Varma has invested in M Campus office asset in Paris region

Varma has invested in partnership with PGIM Real Estate’s Pan-European fund in M Campus, a 45,000-square-meter office campus in Meudon, on the outskirts of Paris.

M Campus offices in Paris.

M Campus consists of six Class A office buildings, sits along the banks of the Seine and less than 500 meters from the Boulogne Trapèze office district, opposite Seguin Island. The campus was completed in 2006; two of the office buildings were recently renovated and will receive a BREEAM RFO Good certification for sustainable design. The remaining four buildings are fully let to a global business.

– Paris is a strategic location for Varma. It is one of the leading cities in Europe but also globally and its diverse occupier base make it an interesting investment destination. The ongoing infrastructure projects are also developing the city over the coming years. French media conglomerate Vivendi is currently having its new campus being built next to M Campus, says Ilkka Tomperi, Investment Director responsible for Varma’s real estate investments.

– A joint investment alongside with one the leading real estate investment managers enables Varma to benefit of the local team and international resources, says Tomperi.

PGIM Real Estate is part of PGIM, Inc. the global investment management businesses of U.S.-headquartered Prudential Financial, Inc.

Varma's real estate investment portfolio amounted to EUR 3.6 billion at the end of March 2018. Of these, EUR 2.8 billion were in direct real estate investments. Approximately 20 per cent of Varma's real estate investments are located outside of Finland.

Further information:

Ilkka Tomperi, Investment Director, Real Estate, Varma, firstname.lastname@varma.fi, tel. +358 50 379 1903

Katariina Sillander, Communications and CSR Manager, firstname.lastname@varma.fi, tel. +358 40 7099 836

Annual Report

Financial information & investments

M Campus offices in Paris.

Varma Mutual Pension Insurance Company is a responsible and solvent investor. The company is responsible for the statutory earnings-related pension cover of some 885,000 people in the private sector. Premiums written totalled EUR 4.9 billion in 2017 and pension payments stood at EUR 5.5 billion. The company's investment portfolio amounted to EUR 45.7 billion at the end of March 2018.

Kutsu medialle: Ajankohtaista Varman kiinteistösijoituksissa Tampereella ti 28.5. klo 1314.5.2019 10:36:21 EESTKutsu

Varma rakentaa Finlaysonin alueen kupeeseen Puuvillatehtaankatu 6:een uusia vuokra-asuntoja käyttöikänsä loppuun tulleiden asuintalojen tilalle. Samaan kohteeseen tulee myös Varman ensimmäinen helpotetun asumisen asuintalo. Uusi Aika koteja -konsepti huomioi yhteisöllisyyden, asumista helpottavat palvelut ja esteettömän liikkumisen jo suunnitteluvaiheessa. Rakentaminen käynnistyy tänä vuonna. Kutsumme median edustajia kuulemaan ja keskustelemaan Varman omistaman asuintalokorttelin tulevasta muutoksesta. Aika: tiistaina 28.5.2019 klo 13 Paikka: VarmaWorks co-working -tila, Väinö Linnan aukio 15, 4. krs., 33210 Tampere. Liitteenä olevassa kartassa kohta 15. Ohjelma: Varman kiinteistösijoituksista ja vastuullisuudesta (Kiinteistöistä vastaava sijoitusjohtaja Ilkka Tomperi) Puuvillatehtaankatu 6:n rakennushanke ja Aika koteja (Kiinteistökehitysjohtaja Sari Raunio) Finlaysonin alue kulttuuri- ja tapahtumakeskuksena (Kiinteistöpäällikkö Kai Niinimäki) Finlayson Art Area 2019 -kuvataidetapaht