Varma ja Alma Media solmivat jatkovuokrasopimuksen Finlaysonin alueelle

Finlaysonin alue

Varma ja Alma Media solmivat uuden jatkovuokrasopimuksen Tampereen Finlaysonin alueella sijaitsevien toimitilojen vuokraamisesta. Alma Media on toiminut Finlaysonin alueella vuodesta 2001 lähtien. Alma Median liiketoiminnoista tiloissa toimii mm. Aamulehti, Alma Mediapartners, Alma Talent Tietopalvelut sekä konsernin tukitoimintoja.

Alma Median käytössä olevia tiloja nykyaikaistetaan vuokrasopimuksen myötä. Osana uutta vuokrasopimusta tiloihin tehdään mittava remontti kesän 2018 aikana. Samalla tilatarve on määritelty uudelleen vastaamaan nykyisiä tarpeita.

– Alma Media on yksi Finlaysonin alueen keskeisimmistä vuokralaisista ja tamperelaisille tunnettu erityisesti Aamulehden ja Etuovi.com toiminnoista. On hienoa, että pitkäaikainen ja hyvä yhteistyömme saa jatkoa. Uudistuvat tilat vastaavat muuttuviin työnteon tarpeisiin, ja remontin myötä Alma Median työntekijöille valmistuvat viihtyisät ja toimivat työtilat pitkälle tulevaisuuteen, kertoo Varman kiinteistöpäällikkö Kai Niinimäki.

– Alma Medialla on pitkä historia Finlaysonin alueella. Tilankäytön nykyaikaistamisen ja tulevan remontin myötä tilojen käytettävyys paranee vastaamaan modernin toimituksen ja työelämän muuttuviin tarpeisiin, kertoo Alma Median tilahallintopäällikkö Jarno Lintunen.

Finlaysonin alue on Tampereen keskustassa sijaitseva historiallinen tehdasalue, josta on muodostunut nykyaikainen yli 100 yrityksen työpaikkakeskittymä ja vapaa-ajankeskus. Hyvät liikenneyhteydet, alueen monipuoliset palvelut sekä yli 600 autopaikan pysäköintilaitos P-Plevna palvelevat alueella työskenteleviä ja vierailevia ihmisiä.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 880 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2017 Varman maksutulo oli 4,9 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,5 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli vuoden 2017 lopussa 45,4 miljardia euroa.

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 250 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2017 liikevaihto oli 367,3 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

Lisätietoja:

Kai Niinimäki, kiinteistöpäällikkö, Varma, p. 040 729 8144, etunimi.sukunimi@varma.fi

Leena Rantasalo, viestintäpäällikkö, Varma, p. 050 300 7980, etunimi.sukunimi@varma.fi

Jarno Lintunen, tilahallintopäällikkö, Alma Media, p. 044 783 8519, etunimi.sukunimi@almamedia.fi

Finlaysonin alue

Varma on suomalaisen työn eläkevakuuttaja ja työkykyjohtamisen edelläkävijä. Tehtävämme on turvata eläkkeet nyt ja tulevaisuudessa. Varma on myös vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja.

Muistutuskutsu medialle: Alhaiset korot, Euroopan kasvunäkymät ja Q1-tulos ti 30.4. klo 925.4.2019 08:48:23 EESTKutsu

Varman Q1-tulosinfossa toimitusjohtaja Risto Murto esittelee tammi-maaliskuun osavuosituloksen ja käsittelee tulevan hallituksen talousnäkymiä ja alhaisen korkotason vaikutusta Euroopan talouskasvuun. Sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä käy läpi Varman sijoituksia ja kertoo sijoitusnäkymistä. Varma julkistaa osavuosiraportin 1.1.–31.3.2019 tiistaina 30.4.2019 klo 9. Samalla järjestämme tiedotustilaisuuden median edustajille osoitteessa Salmisaarenranta 11, Helsinki. Ilmoittaudu tilaisuuteen viestintäpäällikkö Marjut Tervolalle, joka antaa myös lisätietoja tilaisuudesta (puh 045 673 0120 tai marjut.tervola@varma.fi). Lämpimästi tervetuloa!

Kutsu medialle: Varman Q1-tulosinfo ti 30.4. klo 9.0018.4.2019 08:52:09 EESTKutsu

Tervetuloa Varman Q1-tulosinfoon tiistaina 30.4.2019 klo 9.00 Helsingin Salmisaareen osoitteeseen Salmisaarenranta 11. Toimitusjohtaja Risto Murto käy läpi katsauskauden tuloksen ja ajankohtaisia talousaiheita. Varman sijoituksista ja markkinoiden näkymistä kertoo sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä. Voit ilmoittautua tilaisuuteen Varman viestintään Marjut Tervolalle puh. 045 673 0120 tai marjut.tervola@varma.fi. Lämpimästi tervetuloa! VARMA Marjut Tervola Viestintäpäällikkö

Chairman Kari Jordan resigns from Varma’s Supervisory Board29.3.2019 12:21:37 EETTiedote

The Chairman of Varma’s Supervisory Board, Kari Jordan, resigned from the Supervisory Board on 28 March 2019, due to his election as a member of the Board of Directors of Nordea Bank Abp on 28 March 2019. According to the Act on Earnings-Related Pension Insurance Companies, the chairman of a supervisory board cannot be a member of a bank’s board of directors. Varma’s Supervisory Board will elect a new Chairman from among its members at its next meeting on 16 May 2019. Further information: Katri Viippola, SVP, Communications, HR and CSR, tel. +358 400 129 500, firstname.lastname@varma.fi