Varma ja BoKlok rakentavat ympäristöystävällisen puukerrostalokohteen Keravalle

Kuva: BoKlok/Skanska

Työeläkeyhtiö Varma ja Skanskan BoKlok rakentavat puukerrostalokohteen Keravan Kurkelaan. Ensimmäinen yhteinen rakennushanke toteutetaan Varman vastuullisuustavoitteiden ja BoKlok-konseptin mukaisesti ympäristö- ja energiatehokkaasti. Varman omistukseen toteutettava kerrostalokohde on ensimmäinen BoKlokin vuokra-asuntoprojekti Suomessa.

Keravan keskustan läheisyyteen, osoitteeseen Terhikintie 1, rakennettavan Varman kerrostalokohteen rakentaminen aloitetaan toukokuussa 2021, ja kohde valmistuu elokuussa 2022. Taloyhtiöön tulee 102 Varman vuokra-asuntoa ja se koostuu kahdesta rakennuksesta: yhdestä kuusikerroksisesta ja yhdestä nelikerroksisesta puukerrostalosta. Asunnoista suurin osa on yksiöitä ja kaksioita, ja niissä on lasitettu parveke.

Varman kiinteistökehitysjohtajan Sari Raunion mukaan puurakentaminen on tärkeä teema Varman asunto- ja kiinteistösijoittamisessa ja se näkyy myös Keravalle rakennettavassa kerrostalokohteessa.

- Terhikintie täydentää hyvin asuntosalkkuamme niin sijainnillaan kuin ideologiallaankin. Kohteen puurakentaminen tukee erinomaisesti Varman vastuullisuustavoitteiden toteuttamista sekä vastaa muuttuneeseen asiakaskysyntään: suomalaiset arvostavat yhä enemmän ympäristöystävällisesti rakennettuja asuntoja. On hienoa päästä tekemään yhteistyötä Skanskan kanssa ensimmäisessä yhteisessä BoKlok-hankkeessa, Raunio sanoo.

Varmalla on kunnianhimoiset ilmastotavoitteet, jotka näkyvät muun muassa asuntojen ja kiinteistöjen rakentamisessa ja kunnostamisessa: kiinteistösalkun kohteissa tulisi olla päästötöntä sähköä vuoteen 2025 mennessä ja päästötöntä lämpöä vuoteen 2030 mennessäVarman tavoitteet istuvat hyvin BoKlok-ideologiaan, jossa konseptin ydintä ovat ympäristö- ja energiatehokkuus sekä puurakentaminen.

- Odotamme innolla yhteistyötä Varman kanssa. Haluamme tukea kaikessa toiminnassamme YK:n kestävän kehityksen tavoitteita ja viedä kiinteistöalaa kohti hiilineutraaliutta. Meille on tärkeää, että konseptimme vastuulliset ratkaisut tukevat myös Varman tavoitteita ja voimme tarjota BoKlok-koteja myös heidän asiakkailleen, kertoo BoKlok Suomen maajohtaja Kati Valtonen.

Keravan Terhikintien 1 -kohteen energialuokka on A, autokatoksessa on valmius sähköautojen lataukseen ja käytettävissä ovat hyvät julkisen liikenteen yhteydet – Keravan rautatieasemalle on matkaa alle kilometri. Kohde sijaitsee arkea helpottavia palveluiden lähellä noin kilometrin päässä Keravan keskustasta. Alueella on myös hyvät puitteet ulkoiluun ja liikuntaan. Asukkaiden yhteiskäytössä ovat myös sauna, pesula, kerhohuone ja viihtyisä piha-alue.

Yhteystiedot

Varma, Sari Raunio, kiinteistökehitysjohtaja, puh. 050 526 6886, sari.raunio(at)varma.fi

BoKlok Suomi, maajohtaja Kati Valtonen, puh. 040 725 1614, kati.valtonen(at)boklok.fi

Suvi Vesterinen, viestintäpäällikkö, puh. 040 555 8029, suvi.p.vesterinen(at)varma.fi

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 900 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2020 Varman maksutulo oli 4,9 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 6,0 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli maaliskuun 2021 lopussa 52,9 miljardia euroa.

BoKlok on asumisen konsepti, jonka ovat kehittäneet Skanska ja IKEA. BoKlok rakentaa ja kehittää ympäristötehokkaita koteja: konseptissa yhdistyvät hyvä suunnittelu, toiminnallisuus ja kustannustehokkuus. BoKlok on toteuttanut yli 14 000 kotia Ruotsiin, Norjaan ja Suomeen. Vuonna 2019 se laajentui Isoon-Britanniaan.

Kuva: BoKlok/Skanska

Uudistunut Hakemusten analytiikka -verkkopalvelu kertoo, millaiset polut johtavat työkyvyttömyyteen7.9.2021 07:34:05 EEST | Tiedote

Varman yritysasiakkaiden käytössä on Hakemusten analytiikka -verkkopalvelu, joka tarjoaa näkymän työkyvyttömyys- ja kuntoutushakemuksissa toistuviin riskitekijöihin, sairauspäivärahapäivien määrään sekä hakijoiden taustatietoihin. Palvelusta löytyy nyt myös Työkyvyttömyyden polut -osio, jossa voi tarkastella, millaisia ilmiöitä työkyvyttömyyseläkkeen, osatyökyvyttömyyseläkkeen ja työeläkekuntoutuksen taustalta löytyy.

Muistutuskutsu Varman puolivuosituloksen infoon 20.8.202116.8.2021 11:46:42 EEST | Kutsu

Hyvä taloustoimittaja, Vielä ehdit ilmoittautua työeläkeyhtiö Varman puolivuosituloksen infoon. Varma julkistaa tammi-kesäkuun tuloksensa 2021 perjantaina 20.8.2021 klo 9.00 alkaen mediatilaisuudessa. Mediatilaisuuteen voi osallistua sekä etäyhteydellä että livenä Varman toimistolta. Varman toimiston osoite on Salmisaarenranta 11, Helsinki. Lähetämme linkin etäinfoon ilmoittautuneille lähempänä tilaisuutta. Mediatilaisuudessa toimitusjohtaja Risto Murto esittelee Varman tuloksen ja kertoo talouden näkymistä sekä Varman liiketoiminnan kehittymisestä. Sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä käy läpi Varman sijoitussalkun kehittymistä ja loppuvuoden markkinanäkymiä. Puheenvuorojen jälkeen on aikaa mediakohtaisten haastattelujen tekemiseen. Ilmoittauduthan tilaisuuteen 19.8. mennessä Voit ilmoittautua tilaisuuteen viimeistään 19.8. viestintäpäällikkö Suvi Vesteriselle, suvi.p.vesterinen@varma.fi, puh. 040 555 8029. Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä, oletko osallistumas

Kutsu Varman puolivuosituloksen infoon 20.8.20216.8.2021 11:33:13 EEST | Kutsu

Hyvä taloustoimittaja, Työeläkeyhtiö Varma julkistaa tammi-kesäkuun tuloksensa 2021 perjantaina 20.8.2021 klo 9.00 alkaen mediatilaisuudessa. Mediatilaisuuteen voi osallistua sekä etäyhteydellä että livenä Varman toimistolta. Varman toimiston osoite on Salmisaarenranta 11, Helsinki. Lähetämme linkin etäinfoon ilmoittautuneille lähempänä tilaisuutta. Mediatilaisuudessa toimitusjohtaja Risto Murto esittelee Varman tuloksen ja kertoo talouden näkymistä sekä Varman liiketoiminnan kehittymisestä. Sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä käy läpi Varman sijoitussalkun kehittymistä ja loppuvuoden markkinanäkymiä. Puheenvuorojen jälkeen on aikaa mediakohtaisten haastattelujen tekemiseen. Ilmoittauduthan tilaisuuteen 19.8. mennessä Voit ilmoittautua tilaisuuteen viimeistään 19.8. viestintäpäällikkö Suvi Vesteriselle, suvi.p.vesterinen@varma.fi, puh. 040 555 8029. Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä, oletko osallistumassa tilaisuuteen etäyhteydellä vai paikan päällä Varman toim