Varma ja Finnkino jatkoivat pitkää vuokrasopimusta Finlaysonin alueella

Varma ja Finnkino solmivat pitkän jatkovuokrasopimuksen Tampereen Finlaysonin alueella sijaitsevista toimitiloista. Finnkino Plevna -nimellä tunnettu elokuvateatteri on toiminut alueella vuodesta 1999 lähtien, ja se on yksi Finlaysonin alueen viihteen ja vapaa-ajan palvelutarjonnan kivijaloista.

Finlaysonin alue.

Vuokrasopimuksen jatkaminen mahdollistaa osaltaan uudistus- ja kehitysinvestointeja Plevnaan. Plevnassa on 10 teatterisalia, joista suurimpaan avataan Suomen neljäs huippuvarusteltu Finnkino Scape -sali. Scape-salissa elokuvaelämys viedään uudelle tasolle ensiluokkaisten puitteiden ja korkeatasoisen esitystekniikan avulla. Scape-salit löytyvät myös Helsingin Tennispalatsista, Espoon Omenasta ja kolmas avataan Turkuun pääsiäisenä.

– Finlaysonin alue on yksi Varman merkittävimmistä kiinteistöomistuksista. Haluamme kehittää tätä ainutlaatuista aluetta monipuolisena työpaikkojen ja palveluiden keskittymänä, osana tällä hetkellä vahvassa muutosvaiheessa olevaa Tampereen kaupunkikeskustaa, toteaa Varman kiinteistöpäällikkö Kai Niinimäki.

Finnkino Plevnan uudistusten myötä Finlaysonin alueen asema Tampereen keskustan monipuolisena viihteen ja vapaa-ajan keskittymänä vahvistuu entisestään. Viime kuukausina alueen viihdetarjonta on kasvanut myös mm. Room Escape Finlandin avatessa syksyllä yhden Euroopan suurimmista pakopelikeskuksista TR9-rakennuksessa ja maaliskuussa Viihdekeskus ZBasen avatessa Mediatunnelissa. Finlaysonin alueella toimii useita viihteen ja vapaa-ajan yrityksiä, kuten kahviloita, ravintoloita, taidegalleria, museoita ja yökerho.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 880 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2017 Varman maksutulo oli 4,9 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,5 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli vuoden 2017 lopussa 45,4 miljardia euroa.

Lisätietoja:

Kai Niinimäki, kiinteistöpäällikkö, Varma, p. 040 729 8144, etunimi.sukunimi@varma.fiLeena Rantasalo, viestintäpäällikkö, Varma, p. 050 300 7980, etunimi.sukunimi@varma.fiAnu Leppilampi, teatteripäällikkö, Finnkino, p. 040 5588040, etunimi.sukunimi@finnkino.fi

Leena RantasaloViestintäpäällikkö, Varman tulos ja sijoitukset

Finlaysonin alue.

Varma on suomalaisen työn eläkevakuuttaja ja työkykyjohtamisen edelläkävijä. Tehtävämme on turvata eläkkeet nyt ja tulevaisuudessa. Varma on myös vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja.

Kutsu medialle: Varman Q1-tulosinfo pe 27.4. klo 9.0018.4.2018 10:05Kutsu

Tervetuloa Varman tammi‒maaliskuun tulosinfoon perjantaina 27.4.2018 klo 9.00 Helsingin Salmisaareen osoitteeseen Salmisaarenranta 11. Toimitusjohtaja Risto Murto käy läpi katsauskauden tuloksen ja ajankohtaisia talousaiheita. Varman sijoituksista ja markkinoiden näkymistä kertoo sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä. Voit ilmoittautua tilaisuuteen Varman viestintään Katariina Sillanderille, puh. 040 7099836 tai katariina.sillander@varma.fi. Jos et itse pääse mukaan, voit välittää kutsun kollegallesi. Lämpimästi tervetuloa! VARMA Katariina Sillander Viestintä- ja yritysvastuupäällikkö