Varma osti Eteläesplanadi 8 toimistokiinteistön Helsingissä

Varma on ostanut Helsingin ydinkeskustassa, osoitteessa Eteläesplanadi 8, sijaitsevan kiinteistön noin 41 miljoonalla eurolla. Kiinteistö Oy Ornantin myyjänä oli Keskinäinen Vakuutusyhtiö Fennia.
Eteläesplanadi 8

Eteläesplanadin ja Fabianinkadun kulmassa sijaitsevassa toimistorakennuksessa on noin 5 400 m² vuokrattavaa toimisto- ja liiketilaa sekä noin 1 300 m² kokous- ja muita yhteiskäyttöisiä tiloja. Näiden lisäksi on tarjolla runsaasti varastotiloja sekä 26 paikan pysäköintihalli.

– Eteläesplanadi 8:n toimistokiinteistö sopii hyvin Varman suoraan kiinteistösalkkuun ja täydentää toimitilatarjontaamme ydinkeskustan arvokohteella. Olemme ristineet kiinteistön Amandaksi ja viimeistelemme rakennuksen yksityiskohdat uuteen loistoonsa. Uskomme, että talon modernien monitilatoimistojen mahdollistamat avarat pohjaratkaisut ja arvokas sisäänkäynti luovat erinomaiset puitteet yritysten nykyaikaisille tilatarpeille, sanoo Varman kiinteistöistä vastaava sijoitusjohtaja Ilkka Tomperi.

Rakennuksen vanha, arkkitehtien Kiseleff & Heikelin suunnittelema puoli on rakennettu vuonna 1884, ja sitä on laajennettu vuonna 1977 Jaakko ja Kaarina Laapotin suunnittelemalla osalla. Rakennukseen on juuri valmistumassamerkittävä peruskorjaus, ja kiinteistö on liitetty kaukojäähdytysverkostoon.

Kohteella on erinomainen ja keskeinen sijainti Helsingin keskustassa, ja se tarjoaa profiililtaan korkeatasoiset puitteet käyttäjilleen ja heidän vierailleen.

– Kiinteistön myynti on osa normaalia salkunhoitoamme, jonka tavoitteena on muodostaa Fennialle monipuolinen ja hyvin hajautettu kiinteistösijoitussalkku. Kiinteistöön kohdistui runsaasti niin koti- kuin ulkomaista kysyntää. On hienoa, että tämä arvokohde löysi uuden kotinsa vakavaraisen kotimaisen sijoittajan salkusta, kertoo kiinteistöliiketoiminnan johtaja Timo Rantala Fennia Varainhoidosta.

Amandan ensimmäisiä toimistovuokralaisia on jo sinne muuttanut Pankaboard Oyj. Kohteen liiketiloissa toimivat ravintola Pompier Espa sekä Auratum Oy. Kuntosalia operoi HealthShape Oy. Kohteen vapaiden tilojen vuokraus käynnistyy välittömästi.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 878 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2016 Varman maksutulo oli 4,7 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,3 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli syyskuun 2017 lopussa 45,4 miljardia euroa.

Lisätietoja:

Ilkka Tomperi, sijoitusjohtaja, kiinteistöt, puh. 050 379 1903, ilkka.tomperi@varma.fi

Leena Rantasalo, viestintäpäällikkö, puh. 050 300 7980, leena.rantasalo@varma.fi

Leena RantasaloViestintäpäällikkö, Varman tulos ja sijoitukset

Puh:+358 50 300 7980

Eteläesplanadi 8

Varma on suomalaisen työn eläkevakuuttaja ja työkykyjohtamisen edelläkävijä. Tehtävämme on turvata eläkkeet nyt ja tulevaisuudessa. Varma on myös vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja.