Varma osti NCC:ltä kaksi vastavalmistunutta toimistotaloa Leppävaarasta

Varman ostamat vastavalmistuneet OOPS-toimistotalot Espoon Leppävaarassa. NCC jatkaa OOPS'in seuraavien vaiheiden kehittämistä.

Työeläkeyhtiö Varma on ostanut NCC:n kehittämän OOPS-toimitilakohteen A- ja B-talot Espoon Leppävaarassa. Kohde tavoittelee erinomaista ympäristöluokitusta liike- ja toimistorakennusten BREEAM-ympäristöluokittelujärjestelmässä.

Varma osti OOPS’in A- ja B-toimistotalot NCC:ltä syyskuun lopussa. Varman omistamissa A- ja B-rakennuksissa on toimitilaa yhteensä n. 18 000 m2, ja kauppaan kuuluu myös osa 379 pysäköintipaikkaa käsittävästä pysäköintitalosta. Toimistotilojen lisäksi taloista löytyy liiketiloja sekä ravintola.

-Nyt hankittu kohde on loistava lisä Varman kiinteistösalkkuun. Kohde sijaitsee yhdellä pääkaupunkiseudun vetovoimaisimmista työpaikka-alueista. Sijainti tarjoaa hyvät palvelut ja kulkuyhteydet, jotka paranevat entisestään, kun Raide-Jokeri avataan, sanoo Varman kiinteistökehitysjohtaja Sari Raunio.

Vastavalmistuneet toimistotalot otettiin käyttöön Espoon Leppävaarassa syyskuun alussa. Talot sijaitsevat Leppävaaran Hatsinanpuistossa Monikonpuron ja toimivien liikenneyhteyksien äärellä Kehä I:n, pääjunaradan ja tulevan Raide-Jokerin risteyksessä.

Vuokralaiseksi toimitaloihin on tulossa ohjelmistotalo Trimble, jonka uusi pääkonttori on toteutettu tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Uusien vuokralaisten joukossa on myös useita terveysalan yrityksiä ja ohjelmistoalan yritys. Lounastarjoilusta ja kahvi- ja ravintolapalveluista vastaa Juvenes Oy.

- Modernit toimistotilat erinomaisella sijainnilla ovat kiinnostaneet laajasti erilaisia kansainvälisiä yrityksiä. Jatkamme OOPS'in seuraavien vaiheiden kehittämistä. Tavoitteena on lisätä alueen viihtyisyyttä ja elinvoimaa entisestään, kertoo NCC:n projektijohtaja Pirkka Pikkarainen.

Toimistotaloissa hyödynnetään mm. aurinkovoimaa

OOPS-toimistotalojen suunnittelussa on huomioitu kestävä kehitys, joka on myös Varmalle tärkeää.

- Taloissa hyödynnetään aurinkovoimaa, kiinnitetään huomio energiatehokkuuteen, valaistus säätyy päivänvalon mukaan, sähköautoille on latauspaikkoja ja kohteessa on käytetty ympäristöystävällisiä, aikaa kestäviä ja kierrätettäviä materiaaleja, Sari Raunio sanoo.

Pirkka Pikkaraisen mukaan kohde tavoittelee erinomaista ympäristöluokitusta eli BREEAM Excellent-ympäristösertifikaattia.

Mediayhteydenotot

Sari Raunio, kiinteistökehitysjohtaja, Varma, puh. 050 526 6886, sari.raunio(at)varma.fi

Suvi Vesterinen, viestintäpäällikkö, Varma, puh. 040 555 8029, suvi.p.vesterinen(at)varma.fi

Pirkka Pikkarainen, projektijohtaja, NCC, puh. 050 433 1300, pirkka.pikkarainen(at)ncc.fi

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla yli 900 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2020 Varman maksutulo oli 4,9 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 6,0 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli kesäkuun 2021 lopussa 55,0 miljardia euroa.

Kutsu Hyvää työtä nuori -verkkotapahtumaan 29.9.202122.9.2021 13:03:15 EEST | Kutsu

Hyvä työelämätoimittaja, työeläkeyhtiö Varma, Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö Itla sekä Talous ja Nuoret TAT järjestävät Hyvää työtä nuori -verkkotapahtuman keskiviikkona 29.9. klo 12–16. Tilaisuudessa pääosassa ja äänessä ovat nuoret. Mitä he ajattelevat tulevaisuudesta ja työelämästä? Millaista tukea he kaipaavat työuriensa ensi askelilla? Mitä tutkimukset kertovat nuorten hyvinvoinnista juuri nyt? Tapahtumassa on luvassa asiantuntijapuheenvuoroja, puheenvuoroja kommentoiva raati sekä tapahtuman yhteen vetävä paneelikeskustelu. Tapahtuman lopputuloksena syntyy Hyvän tulevaisuuden ja työn manifesti. Mukana tapahtumassa on erilaisissa elämäntilanteissa oleva nuoria, nuoria työllistäviä yrityksiä, järjestöjä sekä tutkijoita. Tapahtuman avaa Varman toimitusjohtaja Risto Murto ja valtioneuvoston tervehdyksen tuo sosiaali- ja terveysministeri Hanna Sarkkinen. Tapahtuman juontajana toimii Ronja Salmi. Lisätietoa tapahtuman sisällöstä löydät verkkosivuiltamme. Siellä voit myös ilmoitt

Uudistunut Hakemusten analytiikka -verkkopalvelu kertoo, millaiset polut johtavat työkyvyttömyyteen7.9.2021 07:34:05 EEST | Tiedote

Varman yritysasiakkaiden käytössä on Hakemusten analytiikka -verkkopalvelu, joka tarjoaa näkymän työkyvyttömyys- ja kuntoutushakemuksissa toistuviin riskitekijöihin, sairauspäivärahapäivien määrään sekä hakijoiden taustatietoihin. Palvelusta löytyy nyt myös Työkyvyttömyyden polut -osio, jossa voi tarkastella, millaisia ilmiöitä työkyvyttömyyseläkkeen, osatyökyvyttömyyseläkkeen ja työeläkekuntoutuksen taustalta löytyy.