Varma valitsi Haahtelan vuoden 2019 rakentajakumppaniksi

Yrjänä Haahtela, Eero Kiljunen ja Sami Rämänen vastaanottivat Vuoden rakentajakumppani -palkinnon.

Varma palkitsi vuoden 2019 rakentajakumppanina Haahtela-yhtiöt. Haahtela palkittiin erityisesti Helsingin Kalasatamaan toteutettavan Kalasataman Kampuksen hyvin sujuneesta rakennusprojektista ja niin rakennuttajan kuin asiakkaankin välisen yhteistyön rakentamisesta.

– Kalasataman Kampuksen toteutus on Haahtelan toimesta hoidettu sujuvasti ja laadukkaasti. Haahtelan käyttämä malli on sopinut hankkeeseen ja yhteistyö niin rakennuttajan, tulevan pääkäyttäjän kuin muidenkin osallisten kesken on ollut toimivaa, kertoo Varman kiinteistökehitysjohtaja Sari Raunio.

– Yhteistyö on mahdollistanut tavoitteisiin pääsemisen myös suuressa ja paljon haasteita sisältävässä Kalasataman Kampus -hankkeessa. Hankkeen alusta lähtien yhteistyö Varman kanssa on tuntunut todelliselta kumppanuudelta, sanoo Haahtela-rakennuttaminen Oy:n toimitusjohtaja Eero Kiljunen.

Kalasataman Kampus valmistuu kokonaisuudessaan 2019 lopussa Redin kauppakeskuksen ja Kalasataman metroaseman viereen. Kiinteistön vuokrattava pinta-ala on yhteensä noin 35 000m2, josta Keskolle vuokratun K-Kampuksen pinta-ala on noin 25 000m2. Kalasataman Kampuksen muiden toimistotilojen vuokraus on vielä käynnissä.

– Kohde on ollut Varmassa ensimmäinen Haahtelan mallilla toteutettu hanke, ja tulemme varmasti tekemään yhteistyötä heidän kanssaan jatkossakin, Raunio jatkaa.

Rakentaminen käy vilkkaana pääkaupunkiseudulla

Varma järjesti rakentajakumppaneille ystävänpäivänä 14.2. tilaisuuden, jossa käsiteltiin ajankohtaisia rakennushankkeita ja Varman kiinteistösijoitustoimintaa.

Varmalla on parhaillaan käynnissä isoja rakennushankkeita erityisesti pääkaupunkiseudulla. Flamingon Sokos Hotellin laajennus on juuri valmistunut Vantaalle ja keväällä on valmistumassa 120 uutta vuokra-asuntoa Keskon vanhan pääkonttorin tiloihin Katajanokalle.

Espoon Niittykummussa Outokummun vanha pääkonttori muuntuu 500 oppilaan kouluksi, ja se valmistuu kesän 2019 aikana. Lisäksi vuoden lopulla Tampereella käynnistyy yli 300 asunnon uudisrakennushanke Hämeenpuiston kupeessa.

– Käynnissä on myös mittavia aluekehityshankkeita, kuten Outokummun vanha pääkonttorialue Uusikumpu, Arabian tehdaskortteli sekä Pitäjänmäen Kutomotien ympäristö, joilla rakentaminen on tarkoitus aloittaa lähivuosien aikana, Raunio kertoo.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla 900 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2017 Varman maksutulo oli 4,9 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,5 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli syyskuun 2018 lopussa 46,9 miljardia euroa.

Lisätietoja:

Sari Raunio, kiinteistökehitysjohtaja, Varma, p. 010 244 3281, etunimi.sukunimi@varma.fi

Marjut Tervola, viestintäpäällikkö, Varma, p. 045 673 0120, etunimi.sukunimi@varma.fi

Varma on suomalaisen työn eläkevakuuttaja ja työkykyjohtamisen edelläkävijä. Tehtävämme on turvata eläkkeet nyt ja tulevaisuudessa. Varma on myös vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja.