Varma vuokraa Wärtsilän pääkonttorille tilat Salmisaaresta

Varma on solminut pitkän vuokrasopimuksen Wärtsilä Oyj Abp:n kanssa noin 10 800 m² tiloista yhtiön pääkonttoriksi. Wärtsilä muuttaa uusin tiloihinsa Helsingin Salmisaareen vuoden 2018 toisen vuosineljänneksen aikana nykyisistä tiloistaan Helsingin Hakaniemestä.

Varman Salmisaaren toimistokiinteistö

Varman omistama Salmisaaren kohde on vuonna 2009 valmistunut moderni toimistotalo. Hyvät liikenneyhteydet, toimivat ja muunneltavat tilaratkaisut sekä Fazerin laadukas henkilöstöravintola palvelevat talon käyttäjiä.

Salmisaarenrannan kiinteistöissä ovat jo ennestään vuokralla Lemminkäinen ja Outokumpu sekä toistaiseksi vielä sieltä pois muuttava Danske Bank, jonka tiloihin Wärtsilän toimistotilat pääosin keskittyvät. Varman Salmisaaren kiinteistössä on vielä tarjolla vapaata tilaa noin 2 500 m².

− Salmisaari on houkutteleva toimistoalue, minne on lyhyen ajan sisällä muuttamassa useita uusia käyttäjiä. Wärtsilän muutto naapuriimme kertoo siitä, että alue palvelee kasvavasti myös globaaleja organisaatioita, sanoo Varman kiinteistöistä vastaava sijoitusjohtaja Ilkka Tomperi.

Salmisaaressa on tarjolla energiatehokkaita ja muuntojoustavia monitilaratkaisuja merellisessä ympäristössä.

− Olemme panostaneet energiatehokkuuteen ja uusiutuviin energiamuotoihin myös Salmisaaren kiinteistössämme, jolle on myönnetty BREEAM Very Good -luokitus. Kiinteistön katolle asennetaan parhaillaan aurinkopaneeleja ja viime kesänä sen pysäköintihalliin asennettiin 240 paikan sähköautovalmius, Tomperi kertoo.

Uudet tilat tukevat Wärtsilän yrityskulttuurin uudistusta

− Muutto uusiin toimitiloihin tarjoaa meille mahdollisuuden uudistaa yrityskulttuuriamme ja päivittäistä työntekoamme. Se tukee erinomaisesti Wärtsilän kasvustrategiaa ja päämääräämme mahdollistaa kestävä yhteiskunta älyteknologiaa hyödyntämällä, kertoo Jaakko Eskola, Wärtsilän konsernijohtaja.

Muuton jälkeen Wärtsilän käytössä olleet tilat Hakaniemessä vapautuvat 2018 syksystä alkaen uusille käyttäjille. John Stenbergin rannan toimistokiinteistö Pitkänsillan päässä on Varman omistama, näyttävä maamerkkikiinteistö, jonka tilat ovat jaettavissa joustavasti uusille käyttäjille.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on Suomen suurin työeläkeyhtiö ja yksityinen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 878 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2016 Varman maksutulo oli 4,7 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,3 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli kesäkuun 2017 lopussa 45,0 miljardia euroa.

Lisätietoja:

Ilkka Tomperi, sijoitusjohtaja, Varma, puh. 050 379 1903

Leena Rantasalo, viestintäpäällikkö, Varma, puh. 050 3007980

Leena RantasaloViestintäpäällikkö, Varman tulos ja sijoitukset

Varman Salmisaaren toimistokiinteistö

Varma on suomalaisen työn eläkevakuuttaja ja työkykyjohtamisen edelläkävijä. Tehtävämme on turvata eläkkeet nyt ja tulevaisuudessa. Varma on myös vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja.

Varma currently owns 22 BREEAM-certified properties4.12.2017 11:32Tiedote

Varma promotes the energy efficiency of its properties and has been granted BREEAM In-Use environmental certification for ten of its properties in 2017. The certified properties are located across Finland. Varma’s climate policy states that the company’s most important buildings will be certified primarily according to the BREEAM environmental rating system by 2025. The quality system is particularly aimed at improving how energy efficiency is monitored and verified.