Varman eläkepalvelujen asiakaspalvelu palkittiin jälleen parhaana

Varman eläkepalvelujen asiakaspalvelu palkittiin data- ja analytiikkayhtiö Bisnoden Asiakkaan ääni -tutkimuksen parhaana toisen kerran peräkkäin. Tutkimuksessa mitattiin puhelinpalveluiden asiakaskokemusta.

Tänään julkistetussa tutkimuksessa Varman eläkeasiakkailleen tarjoama puhelinpalvelu arvioitiin parhaaksi suurten yritysten sarjassa. Sarjassa kilpailivat yli 100 asiakaspalvelijan organisaatiot. Tutkimuksessa yritysten omilta asiakkailta kysyttiin näkemyksiä yritysten asiakaspalvelusta. Varman tulokset perustuvat noin 19 000 asiakkaan palautteeseen.

- Olemme kiitollisia ja ylpeitä tästä saavutuksesta. Voiton takana on kaikkien asiakaspalvelua tekevien asiantuntijoidemme huippuosaaminen, eläkepalveluista vastaava johtaja Tiina Kurki iloitsee.

Vuosittain 150 000 asiakaspuhelua

Varma palvelee eläkeasioissa noin 900 000 eläkkeensaajaa, vakuutettua työntekijää ja yrittäjää. Vuosittain saamme noin 150 000 puhelua ja asiakkaita palvelee 110 asiantuntijaa.

- Hyvä asiakaspalvelu on meille yhteinen asia ja hoidamme sitä arvojemme mukaisesti ilolla ja intohimolla. Meille soittavat asiakkaat ovat usein ison elämänmuutoksen kynnyksellä, ja asiakaspalvelussa korostuvat kuuntelu ja empatia. Viime vuosi oli eläkeuudistuksen vuosi ja monet sen tuomat muutokset mietityttivät asiakkaitamme. On hienoa nähdä, että asiakkaamme kokevat palvelumme vastaavan heidän tarpeitaan. Suuret kiitokset heille hyvästä palautteesta.

Varma tarjoaa henkilöasiakkailleen kattavat verkkopalvelut työeläkeotteesta eläkkeen hakemiseen, kuntoutujan asiointipolkuun ja eläkkeensaajan digitaaliseen työeläkekorttiin asti, mutta henkilökohtaisella puhelinpalvelulla on oma tärkeä paikkansa eläkeasioiden hoidossa.

- Hyödynnämme lähes reaaliaikaista asiakaspalautetta toimintamme kehittämisessä. Olemme panostaneet erityisesti siihen, että asiakaspalvelu olisi aina tasalaatuista, koska jokainen kohtaaminen on ainutkertainen palvelutapahtuma, Tiina Kurki kertoo.

Yrityksiä ja yrittäjiä palveleva Varman vakuutuspalvelut menestyi myös hyvin vertailussa. Se sijoittui 5. sijalle pienten ja keskisuurten sarjassa (alle 100 asiakaspalvelijaa).

Bisnoden tutkimus perustuu noin 365 000 asiakaskohtaamiseen 48 asiakaspalvelussa.

Hanna LeskeläViestintäpäällikkö, Varman hallinto ja eläkepalvelut

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 885 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2017 Varman maksutulo oli 4,9 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,5 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli maaliskuun 2018 lopussa 45,7 miljardia euroa.

Muistutuskutsu medialle: talouden uhkakuvat, sijoitusnäkymät ja Varman Q2-tulos pe 17.8. klo 915.8.2018 08:39Kutsu

Varman Q2-tulosinfossa toimitusjohtaja Risto Murto esittelee osavuosituloksen ja käsittelee kauppasodan uhan ja Turkin tilanteen vaikutuksia talouteen. Sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä käy läpi Varman sijoituksia ja kertoo sijoitusnäkymistä. Varma julkistaa osavuosiraportin 1.4.–30.6.2018 perjantaina 17.8.2018 klo 9. Samalla järjestämme tiedotustilaisuuden median edustajille osoitteessa Salmisaarenranta 11, Helsinki. Voit ilmoittautua tilaisuuteen viestintä- ja yritysvastuupäällikkö Katariina Sillanderille, joka antaa myös lisätietoja tilaisuudesta (puh. 040 7099836 tai katariina.sillander@varma.fi). Lämpimästi tervetuloa!

Kutsu medialle: Varman Q2-tulosinfo pe 17.8. klo 99.8.2018 08:32Kutsu

Tervetuloa Varman Q2-tulosinfoon perjantaina 17.8.2018 klo 9 Helsingin Salmisaareen osoitteeseen Salmisaarenranta 11. Toimitusjohtaja Risto Murto käy läpi katsauskauden tuloksen ja ajankohtaisia talousaiheita. Varman sijoituksista ja markkinoiden näkymistä kertoo sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä. Voit ilmoittautua tilaisuuteen Varman viestintään Katariina Sillanderille, puh. 040 7099836 tai katariina.sillander@varma.fi. Jos et itse pääse mukaan, voit välittää kutsun kollegallesi. Lämpimästi tervetuloa!