Varman hallitukseen uusi jäsen

Varman hallintoneuvosto valitsi kokouksessaan 3.3.2021 uuden jäsenen yhtiön hallitukseen.

Uudeksi hallituksen jäseneksi 1.4.2021 alkaen valittiin StaffPoint-konsernin konsernijohtaja Anu Ahokas. Hän luopuu tämän vuoksi Varman hallintoneuvoston jäsenyydestä.

Hallituksen jäsen Eila Annala on ilmoittanut eroavansa hallituksesta 1.4.2021 alkaen.

Varman hallituksen kokoonpano 1.4.2021

Jari Paasikivi, Oras Invest Oy:n hallituksen puheenjohtaja, puheenjohtaja
Jaakko Eskola, Wärtsilä Oyj Abp:n konsernijohtaja, varapuheenjohtaja
Antti Palola, STTK ry:n puheenjohtaja, varapuheenjohtaja
Riku Aalto, Teollisuusliitto ry:n puheenjohtaja
Anu Ahokas, StaffPoint-konsernin konsernijohtaja
Rolf Jansson, VR Groupin toimitusjohtaja
Ari Kaperi, Nordea Bank Oyj:n konsernin luottoriskeistä vastaava johtaja ja Suomen maajohtaja
Jyri Luomakoski, Uponor Oyj:n toimitusjohtaja
Petri Niemisvirta, Mandatum Henkivakuutusosakeyhtiön toimitusjohtaja
Pekka Piispanen, Akava ry:n johtaja
Saana Siekkinen, Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ry:n johtaja
Mari Walls, Tampereen yliopiston rehtori

Varajäsenet:
Jouni Hakala, Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n johtaja
Risto Penttinen, Fortum Oyj:n johtaja (Strategy, People and Performance)
Timo Saranpää, Suomen Ekonomit ry:n puheenjohtaja

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 900 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2020 Varman maksutulo oli 4,9 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 6,0 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli vuoden 2020 lopussa 50,2 miljardia euroa.

Kutsu Varman osavuosituloksen infoon 29.4.202115.4.2021 10:47:03 EEST | Kutsu

Hyvä taloustoimittaja, Työeläkeyhtiö Varma julkistaa tammi-maaliskuun osavuosituloksensa 2021 torstaina 29.4.2021 klo 9.00 alkaen mediatilaisuudessa. Mediatilaisuuteen voi osallistua sekä etäyhteydellä että livenä Varman toimistolla. Varman toimiston osoite on Salmisaarenranta 11, Helsinki. Lähetämme linkin etäinfoon siihen ilmoittautuneille lähempänä tilaisuutta. Toimitusjohtaja Risto Murto esittelee Varman tuloksen ja kertoo talouden näkymistä sekä Varman liiketoiminnan kehittymisestä. Sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä käy läpi Varman sijoitussalkun kehittymistä alkuvuonna 2021 ja kuluvan vuoden markkinanäkymiä. Puheenvuorojen jälkeen on aikaa mediakohtaisten haastattelujen tekemiseen. Ilmoittauduthan tilaisuuteen 27.4. mennessä Voit ilmoittautua tilaisuuteen viimeistään 27.4. viestintäpäällikkö Suvi Vesteriselle, suvi.p.vesterinen@varma.fi, puh. 040 555 8029. Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä, oletko osallistumassa tilaisuuteen etäyhteydellä vai paikan pää

Naiset suhtautuvat miehiä tiukemmin kannabikseen, aikuisviihteeseen ja aseisiin – Varma tutki, mihin suomalaiset eivät halua eläkevaroja sijoitettavan13.4.2021 08:41:40 EEST | Tiedote

Suomalaiset eivät halua, että eläkevaroja sijoitetaan ilmastoa tuhoaviin kohteisiin, kiistanalaisiin aseisiin, kannabisteollisuuteen tai uhkapeleihin. Naiset suhtautuvat miehiä jyrkemmin eläkevarojen sijoittamiseen etenkin aikuisviihteeseen ja aseisiin. Tämä selviää työeläkeyhtiö Varman kyselytutkimuksessa, jossa kartoitettiin suomalaisten asenteita eläkesijoittamiseen.

Varma invested EUR 200 million in BlackRock’s sustainable investment fund12.4.2021 09:01:30 EEST | Press release

Earnings-related pension insurance company Varma invested EUR 200 million in the sustainable ETF by the global asset management firm BlackRock. Through its investment, Varma’s intention is to support companies in lowering their carbon emissions and to reduce the carbon footprint of its own investments. BlackRock is one of the largest asset managers in the world. The BlackRock U.S. Carbon Transition Readiness ETF invests in large- and mid-capitalization U.S. companies that may be better positioned to benefit from the transition to a low-carbon economy. The ETF’s benchmark is the Russell 1000 index, which represents the 1,000 top companies ranked by market value in the U.S. Along with lowering carbon emissions, the ETF focusses on sustainability criteria related to the environment, social issues and good governance. The ETF was listed on the New York Stock Exchange on 8 April 2021, and in addition to Varma, other significant global investors will invest in the fund. Varma is the only Nor

Varma sijoitti 200 miljoonaa euroa BlackRockin vastuullisen sijoittamisen rahastoon12.4.2021 09:00:44 EEST | Tiedote

Työeläkeyhtiö Varma sijoitti 200 miljoonaa euroa globaalin varainhoitoyhtiön BlackRockin vastuullisen sijoittamisen pörssinoteerattuun rahastoon eli ETF:ään. Sijoituksellaan Varma haluaa tukea yrityksiä hiilipäästöjensä vähentämisessä sekä pienentää omien sijoitustensa hiilijalanjälkeä. BlackRock on yksi maailman suurimmista varainhoitajista. Pörssinoteerattu ETF (BlackRock U.S. Carbon Transition Readiness ETF) sijoittaa suuriin ja keskisuuriin yhdysvaltalaisiin yhtiöihin, jotka voivat hyötyä vähähiiliseen liiketalouteen siirtymisestä. ETF:n perustana on Russell 1000 -indeksi, joka edustaa tuhatta markkina-arvoltaan suurinta yritystä Yhdysvalloissa. Hiilipäästöjen vähentämisen ohella rahasto painottaa ympäristöön, sosiaalisiin asioihin ja hyvään hallintoon liittyviä vastuullisuuskriteerejä. ETF listattiin New Yorkin pörssiin 8.4.2021 ja siinä on mukana myös muita merkittäviä globaaleja sijoittajia Varman lisäksi. Varma on ainoa ETF:n pohjoismainen ankkurisijoittaja. Rahaston koko oli y