Varman Kalasataman Kampuksen rakennustyöt alkaneet

Varman omistaman Kalasataman Kampuksen rakentaminen on alkanut Helsingissä peruskiven muurauksella. 8 000 m²:n tontille rakennetaan yhteensä noin 35 000 m²:n toimistokokonaisuus, jonka yhteyteen tulee myös K-ryhmän tuleva päätoimitalo.

Varman rakennuttaman Kalasataman Kampuksen havainnekuva

– Kalasataman alueesta on muotoutumassa vahva liike-elämän, kaupan ja asumisen keskittymä ydinkeskustan kylkeen. Jalkapallokentän kokoisen korttelin rakentaminen täysin tyhjälle tontille on antanut mahdollisuuksia tilan käytölle ja suunnittelulle, joita näin lähellä kaupungin keskustaa harvoin pääsee toteuttamaan, toteaa Varman kiinteistöistä vastaava sijoitusjohtaja Ilkka Tomperi.

K-ryhmän moderni toimistokokonaisuus kattaa tiloista valtaosan, noin 25 000 m², ja siellä tulee työskentelemään noin 1 700 keskolaista keväällä 2019.

K-ryhmän toimistokampuksen kanssa samanaikaisesti rakennetaan lisäksi noin 10 000 m² muuntojoustavia toimistotiloja, joiden rakentaminen on alkanut perustusten osalta samanaikaisesti K-Kampuksen rakennustöiden kanssa. Tilat valmistuvat vuoden 2019 aikana, ja niiden vuokraus on käynnistynyt. Tiloihin tulee liike- ja toimitilaa sekä ravintolatarjontaa. Parkkipaikoissa huomioidaan sähköautojen yleistyminen, ja parkkihalliin tulee 50 sähköautojen latauspistettä.

– Metroaseman välitön läheisyys ja viereinen kauppakeskus Redi palvelevat kiinteistössä työskenteleviä ja vierailevia ihmisiä. Uudelle toimistokiinteistölle tavoitellaan BREEAM Very Good -ympäristöluokitusta, mikä tukee Varman kiinteistösijoitusten hiilijalanjäljen pienentämistä, Tomperi sanoo.

Kalasataman Kampuksen arkkitehtuuri edustaa modernia Pohjoismaista tyyliä ja on yksi Varman suurimpia kiinteistökehityshankkeita. Tilojen suunnittelun lähtökohtana on ollut tilatehokkuus ja joustavuus, jotka mahdollistavat työntekoa ja tuottavuutta tukevat puitteet erikokoisille yrityksille, sanoo Varman kiinteistökehitysjohtaja Aarne Markkula.

Lisätietoja:
Sijoitusjohtaja Ilkka Tomperi, Varma, puh. 050 379 1903, ilkka.tomperi@varma.fi
Kiinteistökehitysjohtaja Aarne Markkula, Varma, puh. 040 522 6927, aarne.markkula@varma.fi
Viestintäpäällikkö Leena Rantasalo, Varma, puh. 050 300 7980, leena.rantasalo@varma.fi

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on Suomen vakavaraisin työeläkeyhtiö ja suurin yksityinen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 873 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2016 Varman maksutulo oli 4,7 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,3 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli vuoden 2017 maaliskuun lopussa 44,4 miljardia euroa.

Leena RantasaloViestintäpäällikkö, Varman tulos ja sijoitukset

Varman rakennuttaman Kalasataman Kampuksen havainnekuva

Varma on Suomen suurin työeläkeyhtiö ja yksityinen sijoittaja. Tehtävämme on turvata eläkkeet nyt ja tulevaisuudessa. Varma on pitkäjänteinen ja vakavarainen sijoittaja sekä työhyvinvoinnin edelläkävijä.

Kutsu medialle: Varman Q3-tulosinfo 26.10. klo 13.3017.10.2017 08:08Kutsu

Tervetuloa Varman tammi‒syyskuun tulosinfoon torstaina 26.10.2017 klo 13.30 Helsingin Salmisaareen osoitteeseen Salmisaarenranta 11. Toimitusjohtaja Risto Murto käy läpi katsauskauden tuloksen ja ajankohtaisia talousaiheita. Varman sijoituksista ja markkinoiden näkymistä kertoo sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä. Voit ilmoittautua tilaisuuteen viestintäpäällikkö Leena Rantasalolle, puh. 050 300 7980 tai leena.rantasalo@varma.fi. Jos et itse pääse mukaan, voit välittää kutsun kollegallesi. Lämpimästi tervetuloa! VARMA Leena Rantasalo Viestintäpäällikkö

Pääkaupunkiseudun suurin Lidl avautui Kalliossa – Varma hakee innovatiivisia ratkaisuja kaupunkien kiinteistökehitykseen21.9.2017 16:49Tiedote

Pääkaupunkiseudun suurin Lidl-myymälä avautui torstaina 21.9. Helsingin Kalliossa. Myymälän myyntitila on noin 1 600 m², ja se rakennettiin tilaan, jossa on aiemmin toiminut autokorjaamo. Myymälän alakertaan saatiin mittavien muutostöiden jälkeen parkkihalli ja lastausalue, joiden avulla ratkaistiin kiinteistön merkittävimmät rakenteelliset haasteet. Varman kiinteistökehityksen painopiste on erityisesti olemassa olevien kiinteistöjen kehityksessä. ‒ Meillä on käynnissä lukuisia hankkeita, joissa uudistetaan joko yksittäistä kiinteistöä tai suurempaa aluetta. Hankkeilla tavoitellaan Tampereen Finlaysonin tai Helsingin Arabia135:n kaltaisia uudistuksia, jotka tuovat uutta elävyyttä alueelle työssäkäynnin lisäksi, kertoo Varman kiinteistökehitysjohtaja Aarne Markkula. ‒ Kiinteistöjen kehitystyö on usein hidasta ja työlästä, ja se vaatii myös kaavamuutoksia. Onneksi kehityshankkeisiin suhtaudutaan nykyään positiivisemmin, ja kehityksen esteitä on pyritty poistamaan järkevöittämällä määräyk