Varman yhtiökokous valitsi hallintoneuvostoon kahdeksan uutta jäsentä

Varman varsinainen yhtiökokous valitsi hallintoneuvostoon kahdeksan uutta jäsentä 14.3.2019. Hallituksen jäsenmäärä nousi samalla 28:sta 32:een.

Yhtiökokous vahvisti tilinpäätöksen ja myönsi vastuuvapauden hallituksen ja hallintoneuvoston jäsenille sekä toimitusjohtajalle.

Hallintoneuvoston uusiksi jäseniksi valittiin:

• Kari Ahola, Ammattiliitto Unio ry:n puheenjohtaja
  • Lasse Heinonen, Ahlström Capital Oy:n toimitusjohtaja
  • Mika Joukio, Metsä Board Oyj:n toimitusjohtaja
  • Risto Kalliorinne, Palvelualojen ammattiliitto PAM ry:n järjestöjohtaja
  • Mari Keturi, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry:n neuvottelupäällikkö
  • Johanna Moisio, Tieteentekijöiden liiton toiminnanjohtaja
  • Panu Routila, Konecranes Oyj:n toimitusjohtaja
  • Sauli Väntti, Sähköalojen ammattiliitto ry:n puheenjohtaja

Hallintoneuvoston jäseninä jatkavat: Kari Jordan (puheenjohtaja), Saana Siekkinen (varapuheenjohtaja), Satu Wrede (varapuheenjohtaja), Juri Aaltonen, Eero Broman, Petri Castrén, Jukka Erlund, Erkki Etola, Olavi Huhtala, Juha Häkkinen, Jukka Jäämaa, Kari Kauniskangas, Ville Kopra, Tapio Korpeinen, Timo Koskinen, Pekka Kuusniemi, Päivi Leiwo, Olli Luukkainen, Jari Suominen, Leena Vainiomäki, Petri Vanhala, Jorma Vehviläinen, Christoph Vitzthum ja Anssi Vuorio.

Yhtiökokous piti ennallaan hallintoneuvoston vuosi- ja kokouspalkkiot. Hallintoneuvoston puheenjohtajan vuosipalkkio on 8 000 euroa, varapuheenjohtajan 6 000 euroa ja muiden jäsenten 4 000 euroa. Lisäksi maksetaan 600 euron kokouspalkkio.

Hallintoneuvoston jäsenet on vakuutettu työntekijän eläkelain 8 §:n mukaisesti, minkä perusteella palkkiokorvauksesta maksetaan TyEL-maksu.

Yhtiökokous valitsi tilintarkastajiksi tilikaudelle 2019 KHT Antti Suomisen ja KHT Jenni Smedbergin sekä varatilintarkastajiksi KHT Robert Söderlundin ja Ernst & Young Oy:n päävastuullisena tilintarkastajanaan KHT Tuija Korpelainen.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 900 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2018 Varman maksutulo oli 5,1 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,7 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli vuoden 2018 lopussa 44,0 miljardia euroa.

Efficiency at record level, the last quarter pushed investment return into the negative15.2.2019 09:39:27 EETTiedote

The unstable performance of global equity markets in the final quarter of the year pushed Varma’s investment returns for the full year into negative territory. At year-end, the market value of Varma’s investments stood at EUR 44.0 (45.4) billion. Efficiency improved further to an all-time record high. Varma used 60% (67%) of the insurance contributions meant for operating expenses.

Effektiviteten på rekordnivå, svagt sista kvartal resulterade i negativ avkastning15.2.2019 09:31:12 EETTiedote

Osäkerheten på den globala aktiemarknaden under årets sista kvartal drog ned avkastningen på Varmas placeringar för hela året på minus. Marknadsvärdet på Varmas placeringar vid årets slut var 44,0 (45,4) miljarder euro. Effektiviteten förbättrades ytterligare och var bättre än någonsin. Varma använde 60 % (67 %) av de försäkringsavgifter som var avsedda för driftskostnader.