Varman yhtiökokous valitsi hallintoneuvostoon kahdeksan uutta jäsentä

Varman varsinainen yhtiökokous valitsi hallintoneuvostoon kahdeksan uutta jäsentä 14.3.2019. Hallituksen jäsenmäärä nousi samalla 28:sta 32:een.

Yhtiökokous vahvisti tilinpäätöksen ja myönsi vastuuvapauden hallituksen ja hallintoneuvoston jäsenille sekä toimitusjohtajalle.

Hallintoneuvoston uusiksi jäseniksi valittiin:

• Kari Ahola, Ammattiliitto Unio ry:n puheenjohtaja
  • Lasse Heinonen, Ahlström Capital Oy:n toimitusjohtaja
  • Mika Joukio, Metsä Board Oyj:n toimitusjohtaja
  • Risto Kalliorinne, Palvelualojen ammattiliitto PAM ry:n järjestöjohtaja
  • Mari Keturi, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry:n neuvottelupäällikkö
  • Johanna Moisio, Tieteentekijöiden liiton toiminnanjohtaja
  • Panu Routila, Konecranes Oyj:n toimitusjohtaja
  • Sauli Väntti, Sähköalojen ammattiliitto ry:n puheenjohtaja

Hallintoneuvoston jäseninä jatkavat: Kari Jordan (puheenjohtaja), Saana Siekkinen (varapuheenjohtaja), Satu Wrede (varapuheenjohtaja), Juri Aaltonen, Eero Broman, Petri Castrén, Jukka Erlund, Erkki Etola, Olavi Huhtala, Juha Häkkinen, Jukka Jäämaa, Kari Kauniskangas, Ville Kopra, Tapio Korpeinen, Timo Koskinen, Pekka Kuusniemi, Päivi Leiwo, Olli Luukkainen, Jari Suominen, Leena Vainiomäki, Petri Vanhala, Jorma Vehviläinen, Christoph Vitzthum ja Anssi Vuorio.

Yhtiökokous piti ennallaan hallintoneuvoston vuosi- ja kokouspalkkiot. Hallintoneuvoston puheenjohtajan vuosipalkkio on 8 000 euroa, varapuheenjohtajan 6 000 euroa ja muiden jäsenten 4 000 euroa. Lisäksi maksetaan 600 euron kokouspalkkio.

Hallintoneuvoston jäsenet on vakuutettu työntekijän eläkelain 8 §:n mukaisesti, minkä perusteella palkkiokorvauksesta maksetaan TyEL-maksu.

Yhtiökokous valitsi tilintarkastajiksi tilikaudelle 2019 KHT Antti Suomisen ja KHT Jenni Smedbergin sekä varatilintarkastajiksi KHT Robert Söderlundin ja Ernst & Young Oy:n päävastuullisena tilintarkastajanaan KHT Tuija Korpelainen.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 900 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2018 Varman maksutulo oli 5,1 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,7 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli vuoden 2018 lopussa 44,0 miljardia euroa.

Muistutuskutsu medialle: Ajankohtaista Varman kiinteistösijoituksissa Tampereella ti 28.5. klo 1323.5.2019 09:57:46 EESTKutsu

Varma rakentaa Finlaysonin alueen kupeeseen Puuvillatehtaankatu 6:een uusia vuokra-asuntoja käyttöikänsä loppuun tulleiden asuintalojen tilalle. Samaan kohteeseen tulee myös Varman ensimmäinen helpotetun asumisen asuintalo. Uusi Aika koteja -konsepti huomioi yhteisöllisyyden, asumista helpottavat palvelut ja esteettömän liikkumisen jo suunnitteluvaiheessa. Rakentaminen käynnistyy tänä vuonna. Kutsumme median edustajia kuulemaan ja keskustelemaan Varman omistaman asuintalokorttelin tulevasta muutoksesta. Aika: tiistaina 28.5.2019 klo 13 Paikka: VarmaWorks coworking -tila, Väinö Linnan aukio 15, 4. krs., 33210 Tampere. Liitteenä olevassa kartassa kohta 15. Ohjelma: Varman kiinteistösijoitukset ja vastuullisuus (Kiinteistöistä vastaava sijoitusjohtaja Ilkka Tomperi) Puuvillatehtaankatu 6:n rakennushanke ja Aika koteja (Kiinteistökehitysjohtaja Sari Raunio) Finlaysonin alue kulttuuri- ja tapahtumakeskuksena (Kiinteistöpäällikkö Kai Niinimäki) Finlayson Art Area 2019 -kuvataidetapahtuma (Ta

Kutsu medialle: Ajankohtaista Varman kiinteistösijoituksissa Tampereella ti 28.5. klo 1314.5.2019 10:36:21 EESTKutsu

Varma rakentaa Finlaysonin alueen kupeeseen Puuvillatehtaankatu 6:een uusia vuokra-asuntoja käyttöikänsä loppuun tulleiden asuintalojen tilalle. Samaan kohteeseen tulee myös Varman ensimmäinen helpotetun asumisen asuintalo. Uusi Aika koteja -konsepti huomioi yhteisöllisyyden, asumista helpottavat palvelut ja esteettömän liikkumisen jo suunnitteluvaiheessa. Rakentaminen käynnistyy tänä vuonna. Kutsumme median edustajia kuulemaan ja keskustelemaan Varman omistaman asuintalokorttelin tulevasta muutoksesta. Aika: tiistaina 28.5.2019 klo 13 Paikka: VarmaWorks co-working -tila, Väinö Linnan aukio 15, 4. krs., 33210 Tampere. Liitteenä olevassa kartassa kohta 15. Ohjelma: Varman kiinteistösijoituksista ja vastuullisuudesta (Kiinteistöistä vastaava sijoitusjohtaja Ilkka Tomperi) Puuvillatehtaankatu 6:n rakennushanke ja Aika koteja (Kiinteistökehitysjohtaja Sari Raunio) Finlaysonin alue kulttuuri- ja tapahtumakeskuksena (Kiinteistöpäällikkö Kai Niinimäki) Finlayson Art Area 2019 -kuvataidetapaht