Varman yhtiökokous valitsi hallintoneuvostoon viisi uutta jäsentä

Varman varsinainen yhtiökokous valitsi hallintoneuvostoon viisi uutta jäsentä 15.3.2018. Yhtiökokous vahvisti tilinpäätöksen ja myönsi vastuuvapauden hallituksen ja hallintoneuvoston jäsenille sekä toimitusjohtajalle.

Hallintoneuvoston uusiksi jäseniksi valittiin:

• Eero Broman, Broman Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja
  • Jukka Erlund, Kesko Oyj:n talous- ja rahoitusjohtaja
  • Kari Kauniskangas, YIT Oyj:n toimitusjohtaja
  • Pekka Kuusniemi, Raisio Oyj;n toimitusjohtaja
  • Petri Vanhala, Paperiliitto ry:n puheenjohtaja

Hallintoneuvoston jäseninä jatkavat: Kari Jordan (puheenjohtaja), Saana Siekkinen (varapuheenjohtaja), Satu Wrede (varapuheenjohtaja), Juri Aaltonen, Petri Castrén, Erkki Etola, Stig Gustavson, Olavi Huhtala, Juha Häkkinen, Jukka Jäämaa, Niina Koivuniemi, Ville Kopra, Tapio Korpeinen, Timo Koskinen, Jari Latvanen, Päivi Leiwo, Olli Luukkainen, Jari Suominen, Leena Vainiomäki, Jorma Vehviläinen, Christoph Vitzthum, Anssi Vuorio ja Göran Åberg.

Yhtiökokous päätti korottaa hallintoneuvoston vuosi- ja kokouspalkkioita. Hallintoneuvoston puheenjohtajan vuosipalkkio on 8 000 euroa (korotus 3 000 euroa), varapuheenjohtajan 6 000 euroa (korotus 2 200 euroa) ja muiden jäsenten 4 000 euroa (korotus 1 500 euroa). Lisäksi maksetaan 600 euron kokouspalkkio (korotus 300 euroa). Palkkioita korotettiin, koska hallintoneuvoston valvontavastuu on kasvanut. Palkkioita on korotettu viimeksi vuonna 2006.

Hallintoneuvoston jäsenet on vakuutettu työntekijän eläkelain 8 §:n mukaisesti, minkä perusteella palkkiokorvauksesta maksetaan TyEL-maksu.

Yhtiökokous valitsi tilintarkastajiksi tilikaudelle 2018 KHT Antti Suomisen ja KHT Jenni Smedbergin sekä varatilintarkastajiksi KHT Robert Söderlundin ja Ernst & Young Oy:n päävastuullisena tilintarkastajanaan KHT Tuija Korpelainen.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 880 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2017 Varman maksutulo oli 4,9 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,5 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli vuoden 2017 lopussa 45,4 miljardia euroa.

Kutsu medialle: Varman Q1-tulosinfo pe 27.4. klo 9.0018.4.2018 10:05Kutsu

Tervetuloa Varman tammi‒maaliskuun tulosinfoon perjantaina 27.4.2018 klo 9.00 Helsingin Salmisaareen osoitteeseen Salmisaarenranta 11. Toimitusjohtaja Risto Murto käy läpi katsauskauden tuloksen ja ajankohtaisia talousaiheita. Varman sijoituksista ja markkinoiden näkymistä kertoo sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä. Voit ilmoittautua tilaisuuteen Varman viestintään Katariina Sillanderille, puh. 040 7099836 tai katariina.sillander@varma.fi. Jos et itse pääse mukaan, voit välittää kutsun kollegallesi. Lämpimästi tervetuloa! VARMA Katariina Sillander Viestintä- ja yritysvastuupäällikkö