Varman yhtiökokous valitsi hallintoneuvostoon viisi uutta jäsentä

Varman varsinainen yhtiökokous valitsi hallintoneuvostoon viisi uutta jäsentä.

Varman varsinainen yhtiökokous valitsi hallintoneuvostoon viisi uutta jäsentä 14.3.2023. Yhtiökokous vahvisti tilinpäätöksen ja myönsi vastuuvapauden hallituksen ja hallintoneuvoston jäsenille sekä toimitusjohtajalle.

Hallintoneuvoston uusiksi jäseniksi valittiin:

Anne Karjalainen, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry:n talousjohtaja
Katariina Kravi, Stora Enso Oyj:n henkilöstöjohtaja
Elisa Markula, VR Groupin toimitusjohtaja
Maria Mäkynen, Ammattiliitto Pron yhteiskuntasuhdejohtaja
Marko Piirainen, Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ry:n johtaja

Hallintoneuvoston jäseninä jatkavat: Christoph Vitzthum (puheenjohtaja), Päivi Leiwo (varapuheenjohtaja), Petri Vanhala (varapuheenjohtaja), Juri Aaltonen, Ari Akseli, Eero Broman, Petri Castrén, Kim Forsström, Lasse Heinonen, Marko Hovinmäki, Olavi Huhtala, Mika Joukio, Jukka Jäämaa, Risto Kalliorinne, Ville Kopra, Tapio Korpeinen, Pekka Kuusniemi, Johanna Moisio, Pasi Pesonen, Perttu Puro, Mika Rautiainen, Eeva Sipilä, Pekka Tiitinen, Markku Varis, Jorma Vehviläinen, Anssi Vuorio ja Sauli Väntti.

Yhtiökokous päätti korottaa hallintoneuvoston vuosi- ja kokouspalkkioita. Hallintoneuvoston puheenjohtajan vuosipalkkio on 8 320 euroa (aikaisemmin 8 160 euroa), varapuheenjohtajien 6 240 euroa (aikaisemmin 6 120 euroa) ja muiden jäsenten 4 160 euroa (aikaisemmin 4 080 euroa). Lisäksi maksetaan 625 euron kokouspalkkio (aikaisemmin 612 euroa). Palkkioita on korotettu viimeksi vuonna 2021.

Hallintoneuvoston jäsenet on vakuutettu työntekijän eläkelain 8 §:n mukaisesti, minkä perusteella palkkiokorvauksesta maksetaan TyEL-maksu.

Yhtiökokous valitsi tilintarkastajaksi tilikaudelle 2023 tilintarkastusyhteisö Ernst & Young Oy:n, joka on ilmoittanut, että päävastuullisena tilintarkastajana toimii KHT Antti Suominen.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen eläkevarojen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla 942 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2022 Varman maksutulo oli 6,1 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 6,5 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli 2022 lopussa 56,2 miljardia euroa.