Varsinais-Suomeen kaksi uutta hoivakotia

Turussa on aloitettu tällä viikolla ja Liedossa heinäkuun puolella uusien ikäihmisten hoivakotien rakennustyöt. Attendo vastaa kohteissa ikäihmisten hoivapalveluista. Hoivakodit valmistuvat alkukeväästä 2018.

Liedon hoivakodin työmaa

Turussa on aloitettu tällä viikolla ja Liedossa heinäkuun puolella uusien ikäihmisten hoivakotien rakennustyöt. Attendo vastaa kohteissa ikäihmisten hoivapalveluista. Hoivakodit valmistuvat alkukeväästä 2018 ja tarjoavat tehostettua palveluasumista ikäihmisille.

Turun Murkionkadun hoivakotiin tulee 30 asukaspaikkaa ja Liedon Simpukkatien hoivakotiin 42 asukaspaikkaa. Attendolla on puitesopimukset sekä Turun että Liedon kanssa. Hoivakoteihin on mahdollista päästä asumaan palvelusetelillä tai itsemaksavana.

”Haluamme toteuttaa hoivapalveluja parhaalla mahdollisella tavalla niin ikäihmisten itsensä kuin yhteistyötahojemme näkökulmasta. Yksilöllisen ja hyvän hoivan lisäksi on ympäristön tuettava tavoitetta. Uudet ja muistisairaiden erityistarpeet huomioivat asuinkiinteistöt sekä toiminnallinen arki tukevat tavoitetta”, sanoo aluejohtaja Sari Laakso.

”Mittaamme hoivan laatua kuukausittain luomamme laatujärjestelmän kautta. Korkea laatu ei poissulje kustannustehokasta tapaa toimia, joka hyödyttää kaikkia kuntalaisia, kun hoivapalvelujen tarve väestön ikääntymisen myötä entisestään kasvaa”, sanoo myyntipäällikkö Alex Gullichsen.

Turun kohteessa rakennuttajana toimii Guud Invest Oy ja urakoinnista vastaa Temotek Oy. Liedon kohde on Attendon ja urakoinnista vastaa Rakennusliike Lehto.

Sari Laakso
aluejohtaja, Attendo
sari.laakso@attendo.fi

Alex Gullichsen
myyntipäällikkö, Attendo
alex.gullichsen@attendo.fi

Liedon hoivakodin työmaa
Havainnekuva Liedon hoivakoti
Turun hoivakodin työmaa

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Joel Hallikaisen keikkatahti ei hiljene, vauhdissa pitävät kunniakansalaiset31.5.2018 09:01Kutsu

Varaslähdön ottanut kesä näytti parastaan, kun Joel Hallikainen aloitti ensimmäisen Itä-Suomen osuuteensa mittavalla Attendon hoiva- ja palvelukotikiertueellaan toukokuun viimeisellä viikolla. Kaikkiaan Hallikainen on kutsuttu tähän mennessä 83 Attendon hoiva- tai palvelukotiin esiintymään. Hallikainen on jo käynyt 20 kodissa ja loputkin Attendon hoiva- ja palvelukotiesitykset on aikataulutettu tälle vuodelle. Hoiva- ja palvelukotikiertueellaan Hallikainen paitsi kiertää ympäri Suomea, saa myös tuntumaa ikäihmisten nykytilanteeseen. Toimitukset ovat lämpimästi tervetulleita seuraamaan, miten Joel Hallikaisen kiertue etenee ja kuinka hän ottaa erityisen yleisönsä.

Hoivakodissa heittäydyttiin ammattilaisten ehostettaviksi, seuraavana vuorossa seniorit Vaasassa30.5.2018 09:13Blogi

Meikkaaja-maskeeraaja ja blogisti Miia Ezen sekä drag queeniksi pukeutunut maskeeraaja Miikka, taiteilijanimeltään Miss B., jalkautuivat viime kuussa Attendon hoivakotiin Klaukkalassa. Suosion siivittämä tapahtuma on päätetty toteuttaa seuraavaksi Vaasassa, jonne Miia ja Miss B. matkaavat Attendo Kaarlentuvan hoivakotiin 11. kesäkuuta. Ensimmäisessä kauneuspäivässä myös muutamat miehet intoutuivat kokeilemaan käsihoitoja ensimmäistä kertaa elämässään.

Vantaalainen kioskiyrittäjä valitsi ikäihmiset ja vammautuneet Ärrä tekee hyvää –kampanjaansa9.5.2018 09:47Tiedote

Kauppakeskus Jumbon kioskikauppias Anu Tikka valitsi Attendo Lustikullan hyvänteon kohteeksi R-kioskeilla käynnissä olevaan Ärrä tekee hyvää -kampanjaan. Hyvänteon tempauksessa paikalliset kioskiyrittäjät ympäri Suomen päättävät oman kohteensa ja kahden kuukauden välein pääsee kahdeksan R-kioskia lahjoittamaan 1 000 euroa valitsemilleen tahoille. Ensimmäiset lahjoitukset on päätetty ja lahjoitukset tehdään toukokuussa. Lahjoittajana toimii R-kioski Oy.