Visit NaantaliVisit Naantali

Varsinais-Suomen ja Satakunnan matkailuorganisaatioiden yhteinen digitaalinen varausalusta valmiina julkaistavaksi

Jaa
Syksyllä 2020 alkanut hanke on edennyt odotetusti. Yleisölle ja alueen yrittäjille hanke konkretisoituu digitaalisen varaus- ja myyntialustan käyttöönotolla. Yhteinen haaveilusta myyntiin mahdollistava digitaalinen varausalustan pilotti, Elämysgroupin Koko Travel Planner julkaistaan 14.6. Varausalusta löytyy www.finnisharchipelagoroutes.fi ja sosiaalisen median kanavat @finnisharchipelagoroutes.
Kuva Visit Naantali, Mika Lehtinen
Kuva Visit Naantali, Mika Lehtinen

Yhä suurempi osa matkailijoista suunnittelee mutta myös ostaa matkapalvelut sähköisten myyntikanavien kautta.
Matkailijat arvostavat palveluiden helppoa löydettävyyttä ja ostomahdollisuutta yhdestä paikasta, jolloin hajallaan olevat palvelut yhdistyvät yhdeksi kokonaisuudeksi.

Koko Travel Planner -alustalta löytyy sekä valmiita reittiehdotuksia että erilaisia matkapaketteja, joita molempia asiakas voi halutessaan muokata itselleen paremmin sopivaksi. Hankkeen aikana on valmennettu  42 yritystä  luomaan on line -ostettavia tuotteita digitaalisesti ostettavaan muotoon. Koko Travel Plannerin  myötä alueen yritysten on helpompi hallita kapasiteettiaan monikanavaisesti ja tarjota matkailijoille kiinnostavia palveluita. Lisäksi kuluttajat ja matkanjärjestäjät löytävät alueen yrittäjien matkailutuotteet yhdestä paikasta ja jakelukanavien verkoista.

Sivusto on samalla sekä esittely- että inspiraatiosivusto, jolla matkapaketit ja reitit ovat reaaliaikaisesti saatavilla. Sivustolta löytyy majoituksia, ohjelmapalveluja ja aktiviteetteja sekä autonvuokrausmahdollisuus. Asiakas voi vertailla eri vaihtoehtoja, valita sopivimman ja maksaa matkan samalla sivustolla. Alusta on aktiviinen konkreettisesti kauppaa edistävä ja yritysten yhteistyöhön perustuva myyntikanava

Nyt julkaistava on alustan pilotti, joka täydentyy uusilla paketeilla ja reiteillä koko ajan, nythän työ vasta alkaakin, iloitsee hankekoordinaattori Tarja Rautiainen Visit Naantalista.

Alueelliset markkinointitoimenpiteet johtavat suoraan myyntiin uuden digitaalisen myynnin mahdollisuuksien myötä, jolloin yksittäisten matkailijoiden kauppa kasvaa ja viipymä pitenee. Alustalta löytyy myös ei-kaupallisia reittejä, jotka rikastuttavat alueen tarjontaa ja luovat houkuttavuutta.

Matkailutoimintaympäristön muutokseen ovat vaikuttaneet ja tulee vaikuttamaan mm. kuluttajien arvomaailman muutos, esim. suosittelumarkkinoinnin kasvava merkitys, verkkomyynnin kasvu, monikanavainen asiakaskokemus ja mobiilin korostuminen.

Yhteinen ja ylimaakunnallinen Finnish Archipelago 2025 – digitaalisella matkailutuotteistolla kestävää kasvua - yhteishankkeen muodostavat Finnish Archipelago-konsortio, johon kuuluuVisit Pori, Visit Rauma, Yrityssalo/Salon kaupunki, Kemiönsaaren kunta, Paraisten kaupunki, Visit Turku ja Visit Naantali, joka on hankkeen hallinnoija. Osallistuvien alueiden yhteenlaskettu matkailutulo oli noin 1 mrd.€ ja työllistävä vaikutus 5470 htv. Hanke kuuluu työ- ja elinkeinoministeriön alueiden matkailuelinkeinon elpymistä edistäviin kehittämishankkeisiin ja se kanavoidaan Varsinais-Suomen liiton kautta.

Lisätiedot:

Visit Naantali/Naantalin Matkailu Oy, hankkeen hallinnoija
toimitusjohtaja, hankekoordinaattori Tarja Rautiainen
tarja.rautiainen@visitnaantali.com, p. 040 7478847

Avainsanat

Kuvat

Kuva Visit Naantali, Mika Lehtinen
Kuva Visit Naantali, Mika Lehtinen
Lataa
Kuva Visit Naantali, Tapuphoto
Kuva Visit Naantali, Tapuphoto
Lataa
Kuva Visit Naantali, Tapuphoto
Kuva Visit Naantali, Tapuphoto
Lataa
Kuva Visit Parainen, jaakko Kivelä
Kuva Visit Parainen, jaakko Kivelä
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Visit Naantali

Ravintola Tammiston Kuulas Naantalissa tarjoaa Suomen parhaat ruokaelämykset5.12.2023 07:51:00 EET | Tiedote

"Jotain erilaista ja innovatiivista" - Hungry for Finland -kilpailun voitto Naantaliin. Ravintola Tammiston Kuulas tarjoaa Suomen parhaat ruokaelämykset. Hungry for Finland 2023 -ruokamatkailukilpailun voittajaksi on valittu naantalilaisen Tammiston Kuulas -ravintolan kaksi tuotetta: kaikkia aisteja kutkuttava Piknik omenapuun alla ja saariston makuja tarjoava Taste of Archipelago -tapahtuma.

Piknik Omenapuun alla ja Taste of Archipelago Naantalista Suomen paras ruokamatkailutuote 202330.11.2023 15:15:00 EET | Tiedote

Hungry for Finland Ruokamatkailukilpailun arviointiraati on valinnut naantalilaisen Tammiston Kuulas-ravintolan Piknik Omenapuun alla ja Taste of Archipelago -tapahtuman Suomen parhaaksi ruokamatkailutuotteeksi 2023. Palkinnon jakoi maa- ja metsätalousministeri Sari Essayah. Kilpailuun osallistui 46 monipuolista ja tasokasta tuotetta ammattilaissarjassa. Tänä vuonna erityistavoite oli saada mukaan vastuullisuuteen ja paikallisuuteen perustuvia tuotteita. Myös muut naantalilaiset yritykset ovat keränneet merkittäviä palkintoja loppuvuoden aikana, ja ne tarjoavat asiakkailleen elämyksellisiä ja vastuullisia tuotteita.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye