Varsinais-Suomen logistiikka-alan tunnustukset Valmet Automotivelle ja Juha-Pekka Wahlströmille

Turun kauppakamari ja Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry ovat valinneet Varsinais-Suomen vuoden 2019 logistiikkayritykseksi Valmet Automotive Oy:n. Palkinnon perusteena on muun muassa yrityksen merkittävä vaikutus alueen alihankkijaverkostoon. Vuoden logistiikkatoimija -palkinnon sai LogiSystems Oy:n toimitusjohtaja Juha-Pekka Wahlström. Palkinnot jaettiin kauppakamarin Logistiikkaseminaarissa torstaina 23.1.

Kuva: Valmet Automotive

Vuoden 2019 logistiikkayritykseksi on valittu autoteollisuuden palveluja tarjoava teknologia-alan konserni Valmet Automotive Oy. Valintaperusteet Valmet Automotiven valintaan painottavat yrityksen merkittävää positiivista vaikutusta Varsinais-Suomen logistiikka-alan alihankintaverkostoon. Valmet Automotiven alueellista painoarvoa kuljetusalalla tulee jatkossa nostamaan Uudenkaupungin autotehtaan ohella viime vuonna Saloon avattu akkutehdas.

”Päätös palkinnonsaajasta oli tänä vuonna hyvin yksimielinen. Valmet Automotiven toimipisteiden välisellä logistiikalla on positiivinen vaikutus alueen kuljetusyrityksiin. Akkutehdas myös vahvistaa koko Varsinais-Suomen roolia automotive-teollisuushaaran keskittymänä ja luo vetovoimaa koko alueelle”, sanoo kuljetusvaliokunnan sihteeri, Turun kauppakamarin edunvalvontapäällikkö Pauliina Forsman.

Vuoden logistiikkatoimija -palkinto myönnettiin tänä vuonna LogiSystems Oy:n toimitusjohtaja Juha-Pekka Wahlströmille logistiikka-alan digitalisoitumisen edistämisestä.

”Wahlströmin pitkä kokemus kuljetus- ja logistiikka-alalta näkyy vahvana asiantuntijuutena logistiikan tietojärjestelmien suunnittelussa ja toteutuksessa. Wahlström on toiminut Suomessa edelläkävijänä toimitusketjujen virtaviivaistamisessa. Hän on myös luotsannut yrityksensä kansainväliselle areenalle. Wahlström on toiminut aktiivisesti myös Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistyksen toiminnassa ollen pitkään muun muassa Varsinais-Suomen alueen hallituksen jäsen”, toteaa LOGY ry Varsinais-Suomen alueen puheenjohtaja Petri Hällfors.

Turun kauppakamari ja Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry:n Varsinais-Suomen alue myöntävät vuosittain kunniapalkinnon vuoden logistiikkayritykselle ja -toimijalle. Palkinnot myönnetään valtakunnallisesti merkittävästä Varsinais-Suomen alueella toteutetusta työstä Suomen logistiikkatoimialan ja logististen palveluiden kehittämiseksi.

Kuva: Valmet Automotive

Huoltovarmuuskeskuksen ja Turun kauppakamarin yhteishanke auttaa PK-yrityksiä tunnistamaan ja ennakoimaan liiketoiminnan riskejä24.1.2020 08:15:00 EETTiedote

Yhä useammat yritykset kokevat turvallisuustilanteensa heikenneen viime vuosina. Yrityskentän riskienhallinta on hajanaista, ja siksi PK-yrittäjän onkin vaikeaa taklata kaikki muuttuvat turvallisuushaasteet. Turun kauppakamari ja Huoltovarmuuskeskus ryhtyvät kouluttamaan PK-yrityksiä vastaamaan muuttuviin turvallisuushaasteisiin. Yhteistyössä eri ammattilaisten kanssa kehitetty neliosainen koulutuskokonaisuus RIMA – Riskeistä mahdollisuuksiin alkaa ensimmäisen kerran maaliskuussa. Koulutuksessa perehdytään monipuolisesti erilaisiin yrityksen turvallisuushaasteisiin, jotka voivat uhata yrityksen toiminnan jatkuvuutta. Kauppakamarin koulutuspäällikkö Maria Lindbom kertoo koulutuksen olleen toivottu. ”Kauppakamari ja Huoltovarmuuskeskus tekevät tiivistä yhteistyötä yritysten kanssa, ja huomasimme molemmat tahoillamme, että tarve PK-yrityksille suunnatulle riskienhallintakoulutukselle oli selvästi olemassa. Moni yrittäjä usein pohtii erilaisia riskejä ja kauhukuvia mielessään, mutta arjen

12-vuotinen liikennejärjestelmäsuunnitelma määrittää Varsinais-Suomen liikennehankkeet tulevalle vuosikymmenelle14.1.2020 10:48:04 EETTiedote

Kauppakamarit pitävät lausuntokierroksella ollutta 12-vuotiseen liikennejärjestelmäsuunnitelmaan liittyvää liikenne- ja viestintäviraston selvitystä liikennejärjestelmän nykytilasta ja toimintaympäristön muutoksista kattavana. Toimivan infrastruktuurin tärkeys elinkeinoelämälle tarvitsisi enemmän huomiota. Varsinais-Suomi on merkittävä logistinen solmukohta Suomessa. Alueella sijaitsee paljon valtakunnallisesti merkittäviä teollisuuden aloja, joten toimivan infran merkitys korostuu.

Matti Rihko jatkaa Turun kauppakamarin puheenjohtajana13.12.2019 14:00:00 EETTiedote

Tractatus Properties Oy:n hallituksen puheenjohtaja Matti Rihko jatkaa ensi vuonna Turun kauppakamarin hallituksen puheenjohtajana. Varapuheenjohtajina jatkavat Meyer Turku Oy:n varatoimitusjohtaja Tapani Pulli ja Teleste Oyj:n toimitusjohtaja Jukka Rinnevaara. Turun kauppakamarin valtuusto valitsi tänään kauppakamarin hallitukseen uusina jäseninä Syväranta Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Panu Routilan ja Wallac Oy:n johtaja Petri Kallion. Hallituksessa jatkavat Turun kaupunginjohtaja Minna Arve, Bayer Oy:n varatoimitusjohtaja Peter Essen, RTL-Inductives Oy:n tehtaanjohtaja Marita Frimodig, Liedon säästöpankin toimitusjohtaja, kauppaneuvos Jussi Hakala, Pemamek Oy:n hallituksen puheenjohtaja Pekka Heikonen, Neste Oyj Naantalin jalostamon Satamat ja terminaalit -johtaja Elina Herrala, Raisio Oyj:n toimitusjohtaja Pekka Kuusniemi, Pesupalvelu Hans Langh Oy:n toimitusjohtaja Linda Langh, Leino Group Oy:n toimitusjohtaja, teollisuusneuvos Liisa Leino, Turun Seudun Osuuspankin toimitus

Meriverkostot-tapahtuma on vuoden elinkeinopoliittinen kuntateko10.12.2019 15:00:00 EETTiedote

Turun kauppakamarin elinkeinopolitiikan valiokunta on myöntänyt vuoden 2019 Elinkeinopoliittisen kuntateko -palkinnon Naantalin kaupungille ja elinkeinoasiamies Jorma Rannalle Meriverkostot-tapahtuman järjestämisestä. Palkinto jaetaan vuosittain kunnalle, sen yhteistyöorganisaatiolle tai henkilölle, joka on toiminut erityisen hyvin yritysilmapiirin parantamiseksi tai elinkeinoelämän tai yritysten toimintaympäristön kehittämiseksi.