Varsinais-Suomen logistiikka-alan tunnustukset Valmet Automotivelle ja Juha-Pekka Wahlströmille

Turun kauppakamari ja Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry ovat valinneet Varsinais-Suomen vuoden 2019 logistiikkayritykseksi Valmet Automotive Oy:n. Palkinnon perusteena on muun muassa yrityksen merkittävä vaikutus alueen alihankkijaverkostoon. Vuoden logistiikkatoimija -palkinnon sai LogiSystems Oy:n toimitusjohtaja Juha-Pekka Wahlström. Palkinnot jaettiin kauppakamarin Logistiikkaseminaarissa torstaina 23.1.
Kuva: Valmet Automotive

Vuoden 2019 logistiikkayritykseksi on valittu autoteollisuuden palveluja tarjoava teknologia-alan konserni Valmet Automotive Oy. Valintaperusteet Valmet Automotiven valintaan painottavat yrityksen merkittävää positiivista vaikutusta Varsinais-Suomen logistiikka-alan alihankintaverkostoon. Valmet Automotiven alueellista painoarvoa kuljetusalalla tulee jatkossa nostamaan Uudenkaupungin autotehtaan ohella viime vuonna Saloon avattu akkutehdas.

”Päätös palkinnonsaajasta oli tänä vuonna hyvin yksimielinen. Valmet Automotiven toimipisteiden välisellä logistiikalla on positiivinen vaikutus alueen kuljetusyrityksiin. Akkutehdas myös vahvistaa koko Varsinais-Suomen roolia automotive-teollisuushaaran keskittymänä ja luo vetovoimaa koko alueelle”, sanoo kuljetusvaliokunnan sihteeri, Turun kauppakamarin edunvalvontapäällikkö Pauliina Forsman.

Vuoden logistiikkatoimija -palkinto myönnettiin tänä vuonna LogiSystems Oy:n toimitusjohtaja Juha-Pekka Wahlströmille logistiikka-alan digitalisoitumisen edistämisestä.

”Wahlströmin pitkä kokemus kuljetus- ja logistiikka-alalta näkyy vahvana asiantuntijuutena logistiikan tietojärjestelmien suunnittelussa ja toteutuksessa. Wahlström on toiminut Suomessa edelläkävijänä toimitusketjujen virtaviivaistamisessa. Hän on myös luotsannut yrityksensä kansainväliselle areenalle. Wahlström on toiminut aktiivisesti myös Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistyksen toiminnassa ollen pitkään muun muassa Varsinais-Suomen alueen hallituksen jäsen”, toteaa LOGY ry Varsinais-Suomen alueen puheenjohtaja Petri Hällfors.

Turun kauppakamari ja Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry:n Varsinais-Suomen alue myöntävät vuosittain kunniapalkinnon vuoden logistiikkayritykselle ja -toimijalle. Palkinnot myönnetään valtakunnallisesti merkittävästä Varsinais-Suomen alueella toteutetusta työstä Suomen logistiikkatoimialan ja logististen palveluiden kehittämiseksi.

Kuva: Valmet Automotive