Varusmiehet ja alueen yritykset kohtaavat jälleen rekrytointitapahtumassa Panssariprikaatissa

Panssariprikaatin Varusmiestoimikunta (VMTK) järjestää yhteistyössä Hämeen kauppakamarin kanssa rekrytointitapahtuman varusmiehille 20.-21.8. ”Tapahtuma toteutetaan tässä laajuudessa jo kolmatta kertaa ja yhteistyö Panssariprikaatin kanssa on sujunut erittäin hyvin. Olemme tyytyväisiä tapahtuman ajankohtaan, sillä nyt tarvitaan osaavaa ja motivoitunutta työvoimaa alueemme yrityksiin”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen (Kuva Tarmo Valmela/Photodance Valmela)

Panssariprikaatin ja Hämeen kauppakamarin yhteistyössä toteuttaman rekrytointitapahtuman tarkoituksena on antaa yrityksille mahdollisuus esitellä toimintaansa, rekrytoida itselleen osaavaa työvoimaa ja auttaa varusmiehiä työllistymään palveluksensa jälkeen.

”Tapahtumaan on tällä kertaa ilmoittautunut 25 yritystä”, Eerikäinen toteaa.

Varusmieskoulutuksessa on mahdollista hankkia itselleen osaamista, joka useilla aloilla antaa pätevyyden tai valmiudet toimia alalla myös siviilimaailmassa varusmiespalveluksen jälkeen. Yksi rekrytointitapahtuman teemoja onkin palveluksen aikana hankitun osaamisen hyödyntäminen siviilissä.

Tapahtuma toteutetaan rekrytointimessujen tyyliin eli jokaisella osallistuvalla yrityksellä on oma esittelypiste. Myös paikalla tapahtuvia työhaastatteluja varten on järjestetty tilat. Tilaisuus on yrityksille maksuton ja siihen osallistuvat kaikki Panssariprikaatin varusmiehet.

Rekrytointitapahtuman yhteydessä järjestetään Parolannummella myös opintomessut Sotilaskoti1:ssä.  Opintomessujen tarkoituksena on tarjota asevelvollisille suora kontakti oppilaitoksiin ja esitellä eri alojen koulutusvaihtoehtoja.

Teollisuusseura, Urheiluhalliyhdistys ja kauppakamari tukevat lahtelaisnuorten hyvinvointia4.10.2019 08:57:59 EESTTiedote

Lahden Teollisuusseura, Hämeen kauppakamari ja Lahden Urheiluhalliyhdistys ry sekä Urheiluhalliyhdistykseen kuuluvat 13 jäsenurheiluseuraa haluavat tukea lahtelaisnuorten hyvinvointia panostamalla huumeiden käytön vastaiseen työhön Lahdessa. Toimijat aloittavat yhteistyön entisen huippujääkiekkoilija Marko Jantusen kanssa ja hänen avullaan nuorille tarjotaan tietoa huumeiden käytön vaaroista. Alueen toimijat pitävät tärkeänä, että jo peruskouluikäiset saavat riittävästi tietoa riskitekijöistä, jolloin voidaan myös ennaltaehkäistä huumeiden käytön aloittaminen.

Kauppakamari kannustaa panostamaan paikallisiin yrityksiin26.8.2019 12:07:00 EESTTiedote

Edistääkseen alueellista verkostoitumista Hämeen kauppakamari on ottanut käyttöön Tavata-sovelluksen jäsenyritysten verkostoitumistyökaluksi muun muassa uusien liikesuhteiden luomiseksi. ”Verkostoimalla yrityksiä ja yhteisöjä keskenään vahvistamme alueemme elinvoimaisuutta. Paikallisuus on usein myös ympäristövastuullisuutta. Kuljetusmatkat lyhenevät, yhteydenpito nopeutuu ja hiilijalanjäljet pienenevät. Support your local -asenne kantaa pitkälle”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Katriina Virtanen Voglian toimitusjohtajaksi22.8.2019 12:53:16 EESTTiedote

Voglia siirtyy kolmannen sukupolven aikaan, kun Katriina Virtanen aloittaa perheyhtiön toimitusjohtajana 1.9.2019. ”Muotialalla on parhaillaan menossa historian suurin muutos. Vaatteiden alkuperä, materiaalit ja niiden ilmastovaikutus kiinnostavat kuluttajaa. Vaate voidaan nyt hankkia myös palveluna ja jokainen hankintapäätös viestii myös kantajansa arvoista”, kertoo yhtiön johtoon astuva 28-vuotias Katriina Virtanen.

Kauppasodan uhka ja Brexit näkyvät suhdanneodotuksissa31.7.2019 10:00:00 EESTTiedote

Hämeen teollisuuden, rakentamisen ja palvelualojen yritysten suhdannetilanne oli heinäkuussa lievästi tavanomaista parempi, selviää Hämeen kauppakamarin ja EK:n yhteistyössä tekemästä Suhdannebarometrikyselystä. ”Hämeessä yritysten suhdanteet ovat säilyneet hyvinä. Myös lähikuukausien odotetaan säilyvän positiivisina, vaikka näkymiä varjostavat epävakaat maailmanmarkkinat”, arvioi Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Häme toimii vastuullisuuden suunnannäyttäjänä17.6.2019 11:42:09 EESTTiedote

Hämeen kauppakamarin alueen kaupungit ja kunnat ovat vahvasti mukana edistämässä vastuullisuutta muun muassa ilmasto- ja ympäristötavoitteissa sekä kiertotaloudessa. Tästä hyvänä esimerkkinä on Lahden kaupunki, joka on Euroopan ympäristöpääkaupunki 2021 kilpailun finaalissa. ”Lahden toimintamalli antaa jokaiselle kaupungille pienestä suurimpaan mahdollisuuden kasvaa aidoksi ympäristökaupungiksi. Kaupunki on valmis myös jakamaan parhaat pohjoismaiset kestävät ratkaisut kaikkien hyödynnettäväksi”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeessä kiinteistöalalle valmistui 11 uutta laillistettua välittäjää13.6.2019 13:48:07 EESTTiedote

Keskuskauppakamarin välittäjäkokeista saatiin kevään koekierroksella 236 uutta laillistettua kiinteistönvälittäjää (LKV) ja 21 laillistettua vuokrahuoneistonvälittäjää (LVV). ”Hämeen kauppakamari onnittelee vaativan kokeen suorittaneita. Alueeltamme LKV-kokeen läpäisi Lahdesta kuusi, Forssasta kaksi ja Hämeenlinnasta, Turengista sekä Vääksystä yksi henkilö”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.