Varusmiehet ja alueen yritykset kohtasivat rekrytointitapahtumassa Panssariprikaatissa

Parolan Panssariprikaatin Varusmiestoimikunta (VMTK) järjesti yhteistyössä Hämeen kauppakamarin kanssa kaksipäiväisen rekrytointitapahtuman varusmiehille 20.-21.2. ”Tapahtuma järjestettiin tässä laajuudessa toista kertaa ja siihen osallistui 1500 varusmiestä sekä lähes kaksikymmentä yritystä ja oppilaitosta. Palaute on ollut hyvää ja yritykset tyytyväisiä”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Panssariprikaatin apulaiskomentaja eversti Karri Heikinheimo ja Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen katsastivat rekrytointitapahtuman tarjoamia mahdollisuuksia varusmiehille.

Panssariprikaatin ja Hämeen kauppakamarin yhteistyössä toteuttamien rekrytointitapahtumien tarkoituksena on antaa yrityksille mahdollisuus esitellä toimintaansa, rekrytoida itselleen osaavaa työvoimaa ja auttaa varusmiehiä työllistymään palveluksensa päättymisen jälkeen.

Varusmieskoulutuksessa on mahdollista hankkia osaamista, joka usein antaa pätevyyden tai valmiudet toimia eri työtehtävissä myös siviilimaailmassa varusmiespalveluksen jälkeen.

”Uskon, että kotiutuvilla varusmiehillä on mahdollisuus työllistyä esimerkiksi Hämeessä toimiviin kuljetus- ja korjaamoalan yrityksiin. Paikalla oli hyviä osaajia ja yksi rekrytointitapahtuman teemoja onkin palveluksen aikana hankitun osaamisen hyödyntäminen siviilissä”, toteaa Eerikäinen.

”Toivomme, että muutkin varuskuntien koulutusyksiköt Suomessa ottaisivat Parolan Panssariprikaatin rekrytointitapahtumasta mallia”, Eerikäinen ehdottaa.

Tapahtuma toteutettiin rekrytointimessujen tyyliin ja jokaisella osallistuvalla yrityksellä oli oma esittelypiste. Myös paikalla tapahtuneita työhaastatteluja varten oli järjestetty tilat. Tilaisuus oli yrityksille maksuton ja siihen osallistuvat kaikki Panssariprikaatin varusmiehet.

Rekrytointitapahtuman yhteydessä järjestettiin myös opintomessut, jossa esiteltiin eri alojen koulutusvaihtoehtoja ja tarjottiin asevelvollisille mahdollisuus suoriin kontakteihin eri oppilaitoksiin.

Hämeessä tarvetta hallitustyöskentelyn terävöittämiseen20.3.2019 07:00:00 EETTiedote

Hämeessä PK-yritykset eivät panosta tarpeeksi hallitustyöskentelyyn, selviää kauppakamarien helmikuussa tekemästä PK-hallitusbarometrikyselystä. ”Alueemme yritysten tulee hallitustyöskentelyssään selkeästi panostaa enemmän osaamiseen. Häme on lähes kaikissa mittareissa valtakunnallisen keskiarvon alapuolella. Ainoastaan sitoutuminen kokousten välillä on alueellamme keskimääräistä parempaa ja ymmärretään, että hallitusten jäsenten tulisi olla käytettävissä muutoinkin kuin kokouksissa”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamari kannustaa naisosaajia PK-yritysten hallitusjäseniksi8.3.2019 05:50:00 EETTiedote

Neljännes Suomessa toimivien PK-yritysten hallitusten jäsenistä on naisia, selviää kauppakamareiden helmikuussa tekemästä PK-hallitusbarometrikyselystä. Luku on lähes sama kuin pienillä pörssiyhtiöillä, joissa naisia on 26 prosenttia. ”Alueellamme vastanneiden PK-yritysten hallitusjäsenistä 19 prosenttia on naisia. Valtakunnallisesti keskimääräistä alhaisempi tulos osoittaa, että meidän pitää kannustaa alueellamme osaavia naisia hallitusammattilaisiksi sekä tarjottava heille myös mahdollisuutta osallistua yritysten hallitustyöskentelyyn”, painottaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Kauppakamarit vaativat työnverotuksen keventämistä ja kannustinloukkujen poistamista11.2.2019 08:00:00 EETTiedote

Kauppakamarit kehottavat seuraavaa hallitusta kannustinloukkujen poistamiseen. Ratkaisuja Suomelle -vaaliohjelmassaan ne esittelevät keinoja, joilla Suomen kilpailukyky ja työllisyysaste saadaan nousuun. ”Työn tekemisen ja teettämisen on oltava kannattavampaa niin työntekijöiden kuin työnantajien näkökulmasta. Työnverotuksen keventäminen on yksi näistä keinoista”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.