Vasa ishalls nya namn är Vasa Elektriska Arena

Det är Vasa Elektriska som ger sitt namn till ishallen i Vasa, som ska heta Vasa Elektriska Arena. Hallens namn är en del av Vasa Elektriskas avtal med Hockey-Team Vaasan Sport. Avtalet sträcker sig till år 2022.

- Det är viktigt för Vasa Elektriska att stöda och möjliggöra barns och ungas motion. Den här typen av samarbete skapar bra förutsättningar för det, konstaterar Olli Arola, direktör för elhandelsenheten. Att Vasa Sport spelar i Ligan garanterar också att ishallens namn ger oss synlighet på riksomfattande nivå, vilket igen stöder våra tillväxtmålsättningar, fortsätter Arola.

Vasa Elektriska är en stark energikoncern inom försäljning och överföring av el, fjärrvärme och elnätsentreprenörskap. Till koncernen hör två dotterbolag: Vasa Elnät Ab och Oy RAVERA Ab. Koncernen sysselsätter över 170 personer och omsättningen år 2016 utgjorde ca 140 milj. euro.

Vasa Elektriska betalar extra dividend för över fyra och en halv miljon18.12.2017 15:25Tiedote

Vasa Elektriska Ab:s bolagsstämma beslöt måndagen den 18 december att 146,50 euro/aktie dvs. 4 614 750 euro betalas ut som tilläggsdividend. Bolagsstämman beslöt även att justera bolagsordningen till den del som gäller val av styrelsemedlemmar. Framöver väljs styrelsen av bolagsstämman och inte av förvaltningsrådet. Bolagsstämman beslöt således på måndagen om styrelsens sammansättning. Vasa Elektriskas styrelse: Mauri Holma Miapetra Kumpula-Natri Hannu Laaksonen Marianne Munkki Joakim Strand