Vasa ishalls nya namn är Vasa Elektriska Arena

Det är Vasa Elektriska som ger sitt namn till ishallen i Vasa, som ska heta Vasa Elektriska Arena. Hallens namn är en del av Vasa Elektriskas avtal med Hockey-Team Vaasan Sport. Avtalet sträcker sig till år 2022.

- Det är viktigt för Vasa Elektriska att stöda och möjliggöra barns och ungas motion. Den här typen av samarbete skapar bra förutsättningar för det, konstaterar Olli Arola, direktör för elhandelsenheten. Att Vasa Sport spelar i Ligan garanterar också att ishallens namn ger oss synlighet på riksomfattande nivå, vilket igen stöder våra tillväxtmålsättningar, fortsätter Arola.

Vasa Elektriska är en stark energikoncern inom försäljning och överföring av el, fjärrvärme och elnätsentreprenörskap. Till koncernen hör två dotterbolag: Vasa Elnät Ab och Oy RAVERA Ab. Koncernen sysselsätter över 170 personer och omsättningen år 2016 utgjorde ca 140 milj. euro.