Vastuullisuus vahvistuu entisestään keittiöalalla – Keittiömaailma lanseerasi ensimmäisenä Suomessa ekologisen V8-laatikkomalliston

Kotimainen Keittiömaailma ja sen keittiöt valmistava Novart on lanseerannut uuden tuotemallistonsa, joka vastaa asiakkaiden toiveisiin ja viimeisimpiin trendeihin. Mallistolanseerauksessa korostui erityisesti vastuullisuus ja ekologisuus, joiden pohjalta mallistoon tuotiin Grassin Vionaro V8 -laatikkomallisto ja kierrätetty MBN-vedin.

”Tähtäämme tuotevalikoimassamme siihen, että toimimme vastuullisuudesta ja ekologisuudesta käsin. Pyrimme löytämään hyviä, laadukkaita ja aikaa kestäviä ratkaisuja kuten Grassin V8-laatikkomallisto. Tässä täysin kierrätettävässä tuotteessa on 8 mm ohuet reunat, PushOpen -toiminto ja valmistajan 25 vuoden takuu. Tällaiset tuotteet ovat tulevaisuutta myös keittiöalalla”, Novartin kaupallisen tuotevalikoiman päällikkö Eeva Kokkonen kertoo.

Mukana haluttu väri beige ja klassikkotuotteita

Keittiömaailman luonto-värikokoelmaan tuli uutena sävynä haluttu, luonnonläheinen beige väri. Maalattujen ovien lisäksi beige on saatavissa melamiini- ja laminaattiovena sekä runkovärinä. Malliston uudet tasolaminaatit täydentävät tätä värimaailmaa.

”Beige väri sopii hyvin tähän ajankuvaan, arvoihin ja luonnonmukaisuuteen. Voimme tehdä monipuolisia kokonaisuuksia eri materiaaliyhdistelmistä, jotka vastaavat kaikkiin toiminnallisiin, tilallisiin ja arkipäivän käytön haasteisiin. Lanseerasimme myös käsittelemättömän messinkivetimen, jossa tulee näkymään hallitusti ajan patinaa”, Kokkonen kertoo.

Tutustu Grassin V8-laatikkomallistoon tarkemmin täältä.

Eeva Kokkonen
Kaupallisen tuotevalikoiman päällikkö
eeva.kokkonen@novart.fi

Hiekka moodboard.
Kierrätysmuovista valmistettu MBN-vedin.
Käsittelemätön messinkivedin.
Käsittelemätön messinkivedin.

Novart Oy on Suomen suurin keittiökalusteiden valmistaja ja markkinajohtaja ammattimaisen rakentamisen kalustetoimituksissa. Novart kuuluu kansainväliseen Nobia-konserniin, joka on johtava keittiökalusteiden valmistaja Euroopassa ja yksi suurimpia koko maailmassa.

A la Carte- ja Petra-keittiökalusteiden lisäksi Novartin valikoimaan kuuluvat kylpyhuonekalusteet sekä kodin muut kiinteät säilytyskalusteet. Novartin keittiöt valmistetaan omassa Nastolan tehtaassa ja kaikki keittiöt ovat avainlipputuotteita. Kuluttajapuolella asiakkaita palvelevat maanlaajuisesti Keittiömaailma- ja Petra-ketjut. Novart työllistää noin 350 henkilöä ja sen liikevaihto vuonna 2020 oli 85,4 miljoonaa.

Rakastu täydelliseen yhdistelmään – puu ja maanläheiset sävyt keittiössä22.9.2022 06:45:00 EEST | Tiedote

Keittiön värien ikisuosikit valkoinen ja musta yhdistettyinä muihin väreihin ja materiaaleihin pitävät pintansa vuodesta toiseen, mutta näiden lisäksi suureen suosioon ovat nousseet luonnonmukaiset värit. Luonnonläheisyyttä keittiöltään kaipaava haluaa melkein poikkeuksetta lisätä keittiöönsä puun eri sävyjä, josta onkin syntynyt upea luonnon ja kodin kohtaaminen – täydellinen yhdistelmä. Ihastu eri väriyhdistelmiin ja hyödynnä neljää vinkkiä, kuinka puu yhdistyy kauniisti muiden värien kanssa.

Näillä kodin ratkaisuilla ehkäiset hävikkiä ja parannat kodin lajittelua14.9.2022 14:30:00 EEST | Tiedote

Ruokaa menee roskiin suomalaisissa kotitalouksissa yli 100 miljoonaa kiloa vuodessa. Keittiö onkin keskeisessä asemassa ympäristöä kuormittavan hävikin synnyn suhteen. Tässä tiedotteessa annamme oivaltavia vinkkejä hävikin vähentämiseen ja kierrätyksen kehittämiseen, eikä kaiken edes tarvitse tapahtua keittiössä. Keittiömaailman vinkit pitävät silmällä myös jätelain uudistusta, joka asettaa kotitalouksille portaittain uusia kierrätysvelvollisuuksia.

Novart Oy selkeyttää myyntikanaviaan – Petra-tuotteita saa jatkossa Keittiömaailma-myymälöistä2.8.2022 07:40:00 EEST | Tiedote