Vastuullisuus vahvistuu entisestään keittiöalalla – Keittiömaailma lanseerasi ensimmäisenä Suomessa ekologisen V8-laatikkomalliston

Kotimainen Keittiömaailma ja sen keittiöt valmistava Novart on lanseerannut uuden tuotemallistonsa, joka vastaa asiakkaiden toiveisiin ja viimeisimpiin trendeihin. Mallistolanseerauksessa korostui erityisesti vastuullisuus ja ekologisuus, joiden pohjalta mallistoon tuotiin Grassin Vionaro V8 -laatikkomallisto ja kierrätetty MBN-vedin.

”Tähtäämme tuotevalikoimassamme siihen, että toimimme vastuullisuudesta ja ekologisuudesta käsin. Pyrimme löytämään hyviä, laadukkaita ja aikaa kestäviä ratkaisuja kuten Grassin V8-laatikkomallisto. Tässä täysin kierrätettävässä tuotteessa on 8 mm ohuet reunat, PushOpen -toiminto ja valmistajan 25 vuoden takuu. Tällaiset tuotteet ovat tulevaisuutta myös keittiöalalla”, Novartin kaupallisen tuotevalikoiman päällikkö Eeva Kokkonen kertoo.

Mukana haluttu väri beige ja klassikkotuotteita

Keittiömaailman luonto-värikokoelmaan tuli uutena sävynä haluttu, luonnonläheinen beige väri. Maalattujen ovien lisäksi beige on saatavissa melamiini- ja laminaattiovena sekä runkovärinä. Malliston uudet tasolaminaatit täydentävät tätä värimaailmaa.

”Beige väri sopii hyvin tähän ajankuvaan, arvoihin ja luonnonmukaisuuteen. Voimme tehdä monipuolisia kokonaisuuksia eri materiaaliyhdistelmistä, jotka vastaavat kaikkiin toiminnallisiin, tilallisiin ja arkipäivän käytön haasteisiin. Lanseerasimme myös käsittelemättömän messinkivetimen, jossa tulee näkymään hallitusti ajan patinaa”, Kokkonen kertoo.

Tutustu Grassin V8-laatikkomallistoon tarkemmin täältä.

Eeva Kokkonen
Kaupallisen tuotevalikoiman päällikkö
eeva.kokkonen@novart.fi

Hiekka moodboard.
Kierrätysmuovista valmistettu MBN-vedin.
Käsittelemätön messinkivedin.
Käsittelemätön messinkivedin.

Novart Oy on Suomen suurin keittiökalusteiden valmistaja ja markkinajohtaja ammattimaisen rakentamisen kalustetoimituksissa. Novart kuuluu kansainväliseen Nobia-konserniin, joka on johtava keittiökalusteiden valmistaja Euroopassa ja yksi suurimpia koko maailmassa.

A la Carte- ja Petra-keittiökalusteiden lisäksi Novartin valikoimaan kuuluvat kylpyhuonekalusteet sekä kodin muut kiinteät säilytyskalusteet. Novartin keittiöt valmistetaan omassa Nastolan tehtaassa ja kaikki keittiöt ovat avainlipputuotteita. Kuluttajapuolella asiakkaita palvelevat maanlaajuisesti Keittiömaailma- ja Petra-ketjut. Novart työllistää noin 350 henkilöä ja sen liikevaihto vuonna 2020 oli 85,4 miljoonaa.