Vauhdikkaassa kasvussa oleva suomalainen Yepzon Oy hakee joukkorahoituskampanjalla tukea laajentumiseen

Turvallisuus- ja paikannusalalla kansainvälisesti uraauurtava suomalainen innovaatioyritys Yepzon Oy on avannut julkisen osakeannin Invesdor-joukkorahoitusalustalla. Yhtiö kerää joukkorahoituksella maksimissaan 1,3 miljoona euroa, josta julkisen annin avauspäivään mennessä oli merkittynä yli 400 000 euroa. Ennakkomerkinnät kattavat yhtiön 450 000 euron minimitavoitteesta jo yli 90 %.

Viimeisimpiä paikannusteknologioita hyödyntävät Yepzon™ Freedom ja One paikantavat ihmisiä, lemmikkejä ja omaisuutta taajaankin asutuissa kaupungeissa tarkasti ja nopeasti.

Yepzon Oy tarjoaa paikannuspalvelutuotteita kuluttajien ja teollisuuden tarpeisiin. Yrityksen tuotteet ovat helppokäyttöisiä ja tarkkoja paikantimia, joiden sijaintia seurataan näppärän Yepzon App -mobiiliapplikaation avulla.

– Lemmikkejä katoaa, omaisuutta katoaa, jopa ihmisiä katoaa. Yhdysvalloissa ja EU:ssa katoaa vuosittain yli miljoona lasta, joista yli satatuhatta jää löytymättä. Paikantimien avulla Yepzon haluaa omalta osaltaan tehdä maailmasta turvallisemman. Avullamme voi paikantaa kaiken tärkeän, Yepzonin perustaja Otto Linna kertoo.

Kaikki yrityksen saama rahoitus suunnataan kasvuun. Onnistunut joukkorahoituskampanja yhdistettynä 750 000 euron Tekes-rahoitukseen tukee Yepzonin tavoitetta nostaa liiketoiminnan kassavirta positiiviseksi vuoden 2018 toisella puolikkaalla. Omistajat arvioivat yhtiön mahdollisuudeksi listautua seuraavan viiden vuoden aikana.

– Kovan kysynnän vuoksi avaamme nyt suuremmalle yleisölle mahdollisuuden tulla osaksi Yepzonin kasvutarinaa, Linna sanoo.

Vahvan kasvun vauhdissa

Markkina-arvoltaan lähes kymmeneen miljoonaan euroon kasvaneella Yepzonilla on hyvät kaupalliset näytöt kuluttajatuotteiden myynnistä jo vuodesta 2014. Osakkeen hinnassa on vahva nousuhistoria ja -potentiaali.

Kuluvana vuonna yhtiö on kerännyt noin 1,5 miljoonaa euroa uutta pääomaa, ja nyt käynnistyvä joukkorahoituskampanja on osa 3 miljoonan euron kokonaisrahoitusohjelmaa. Joukkorahoituskampanjassa 235 euron minimisijoitus vastaa sataa osaketta.

– Muun muassa Intia yepzonoidaan. Naisten turvallinen liikkuminen ison maan tietyillä alueilla on haastavaa. Palvelumme vähentää pelkoa ja tuo mielenrauhaa. Menemme markkinoille suomalaisella sisulla, ja meillä on jo nyt laajalti todistusvoimaa palvelumme toimivuudesta, Linna jatkaa.

Vastikään yhteistyö- ja jakelusopimuksen Orangen kanssa julkistanut Yepzon on avannut Intiaan yhteisyrityksen, Yepzon Indian. Intialainen yhteisyritys tulee vaikuttamaan ratkaisevasti naisten turvallisuustilanteeseen maassa. Kotimaassaan Suomessa alansa teknologiajohtaja Yepzon tulee Elisan kanssa markkinoille yhteisbrändättynä palvelutuotteena.

Julkisen osakeannin alkupäivä 6.9.2017 ja loppupäivä 6.10.2017

Yksityiskohtaiset tiedot annista löytyvät Invesdor.com-alustalta www.invesdor.com/yepzon

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Heidi Rantala
CMO, Partner
Yepzon Enterprises
heidi.rantala@yepzon.com

CEO, Founder
Yepzon Enterprises

www.yepzon.com

Logo: Yepzon Oy

Yepzon Oy kehittää helppokäyttöisiä mobiilipohjaisia paikannuspalveluita. Vuonna 2013 toimintansa aloittanut yhtiö työllistää suoraan kuusi työntekijää ja noin 20 tuotekehittäjää alihankkijayrityksissä. Yepzonin omistus on kokonaisuudessaan eurooppalainen ja pääosin suomalainen, ja se jakautuu eri aloilla vaikuttaville yksityissijoittajille. Yhtiön päätoimipiste sijaitsee Tampereella. Lontooseen rekisteröity Yepzon Ltd. on Yepzon Oy:n täysin omistama tytäryhtiö. Yhdysvaltojen Nevadaan rekisteröity Yepzon Inc. on yhteisyritys Global Expansion Solutionsin kanssa. www.yepzon.com

Seinäjoki panostaa työntekijöidensä turvallisuuteen – uusi henkilökohtainen hälytyslaite pilottikäyttöön28.3.2017 10:00Tiedote

Kiertävät terveydenhuollon työntekijät saattavat kohdata työssään ajoittain uhkaavia tilanteita. Heidän on pystyttävä tarvittaessa hälyttämään apua nopeasti ja huomaamattomasti. Seinäjoen kaupunki haluaa parantaa työntekijöidensä turvallisuutta, ja lähti pilotoimaan uudenlaista turvahälytysjärjestelmää yhdessä GPS-paikantimien teknologiajohtaja Yepzon Oy:n ja palveluntarjoajana toimivan Securitaksen kanssa.