Veikkaukselta Huuhkajille ja Helmareille bonukset kisapaikasta - Suomen Cupin voittajalle 50 000 euroa

Veikkaus ja Suomen Palloliitto haluavat nostaa perinteikkään jalkapallon Suomen Cupin arvostusta. Kilpailun pääyhteistyökumppaniksi tuleva Veikkaus mahdollistaa voittajalle 50 000 euron palkinnon ja arvontojen esittämisen suorana VeikkausTV:ssä. Cupin ottelut ovat kattavasti kohteina uudistuneessa Pitkävedossa.

Nelivuotinen sopimus jatkaa Veikkauksen ja Palloliiton monikymmenvuotista yhteistyötä. Veikkaus jatkaa sekä maajoukkueen että kansallisten sarjojen pääyhteistyökumppanina.

- Sekä kansalliset sarjat että jalkapallon arvoturnaukset ovat erittäin tärkeä osa Veikkauksen urheilupelitarjontaa. Suomen ollessa mukana lopputurnauksessa myös niiden pelillinen kiinnostus nousee entisestään. Veikkaus lupaa bonukset Huuhkajien päästessä EM-kisoihin ja naisten maajoukkueen Helmareiden päästessä MM-kisoihin, kertoo Veikkauksen urheilupelien liiketoimintaryhmän johtaja Ari Aarnihuhta.

Uudistuneessa Pitkävedossa suosituimmissa otteluissa on pelattavissa jopa kymmeniä erilaisia erikoisvetoja, joissa veikataan muun muassa maalimääriä ja vaikkapa sitä, syntyykö ottelussa parillinen vai pariton määrä maaleja. Kotimainen jalkapalloilu on näkyvästi esillä myös muissa urheilupeleissä Tulosvedosta tapahtuma-aikaiseen Live vetoon – ja tietysti myös Veikkauksen vanhimmassa pelissä Vakioveikkauksessa.

- Pitkävedon kohdemäärän kasvettua merkittävästi kotimaisen jalkapalloilun tarjonta kasvaa myös tänä kesänä huomattavasti. Jalkapallossa on huikeaa potentiaalia. Kotimaiset kohteet antavat urheilupelien ystäville mahdollisuuden seurata ja analysoida kohdeotteluita paikalla, muistuttaa Aarnihuhta.

Veikkauksen ja Palloliiton yhteistyö on perinteikästä. Palloliitto oli jo perustamassa Veikkauksen edeltäjää Oy Tippaustoimisto Ab:tä vuonna 1940.

- Olemme iloisia, että Veikkaus jatkaa vahvaa panostustaan kotimaiseen jalkapalloon. Veikkauksen merkittävä panostus myös Suomen Cupiin on loistava uutinen, sillä se mahdollistaa seurojen tukemisen entistä paremmin niin näkyvyyden kuin taloudenkin muodossa. Lisäksi niin me kuin Veikkauskin jaamme yhteisen uskon niin Huuhkajien kuin Helmareidenkin kisapaikkaan, Palloliiton pääsihteeri Marco Casagrande kertoo.

Veikkauksen tuotosta ohjautuu merkittävä osuus suomalaiselle jalkapalloilulle. Yhtiön koko tuoton – viime vuonna yli 500 miljoonaa euroa - jakaa opetus- ja kulttuuriministeriö. Suomalaisen liikunnan ja urheilu saama tuki on noin 150 miljoonaa euroa vuodessa.

Lisätietoja:

Veikkauksen urheilupelien liiketoimintaryhmän johtaja Ari Aarnihuhta, p. 040-563 4331.

Veikkauksen yhteyspäällikkö Tapio Imporanta, p. 040-708 9302

Suomen Palloliiton pääsihteeri Marco Casagrande, p. 050-407 7109

Suomen Palloliiton markkinointipäällikkö Ilkka Vanala, p. 040-775 0836

Veikkauksen peleistä alkunsa saanut ilo kiertää takaisin kaikille suomalaisille: joka viikko Veikkauksen tuotosta jaetaan lähes 10 miljoonaa euroa taiteen, liikunnan, tieteen ja nuorisotyön tekemiseen. Veikkauksen peleissä voitetaan viikoittain 200 000 kertaa - voittosummat vaihtelevat muutamista kymmenistä senteistä miljooniin euroihin. Veikkauksella on noin 3 300 myyntipaikkaa ympäri Suomen. Veikkaus.fi on Suomen suurin kuluttajaverkkokauppa.