Veikkauksen 1,7 miljoonan kanta-asiakkaan raja rikki – Veikkaus-kortti Suomen kolmanneksi käytetyin

Veikkauksen kanta-asiakasmäärä kohosi keskiviikkona uusiin lukemiin, kun 1,7 miljoonas suomalainen rekisteröityi Veikkauksen asiakkaaksi. Jo reilut 40 prosenttia Suomen 4,2 miljoonasta yli 18-vuotiasta on tehnyt samoin. Tuorein kanta-asiakas, vaasalainen Susanna Strömbäck, yllättyi Veikkauksen onnittelusoitosta.

- Oi, onpa kiva yllätys! kommentoi Strömbäck osumistaan 1,7 miljoonanneksi asiakkaaksi.

- Olen pelannut monta vuotta, Lottoa lähinnä, mutta en ole aina muistanut tarkistaa onko peleissä ollut voittoja vaiko ei. Halusin tilata Veikkaus-kortin, koska sen avulla pelin mahdollisen voiton saa varmasti omalle tililleen, Strömbäck sanoo.

Kanta-asiakkaana pelaaja ei hukkaa voittojaan

Veikkauksen kanta-asiakkaana voi pelata rekisteröityneenä eli laittaa vaikkapa lottorivinsä sisään älypuhelimella, verkkopalvelu veikkaus.fi:ssä tai käyttää myyntipisteessä pelaamisen yhteydessä Veikkaus-korttia.

- Kaikesta Veikkauksen pelien pelaamisesta jo yli 60 prosenttia tapahtuu rekisteröityneenä. Luku ei yllätä, sillä hyötyjä on paljon. Asiakas saa voitot suoraan tililleen ja halutessaan työkalut pelaamisensa hallintaan. Asiakas voi seurata pelihistoriaansa ja asettaa verkkopelaamiselleen rajoja. Kanta-asiakasohjelman yksi tärkeä tehtävä onkin nimenomaan edesauttaa vastuullista pelaamista, kertoo asiakkuusjohtaja Ari Aarnihuhta Veikkauksesta.

Konkreettisia hyötyjä 1,7 miljoonalle suomalaiselle Veikkaus-asiakkaalle ovat lisäksi mahdollisuudet pelata pelejä, jotka vaativat rekisteröitymisen, viikoittaiset kanta-asiakasarvonnat sekä mahdollisuus katsoa VeikkausTV:n suoria urheilulähetyksiä. Viime vuonna eri kanta-asiakasarvonnat keräsivät lähes 2,4 miljoonaa osallistumista, katsojakerroissa VeikkausTV:ssä yllettiin 1,3 miljoonaan. Kanta-asiakasedut pyritään liittämään Veikkauksen edunsaajatahoihin, joten 1,7 miljoonaa suomalaista hyötyy myös mm. alennuksista museoissa, urheilutapahtumissa, teattereissa ja kotimaisissa elokuvissa.

Veikkaus-kortti kolmanneksi käytetyin

Veikkauksen kanta-asiakasohjelma ja sen näkyvin tunnuselementti Veikkaus-kortti lanseerattiin vuonna 2006, jolloin rekisteröityneenä pelaaminen mahdollistui netin lisäksi myös asiamiespisteissä. Yhdeksässä vuodessa Veikkaus-kortti on kasvanut Suomen kolmanneksi käytetyimmäksi kanta-asiakaskortiksi*). Edelle kiilaavat vain kaupanalan Plussa-kortti ja S-Etukortti.

- Veikkaus-kortti kannattaa pitää aina mukana. Se mahdollistaa paitsi sujuvan pelaamisen myyntipaikoissa myös esimerkiksi pääsylippuetujen hyödyntämisen monissa urheilutapahtumissa, konserteissa ja elokuvissa. Asiakkaamme ovat olleet etuihin tyytyväisiä, Aarnihuhta sanoo.

Viime syksynä toteutetun laajan asiakastyytyväisyyskyselyn mukaan 92 prosenttia kertoi olevansa erittäin tai melko tyytyväisiä Veikkauksen toimintaan kokonaisuudessaan.

- Suhtaudumme tietoon nöyryydellä ja koetamme jatkuvasti kehittää paitsi pelejämme myös palvelujamme entistäkin asiakasläheisempään suuntaan. Kanta-asiakkuuden hyödyt ja välineet ovat yksi merkittävä kehityskohde. Esimerkiksi myyntipaikoissa pelaamisen yhteydessä voi nykyään tunnistautua joko Veikkaus-kortilla, ajokortilla tai mobiilikortilla, Aarnihuhta lisää.

*) Lähde TNS Atlas 2014

1,7 miljoonaa suomalaista hyötyy Veikkaus-asiakkuuden myötä alennuksista museoissa, urheilutapahtumissa, teattereissa ja kotimaisissa elokuvissa.
Veikkaus-kortti on Suomen kolmanneksi käytetyin kanta-asiakaskortti.

Veikkaus on tehnyt suomalaisista voittajia jo 75 vuoden ajan. Se raha, jonka Veikkaus yhtiönä tuottaa, tulee kokonaan meille kaikille – olipa lottokuponki täytettynä tai ei. Joka viikko Veikkauksen tuotosta jaetaan yli 10 miljoonaa euroa taiteen, liikunnan, tieteen ja nuorisotyön tekemiseen. www.veikkaus.fi/oletvoittaja