Veikkauksen asiakaslehden nimi muuttui – uutuusnumerossa muhkea olympiapaketti

Veikkaus on julkaissut verkkosivuillaan uuden asiakaslehden nimeltä X. Lehti on luettavissa osoitteessa veikkaus.fi/x.

X jatkaa Suomen palkituimman asiakaslehden Raymondin jalanjäljillä mutta entistä laaja-alaisempana. Myös X:n ydinsisältöä ovat syväluotaavat ja kuvallisesti voimakkaat tarinat Suomesta ja maailmalta, mutta nyt juttujen aihepiireihin kuuluvat Veikkauksen asiakaskunnalle läheiset urheilu, kulttuuri ja tiede.

– Kun aloitimme uuden lehden suunnittelun elokuussa, alusta alkaen halusimme tehdä viihdyttävän ja modernin verkkojulkaisun, joka yllättää oivaltavilla näkökulmilla ja menee lukijan tunteisiin. Tekemisessämme tärkeää on rohkeus, perusteellisuus ja kansainvälisen tason laatu, jonka luovat Suomen parhaimmistoon kuuluvat tekijät, sanoo X:n vastaava päätoimittaja Tero Salonen Veikkaukselta.

Vuosi 2018 on urheilun supervuosi. X julkaiseekin ensi töikseen suuren talviolympialaispaketin. X esittelee talviolympiahistorian oudoimmat kommellukset ja suurimmat luuserit ja testaa, selviäisikö tavis hengissä olympialajeissa. Jutuissa kysytään myös, miksi naisjääkiekkoilijoille maksetaan oikeaa palkkaa vain Kiinassa ja miksi ampumahiihto on Suomen katsotuin urheilulaji. Riku Rantalan essee puolestaan tarkastelee olympialaisten isäntämaan Etelä-Korean perinneherkkua, koiraa.

– Teemallisuus tulee olemaan tärkeää myös jatkossa, sekä urheilussa että muissa käsittelemissämme aihealueissa, Tero Salonen sanoo.

Salonen oli perustamassa Raymondia vuonna 2011 Raha-automaattiyhdistyksen asiakaslehdeksi. Raymond voitti 15 kultaista digi- ja printtipalkintoa journalismin, designin ja markkinoinnin kilpailuissa niin Suomessa kuin maailmalla. Syksyllä 2014 perustettu Raymond.fi keräsi verkossa lähes miljoona täysi-ikäistä lukijaa, joista valtaosa oli 18–34-vuotiaita.

Kuten Raymondissa, myös X:ssä tärkeää on vahva visuaalinen ilmaisu. Ilmeestä vastaa jälleen art director Jesper Vuori.

Lisätiedot:

Vastaava päätoimittaja Tero Salonen, Veikkaus, p. 040 505 4093