Veikkauksen peleillä merkittävä vaikutus kaupan alalle – kattavat tilastot alueellisesti kunta kunnalta Kainuussa

Veikkaus maksoi kumppaneilleen myyntipalkkioita Suomessa vuonna 2017 yhteensä noin 160 miljoonaa euroa. Peleillä on suuri vaikutus myös muiden palveluiden saatavuuteen varsinkin harvaan asutuilla seuduilla.

Liitteenä olevissa Excel-tiedostoissa on euromääräiset tilastot myyntipalkkioista, joita Veikkaus on maksanut vuonna 2017 levikkialueenne kuntien kumppaneille (esim. marketit, kaupat, kioskit ja huoltoasemat). Tilastoissa on eriteltynä toisessa sarakkeessa peliautomaattien osuus ja toisessa kaikki muut pelit. Toto-pelejä ei tässä listauksessa ole mukana.

Toisessa liitteessä on kartta, jossa on alueelliset tiedot peliautomaattien ja myyntipaikkojen määristä ympäri Suomen.

Lisäksi mukana on asiaan liittyvä tiedote, jossa on aiheesta haastateltuna PTY:n toimitusjohtaja Kari Luotoa ja Veikkauksen kumppaniverkoston johtaja Marko Peltokorpea.

Kaikki materiaalit ovat vapaasti käytettävissänne.

Lisätiedot: Tomi Auremaa, viestintäpäällikkö/Veikkaus, p. 040-5651 576