Veikkauksen pelien myynti päättyy Ahvenanmaalla

Veikkauksen pelien myyminen Ahvenanmaalla päättyy vuodenvaihteessa. Ahvenanmaan maakunnan myöntämä rahapelilupa päättyy vuodenvaihteessa, eikä uuden luvan hakeminen ole nykytilanteessa mahdollista.

Ahvenanmaan arpajaislaki ja pelien valvonta muuttuivat 1.1.2017 alkaen, jolloin Ahvenanmaalle perustettiin uusi rahapelien valvontaviranomainen Lotteriinspektion.

Viranomaisten kanssa käytyjen keskustelujen lopputuloksena Veikkaus joutui toteamaan, ettei yhtiön ole enää mahdollista jatkaa toimintaansa Ahvenanmaalla vuodenvaihteen jälkeen.

Veikkauksen peleistä on nykyisen luvan aikana myyty Ahvenanmaalla niitä, joita maakunnassa ei ole muuten tarjolla eli Lottoa, Viking Lottoa, Eurojackpot-peliä, Jokeria, Kenoa, Lomatonnia, Kaikki tai ei mitään -peliä, Synttärit-peliä ja raaputusarpoja.

Veikkauksella on tällä hetkellä Ahvenanmaalla 15 myyntipaikkaa. Veikkauksen pelien pelaaminen päättyy myös verkkopalvelu veikkaus.fi:ssä.

Lisätietoja: varatoimitusjohtaja Velipekka Nummikoski, haastattelupyynnöt Veikkauksen mediapäivystyksen kautta, p. 09 4370 7000