Veikkauksen toimihenkilöt ovat ilmoittaneet mielenilmauksesta – viivettä voitonmaksussa ja asiakaspalvelussa

Veikkauksen toimihenkilöitä edustava Ammattiliitto Pro on ilmoittanut aloittavansa mielenilmauksen tiistaina 6.6.2017 kello 12. Työnantajan tämän hetken tietojen mukaan henkilöstö palaa töihin klo 18.

- Mielenilmaus on työnantajan näkökulmasta sinällään laiton, sillä työehtosopimuksemme on voimassa. Saatamme joutua sulkemaan yksittäisiä pelisaleja klo 12-18 välisenä aikana ja joidenkin pelien voitonmaksuihin saattaa valitettavasti tulla yhden pankkipäivän viive. Myös asiakas- ja myyjäpalvelussamme voi valitettavasti olla ruuhkaa, sanoo vastuullisuus- ja henkilöstöjohtaja Pekka Ilmivalta.

Veikkauksen Ammattiliitto Prolta saaman tiedon mukaan mielenilmaus liittyy eilen 5.6.2017 työnantajan ja henkilöstön yhteisesti päättämiin yhteistoimintaneuvotteluihin.

- Olemme pahoillamme asiakkaillemme tästä aiheutuvasta harmista. Mielenilmaus ei vaikuta pelattuihin peleihin ja pelivoitot hoidetaan viiveestä huolimatta luotettavasti asiakkaiden tileille, Ilmivalta vakuuttaa.

Yhteistoimintaneuvottelujen perusteella ei vielä ole tehty päätöksiä. Veikkaus aloittiyhteistoimintaneuvottelut kustannustehokkuuden ja kilpailukyvyn parantamiseksi 10.4.2017 . Tavoitteena on yhtenäistää toimintoja ja karsia päällekkäisyyksiä. RAY:n, Fintoton ja Veikkauksen rahapelitoiminnot yhdistyivät vuoden 2017 alussa. https://www.veikkaus.fi/fi/yritys#!/article/tiedotteet/yritys/2017/04/10-veikkaus-aloittaa-yhteistoimintaneuvottelut-kustannustehokkuuden-parantamiseksi

Veikkaus viestii pelikatkoksesta verkkopalvelussaan osoitteessa www.veikkaus.fi.

Lisätietoja: vastuullisuus- ja henkilöstöjohtaja Pekka Ilmivalta, yhteydenotot puh. 09 4370 7212.