Veikkaus järjestelee toimintojaan kustannustehokkuuden parantamiseksi

Veikkaus parantaa kustannustehokkuutta ja kilpailukykyä yhtenäistämällä toimintoja ja karsimalla päällekkäisyyksiä. Yhteistoimintaneuvottelujen tuloksena ja toimintojen uudelleen järjestelyjen vuoksi kaikkiaan 129 työsuhdetta päättyy vaiheittain.

Irtisanomisia ja uudelleen sijoitettavia on 65-70, noin 25 työsuhdetta päättyy eläkejärjestelyin ja noin 20 määräaikaista tehtävää päättyy.

- Tavoitteenamme on kilpailukykyinen tulevaisuuden rahapeliyhtiö ja panostamme voimakkaasti digitaaliseen liiketoimintaan. Muutoksilla parannamme myös kustannustehokkuutta verrattuna aiempaan kolmen toimijan kokonaisuuteen. Meille on tärkeää huolehtia henkilöstöstä tässä vaikeassa tilanteessa. Tarjoamme Veikkauksesta lähteville tukea ja valmennusta työnhakuun, uudelleen koulutukseen ja myös yritystoiminnan aloittamiseen, sanoo toimitusjohtaja Olli Sarekoski.

Huhtikuussa alkaneet yhteistoimintaneuvottelut päättyivät 5.6.2017 henkilöstön ja työnantajan edustajien yhteisellä päätöksellä. Yhteistoimintaneuvottelut koskivat 960 henkilöä. Huhtikuussa arvioitiin yhteistoimintaneuvottelujen johtavan noin 140 työsuhteen päättymiseen.

RAY:n, Fintoton ja Veikkauksen rahapelitoiminnot yhdistyivät vuoden 2017 alussa. Veikkauksen henkilöstömäärä on noin 2000.

Lisätietoja: Pekka Ilmivalta, vastuullisuus- ja henkilöstöjohtaja, Veikkaus, p. 09 4370 7212.

Linkit:

6.6.2017 Veikkauksen toimihenkilöt ovat ilmoittaneet mielenilmauksesta – viivettä voitonmaksussa ja asiakaspalvelussa

10.4.2017 Veikkaus aloittaa yhteistoimintaneuvottelut kustannustehokkuuden parantamiseksi