Veikkaus jatkaa yhteistyötään hiihtolajien kanssa

Veikkaus jatkaa yhteistyötään hiihdon kanssa. Veikkauksen ja Suomen Hiihtoliiton jatkosopimus on kaksivuotinen, ja yhteistyö laajenee maastohiihdon ja mäkihypyn lisäksi myös yhdistettyyn.

Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala ja Veikkauksen varatoimitusjohtaja Velipekka Nummikoski.

Veikkaus on hiihtolajien pitkäikäinen ja näkyvä kumppani. Nyt solmittu yhteistyö tuo jatkuvuutta suosituimpien talvilajien kehittämiseen erityisen kiinnostavana olympiavuonna.

- Hiihtolajien suosiosta kertoo katsojalukujen lisäksi se, että ne ovat myös merkittäviä pelikohteita. Selkeä ykkönen niistä on maastohiihto. Hiihtoon kohdistuu erityinen huomio olympiavuonna 2018, sanoo Veikkauksen varatoimitusjohtaja Velipekka Nummikoski.

Hiihtolajien menestysodotukset erityisesti maastohiihdossa ja yhdistetyssä nostavat kiinnostuksen huippuunsa kauden edetessä kohti helmikuuta ja Pyeongchangin talviolympialaisia. Yhteistyö nousee laajasti esille eri kanavissa ja esittelee urheilijan matkan kauden aikana. Veikkauksen yhteistyö on aina vastikkeellista. Sponsoroinnille on liiketaloudelliset perusteet ja yhteistyötä tehdään molempia osapuolia hyödyttäen.

Veikkauksen kumppanuussopimus koskee hiihtolajien huippu-urheilua, mutta Veikkauksen tuottoa käytetään laajasti suomalaiselle urheilulle ja liikunnalle.

- On hienoa päästä jatkamaan laaja-alaista yhteistyötä Veikkauksen kanssa. Tällä kaudella kumppanuustoimenpiteet painottuvat pelikohteina kiinnostavimpiin lajeihin: maastohiihtoon ja yhdistettyyn. Tämän lisäksi on tärkeää, että Veikkauksen tuotosta ohjataan laajasti tukea aina liikuntapaikkarakentamisesta huippu-urheiluun. Pelien tuotosta ohjatun tuen merkitystä koko suomalaiselle urheilulle ei voi koskaan korostaa liikaa, sanoo Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala.

Lisätietoja:
Veikkauksen varatoimitusjohtaja Velipekka Nummikoski, puh. 09 4370 2200