Veikkaus Oy

Veikkaus-miljonääri yllätti asiakkaan huudahduksellaan Nivalan Nesteellä

Maaliskuinen keskiviikko oli onnenpäivä Pohjois-Pohjanmaalla asuvalle miehelle. Hän oli jättänyt edellisenä sunnuntaina Vikinglotto-kuponkinsa Nivalan Nesteelle ja pelannut myös Jokeria – ja vielä tuplana.

Vikingloton numerot eivät voittoa tuoneet, mutta Jokerista lasahti sitten oikein kunnolla. Miehen tositteessa ollut numerosarja täsmäsi arvotun rivin kanssa ja tuplausnumerokin napsahti paikoilleen. Se tarkoitti kahden miljoonan euron voittoa.

- Töitä en ole jättänyt, enkä jätä, autoa yli 30 vuotta ammatikseen ajanut mies kertoi Veikkauksen voittokahvitilaisuudessa tällä viikolla.

Hän oli peliä jättäessään käyttänyt Veikkaus-korttia, joten mies sai rahat suoraan pankkitililleen.

Työpäivät pyörivät auton ratin takana, ja samankaltaiset maisemat vaihtuvat myös vapaa-ajalla.

- Minulla on asuntovaunu, ja nyt ostin voiton jälkeen asuntoauton. Pohjois- ja Itä-Suomea ajattelin kesällä kierrellä. Täytyy käydä noita sääskikantoja katsastamassa, mies myhäili.

- Espanjassa olen käynyt joskus kauan, kauan aikaa sitten. En minä taida ulkomaille lähteä.

Miehen voitto on yleisesti tiedossa pienellä paikkakunnalla. Nivalan Nesteellä tarjottiin miljoonien kunniaksi kunnon kakkukahvit. Sankari ei kuitenkaan paikalle päässyt.

- Onneksi olivat laittaneet minulle kakunpalan kylmään, kun en silloin paikalle ehtinyt. Söin sen sitten siellä seuraavana päivänä.

Mies on edelleen vakioasiakas Nivalan Nesteellä. Siellä tulee istuttua ja paranneltua maailmaa tuttujen kavereiden kanssa. Jokin aika voiton jälkeen mies oli kahvijonon päässä, kun hän kuuli keskustelun kassalta.

Hän päätti yllättää kyselijän hyväntuulisella huudahduksella.

- Siellä joku kysyi, että joko se kahden miljoonan voittaja on löytynyt. Kuulin kysymyksen sattumalta ja huudahdin sinne jonon keulille, että onko se koskaan piilossa ollutkaan, voittaja kertoi Veikkaukselle virnistäen.

Jotain pieniä suunnitelmia miehellä on voittorahojen käytölle tulevaisuudessa. Jääkiekko on ollut aina rakas harrastus ja sellaisena pysyy. Hieman yllättäen Oulun kupeessa asuvan miljonäärin suosikkijoukkue ei kuitenkaan ole Kärpät.

- Kyllä se on Jokerit!

Veikkaus Oy