Veikkaus myy taidekokoelmastaan 800 teosta − tulossa kaksi kaikille avointa myyntitilaisuutta

Veikkaus myy iso osan yli 1 000 teoksen taidekokoelmastaan. Myyntiin päätyy tällä hetkellä varastoituna olevat noin 800 taideteosta. Loput teokset jäävät paikoilleen Veikkauksen toimitiloihin eri puolella Suomea.

− Taide on tehty nautittavaksi, ei varastossa makuutettavaksi. Osa Veikkauksen taiteesta jää tuottamaan iloa ja viihtyvyyttä henkilöstöllemme ja osan haluamme nyt ilahduttavan sadoissa suomalaiskodeissa, Veikkauksen CFO Regina Sippel sanoo.

− Veikkauksen taidekokoelma sisältää kulttuurihistoriallisesti arvokkaita teoksia eri vuosikymmeniltä. Kokoelman erityispiirteenä on muun muassa lukuisat urheiluun liittyvät teokset. Nyt myyntiin tulee laadukasta grafiikkaa ja näyttäviä maalauksia, kertoo taidekokoelman arvioinut taideasiantuntija Jari Nieminen Kaurakangas Oy:stä.

Joukossa on paljon suomalaisille tuttuja taiteilijoita kuten Göran Augustson, Kimmo Kaivanto, Ulla Rantanen, Eino Ruutsalo, Teemu Saukkonen, Per Stenius, Kain Tapper ja Sam Vanni.

Teokset myydään markkinahintaan. Mukana on sekä monen kukkaroon sopivia edullisempia löytöjä että arvokkaampia kohteita.

Yhtiö järjestää kaksi kaikille avointa myyntitilaisuutta. Ensimmäinen on lauantaina 1.10. klo 10–13 Veikkauksen vanhan pääkonttorin tiloissa Vantaalla Pähkinärinteessä (Karhunkierros 4, 01640 Vantaa) ja toinen lauantaina 8.10. klo 10–13 Espoon Leppävaarassa (Turuntie 42, 02650 Espoo).

− Tarjolla on runsaasti taidetta aina 1930-luvulta 2000-luvulle asti. Vantaan myynnissä on eri teoksia kuin seuraavana viikonloppuna Espoossa, joten kiinnostuneiden kannattaa tulla paikalle molempina myyntipäivinä, Sippel kannustaa.

Tuotto yhteiseen hyvään

Veikkauksen tuotoilla on tuettu suomalaista kulttuuria ja taidetta vuodesta 1953 asti yhteensä yli seitsemällä miljardilla eurolla (nykyrahassa mitattuna), parhaimmillaan yli 260 milj. eurolla vuodessa.

Taidekokoelman myynnistä saatavat varat ohjautuvat myös yhteiseen hyvään, yhtiön tuoton kautta Veikkauksen avustuksensaajille.

Veikkauksen mediapalvelu, puh. 09 4370 7000
ma-to: klo 8-21
pe: klo 8-24
la: klo 9-12 ja klo 20-22
su: klo 10-15

www.veikkaus.fi/yritys

Me Veikkauksessa tuotamme peleillä iloa ja suojelemme sitä. Haluamme, että suomalaisten pelaaminen pysyy ilon puolella. Tässä työssä vastuullisuus ohjaa kaikkea toimintaamme. Haluamme olla pelialan edelläkävijä ja vastuullisen pelaajakokemuksen suunnannäyttäjä.

Hyvinvointi on meille sydämen asia. On tärkeää, että töihin on mukava tulla joka päivä. Meillä on monipuoliset ja laajat työsuhde-edut. Tarjoamme vaikuttavia työtehtäviä kehittyvässä työyhteisössä, jossa on iloinen tekemisen meininki.

Rakennamme yhdessä parempaa pelikenttää, ja tarjoamme kiinnostavia urapolkuja mm. tech-alan osaajille. Tutustu meihin veikkaus.fi/tyopaikat.

Tehdään työtä ‒ yhdessä ilon puolella.

VEIKKAUS
Aika vaikuttava pelifirma