Veikkaus talouspoliittisen ministerivaliokunnan 8.5.2018 linjauksesta: Suunnitelma tukee suomalaisen rahapelijärjestelmän kanavointikykyä ja pelaamisen hallintaa

Talouspoliittisen ministerivaliokunnan suunnitelma kotimaisen rahapelaamisen tulevaisuudesta on suomalaisen kuluttajansuojan näkökulmasta hyvä.

- Suunnitelman pohjalta voidaan osaltaan vahvistaa Veikkauksen kykyä kanavoida rahapelien kysyntää lailliseen ja vastuulliseen pelitarjontaan. Verkossa Veikkaus kilpailee asiakkaiden ajasta kansainvälisen rahapelitarjonnan kanssa. Suomalainen yhteiskunta hyötyy laajalti siitä, että rahapelaaminen ohjautuu kotimaisen kuluttajansuojan piirissä olevaan tarjontaan, sanoo Veikkauksen asiakkuus- ja myyntijohtaja Ari Aarnihuhta.

Veikkaus päätti joulukuussa 2017 strategisesta hankkeesta, joka tähtää kokonaisvaltaiseen tunnistautumiseen hajasijoitetuilla peliautomaateilla 1.1.2023 alkaen (linkki uutiseen). Talouspoliittisen ministerivaliokunnan suunnitelmassa esitetään harkittavaksi aikataulun nopeuttamista.

- Linjauksen euromääräiset ja elinkeinopoliittiset vaikutukset riippuvat siitä, millainen toteutustapa selvitysten jälkeen valitaan ja millä aikataululla tunnistautumiseen siirrytään. Kielteisten vaikutusten minimoimiseksi on ensiarvoisen tärkeää saada tehokkaat tunnistautuvan pelaamisen edistämisen keinot käyttöön nopeasti sekä varmistaa Veikkauksen pelitoiminnan kehittämisen mahdollisuudet digitaalisessa liiketoiminnassa, sanoo Ari Aarnihuhta.

Veikkaus on tehnyt laskelmia erilaisista vaihtoehdoista tunnistautumiseen siirtymisessä, ja ne ovat olleet omistajan käytössä suunnitelmaa valmisteltaessa.

Lisätietoja: asiakkuus- ja myyntijohtaja Ari Aarnihuhta, yhteydet Veikkauksen mediapalvelun kautta, puh. 09 4370 7000.

Tanssii Tähtien Kanssa ensimmäistä kertaa Voittajavedossa – pelissä on muuttuvat kertoimet21.9.2018 13:30Tiedote

Tanssikilpailu Tanssii Tähtien Kanssa eli TTK on ensimmäistä kertaa mukana Veikkauksen Voittajavedossa. Alkuvaiheessa suosikin paikan otti Jaana Pelkonen. Koska pelikohde on muuttuvakertoiminen, lopulliset kertoimet kuitenkin saadaan vasta peliajan päättyessä sunnuntaina 30.9. jolloin nähdään toinen suora lähetys MTV3-kanavalla. Tuolloin ensimmäinen kilpailija putoaa pelistä.