Veikkaus talouspoliittisen ministerivaliokunnan 8.5.2018 linjauksesta: Suunnitelma tukee suomalaisen rahapelijärjestelmän kanavointikykyä ja pelaamisen hallintaa

Talouspoliittisen ministerivaliokunnan suunnitelma kotimaisen rahapelaamisen tulevaisuudesta on suomalaisen kuluttajansuojan näkökulmasta hyvä.

- Suunnitelman pohjalta voidaan osaltaan vahvistaa Veikkauksen kykyä kanavoida rahapelien kysyntää lailliseen ja vastuulliseen pelitarjontaan. Verkossa Veikkaus kilpailee asiakkaiden ajasta kansainvälisen rahapelitarjonnan kanssa. Suomalainen yhteiskunta hyötyy laajalti siitä, että rahapelaaminen ohjautuu kotimaisen kuluttajansuojan piirissä olevaan tarjontaan, sanoo Veikkauksen asiakkuus- ja myyntijohtaja Ari Aarnihuhta.

Veikkaus päätti joulukuussa 2017 strategisesta hankkeesta, joka tähtää kokonaisvaltaiseen tunnistautumiseen hajasijoitetuilla peliautomaateilla 1.1.2023 alkaen (linkki uutiseen). Talouspoliittisen ministerivaliokunnan suunnitelmassa esitetään harkittavaksi aikataulun nopeuttamista.

- Linjauksen euromääräiset ja elinkeinopoliittiset vaikutukset riippuvat siitä, millainen toteutustapa selvitysten jälkeen valitaan ja millä aikataululla tunnistautumiseen siirrytään. Kielteisten vaikutusten minimoimiseksi on ensiarvoisen tärkeää saada tehokkaat tunnistautuvan pelaamisen edistämisen keinot käyttöön nopeasti sekä varmistaa Veikkauksen pelitoiminnan kehittämisen mahdollisuudet digitaalisessa liiketoiminnassa, sanoo Ari Aarnihuhta.

Veikkaus on tehnyt laskelmia erilaisista vaihtoehdoista tunnistautumiseen siirtymisessä, ja ne ovat olleet omistajan käytössä suunnitelmaa valmisteltaessa.

Lisätietoja: asiakkuus- ja myyntijohtaja Ari Aarnihuhta, yhteydet Veikkauksen mediapalvelun kautta, puh. 09 4370 7000.

Veikkauksen nettikasinolta useita suuria voittoja - 10 sentin panoksella 65 234 euroa Saarijärvelle13.11.2018 09:16Tiedote

Veikkauksen nettikasinon automaattipeleistä on voitettu marraskuun aikana useita suuria voittoja. Lauantaina 3.11. mobiilipelaaja Saarijärveltä pelasi suosittua Kulta-Jaskaa 10 sentin kierrospanoksella ja voitti 65 234 euron Megapotin. Alkukuun aikana nettikasinon suuria voittoja on automaattipeleistä osunut myös Lahteen (57 931 euroa), Hyvinkäälle (57 199 euroa) ja Vantaalle (57 071 euroa).