Veken lanseeraama uutuus: Lapissa valmistettu Taimi -kalustesarja sai alkunsa sisustajien Facebook-ryhmästä

Sisustajan huonekalukauppa Veke lanseeraa pohjoisen männystä valmistetun Taimi-kalustesarjan Habitaressa 7.-11.9.2022. Sarja syntyi sisustusharrastaja Linda Viipurin ja Veken yhteistyönä. Poikkeuksellinen yhteistyö sai alkunsa sosiaalisen median sisustusryhmän kautta, kun Viipuri julkaisi paljon huomiota herättäneen kuvan DIY-senkistään.

Taimi senkki on osa Veken mäntyhuonekalumallistoa. Taimi -sarja syntyi Linda Viipurin ja Veken yhteistyönä. Kuva: Veke. Kuva vapaasti julkaistavissa.

Kevättalvella 2022 sisustusharrastaja Linda Viipuri julkaisi sosiaalisen median sisustusryhmään kuvan senkistä, jonka hän oli itse tuunannut seinäkaapeista ja puolipyörölistoista. Upea senkki herätti paljon huomiota. Muutaman päivän kuluttua Viipuri sai ainutlaatuisen puhelun. Soittaja oli Veken toimitusjohtaja, Markus Ranua.

- Olimme kehittämässä omaa mäntyhuonekalumallistoa Vekelle. Nähtyäni kuvan upeasta DIY-senkistä, ajatus yhteistyöstä heräsi. Otinkin heti yhteyttä Lindaan ja ehdotin, että kaupallistetaan yhdessä hänen nikkaroima senkki ja tehdään se kokonaan puusta Ranualla, Markus Ranua kertoo.

Veke oli aiemmin ostanut merkittävän osuuden ranualaisesta liimalevytehdas ASWoodista. Tämän johdosta oma, pohjoinen mäntyhuonekalutehdas oli syntynyt, ja ensimmäistä omaa kalustesarjaa työstettiin. Viipurin somejulkaisun myötä seuraava sarja sai alkunsa. Yhteistyön tuloksena valmistui nyt lanseerattava Taimi -tuoteperhe.

- Vaikka alkuperäinen suunnitelma oli osa DIY-projektia, Veken tarjoamaan suunnitteluyhteistyöhön oli helppo tarttua. Suunnittelussa mietimme käytännöllisyyden lisäksi myös ulkonäköä, joka miellyttää silmää. Taimi -sarjan tyyli on raikas, skandinaavinen ja ajaton. Lopputuloksen näkeminen oli palkitsevaa, Linda Viipuri summaa.

Taimi-tuoteperhe on täysin kotimainen, Lapissa valmistettu kalustesarja. Tuotteet valmistetaan laadukkaasta pohjoissuomalaisesta männystä,  joka valikoitui käyttöön sen rakenteen ja vähäoksaisuuden ansiosta. Mänty on yksi kotimaamme luontaisimmista materiaaleistamme, sillä sitä kasvaa meillä paljon. Tätä hyvälaatuista puuta on saatavilla lähellä. Kyseessä on vastuullinen valinta. Raaka-aine ja tehdas sijaitsevat molemmat Ranualla, lähellä toisiaan. Tuotteen matka metsästä tuotantoon ja varaston kautta käyttöön on mahdollisimman lyhyt. Sarjaan kuuluu erikokoisia säilytyskalusteita ja pöytiä. Tuotteita on saatavilla kahdessa kauniissa sävyssä: hiekka ja hiili.

Veke - Sisustajan huonekalukauppa

veke.fi

Kotimainen yritys

Perustettu: 1993

Lue myös Habitare-messuista kertova blogipostaus

Markus Ranua, Toimitusjohtaja, Veke

045 631 3045

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Veke | Kotimainen Taimi-tuotesarja | 2022Siirry videokanavalle

Taimi-sarjan tyyli on raikas, skandinaavinen ja ajaton. Kuva: Veke. Kuva vapaasti julkaistavissa.
Taimi- tuotteet ovat täysin kotimaisia, Lapissa valmistettuja. Kuva: Veke. Kuva vapaasti julkaistavissa.
Taimi soundbar-taso on osa Veken mäntyhuonekalumallistoa. Taimi -sarja syntyi Linda Viipurin ja Veken yhteistyönä. Kuva: Veke. Kuva vapaasti julkaistavissa.
Taimi tv-taso on osa Veken mäntyhuonekalumallistoa. Taimi -sarja syntyi Linda Viipurin ja Veken yhteistyönä. Kuva: Veke. Kuva vapaasti julkaistavissa.

Kulvakontie 11

Veke on Ranualta, Pohjois-Suomesta ponnistava kotimainen yritys, joka on nuorekas, aktiivinen ja voimakkaasti kasvava. Veke on auttava ja inspiroiva kumppani vastuullisen kodin sisustajan jokaiseen elämänvaiheeseen. Kivijalkamyymälät palvelevat Rovaniemellä, Oulussa, Tamperella ja Vantaalla. Veke.fi -verkkokauppa toimii koko maassa ja on yksi toimialansa suurimmista Suomessa.

Asuntomessukohde Koti Onni: Saavutettavia sisustusunelmia eri elämänvaiheisiin28.6.2022 09:32:00 EEST | Tiedote

Sisustajan huonekalukauppa Veke on mukana Naantalin asuntomessuilla 15.7. - 14.8.2022. Veken kalustama Koti Onni, messukohde numero 1-2, inspiroi sekä esittelee saavutettavia sisustusunelmia eri elämänvaiheisiin. Kohde kattaa kaksi huoneistoa, jotka tarjoavat tyylikkäitä sekä käytännöllisiä ideoita erityisesti pieneen, toimivaan ja viihtyisään kotiin. Kohteessa on nähtävillä niin persoonallisia, trendikkäitä kuin ajattomia sisustusratkaisuja.

Veke vahvistaa omistuspohjaa kasvun siivittämiseksi7.3.2022 08:00:01 EET | Tiedote

Veke on huonekalu- ja sisustuskaupan kasvuyritys, joka valmistautuu tulevien vuosien kasvustrategian toteuttamiseen laajentamalla yrityksen omistuspohjaa. Kotimainen pääomasijoittaja Sentica ja Veke löysivät toisensa sekä vahvan yhteisen tulevaisuuden tavoitetilan kasvattaa Vekestä yksi Suomen suurimmista huonekalu- ja sisustuskaupan toimijoista. Sentican rinnalla sijoituksen yhtiöön tekee digitaalisen kaupan uusi sijoitusyhtiö Snowball Growth Partners, jonka myötä Veke saa tuekseen kolme erittäin kokenutta verkkokaupan osaajaa: Mika Syreniuksen, Leevi Parsaman ja Nicolas Fogelholmin. Vekellä on pitkä ja vahva huonekalu- ja sisustustuotekaupan osaaminen. Sentican tiimillä on puolestaan pitkä ja vahva osaaminen tukea ja vauhdittaa suomalaisten yritysten kasvua ja kansainvälistymistä.