Vekka Group OyVekka Group Oy

Vekka Group Oy ostaa Lehtimäen Liikenteen

Vekka Group Oy vahvistuu Päijät-Hämeessä ja Uudellamaalla ostamalla Lehtimäen Liikenne Oy:n koko osakekannan.

Kauppa on allekirjoitettu 10.10.2022 astuen voimaan välittömästi.

Merkittävän kaupan myötä Vekka Group -konsernista tulee yksi Suomen suurimmista linja-autokonserneista, sen operoidessa noin 300 linja-autoyksiköllä yli 400 ammattilaisen voimin.

Perinteikäs, 90 vuotta täyttänyt Lehtimäen Liikenne Oy on kasvanut tilaus- ja matkailuliikenteessä Suomen markkinoiden edelläkävijäksi systemaattisella työllä. Yritys työllistää tänä päivänä yli 140 joukkoliikenteen ammattilaista tilausajoissa ja paikallisliikenteessä, operoiden noin 100 bussin modernia laivastoa.

– Kaupan myötä saamme vastaisuudessa leveämmät hartiat toimia jatkossakin pääomavaltaisella toimialalla, mutta edelleen perheyrityksen arvoja ja toimintatapoja vaalien, toteaa Lehtimäen Liikenteen nykyinen toimitusjohtaja Mikko Lehtimäki, joka on tyytyväinen kaupan toteutumiseen Vekka Groupin kanssa.

Toteutunut järjestely on osa Vekka Groupin kasvustrategiaa.

– Kaupan myötä Vekka Group -konserni kykenee palvelemaan asiakkaitaan entistä monipuolisemmin. Myös maantieteellinen toiminta-alueemme kasvaa merkittävästi, kertoo Vekka Groupin toimitusjohtaja Tomi Vasiljev.

Vekka Groupin toimitusjohtaja Tomi Vasiljev toimii jatkossa myös Lehtimäen Liikenteen toimitusjohtajana. Myyjät Sanna ja Mikko Lehtimäki jatkavat edelleen konsernin palveluksessa.

Vekka Group Oy:n omistavat sen operatiivinen johto, sekä sijoitusyhtiö Lease Deal Group Oyj

Vekka Group Oy
Tomi Vasiljev
Puh: 045 2286 335
Email: tomi.vasiljev@vekkagroup.fi

Lehtimäen Liikenne Oy
Mikko Lehtimäki
Puh: 040 8491 805
Email: mikko.lehtimaki@lehtimakigroup.fi

Vekka Group Oy
Parolantie 104
13130 Hämeenlinna

Vekka Group Oy on vastuullinen ja vakavarainen yhtiö, joka on toiminut aina vuodesta 1931 saakka. Alkujaan Hämeenlinnalainen yritys, mutta nykyisin toimintaa on laajennettu ympäri Suomea. Tilausajokalustoamme voit bongata myös ympäri Baltiaa. Toimimme nykyisin eri brändien alla, jotka ovat Miodex, Hämeenlinnan bussiliikenne, Vekka ja Vekka Tours.

Hyvä palvelu merkitsee meille ystävällisyyttä, joustavuutta sekä luotettavuutta. Tavoitteemme on olla moderni, kehittyvä ja kasvava, monipuolinen ja joustava. Osallistumme halutessasi matkasi suunnitteluun ja tarjoamme kokemustamme käyttöösi, jotta voit tehdä matkastasi onnistuneen.

Olemme toimineet tilaus- ja matkailuliikenteessä menestyksekkäästi ja ammattitaitoisilla kuljettajillamme onkin kotikenttäetu Suomessa ja Euroopassa, sillä he ovat jo vuosia vieneet hämäläisiä elämyksiin ympäri Eurooppaa, Baltiaa ja Venäjää.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi