Vekkulan paikka on Linnanmäellä

Linnanmäen vanha Vekkula viihdytti viimeisen kerran huvipuistoilijoita lokakuussa 2017. Kuuluisan hupitalon osia myytiin nettihuutokaupassa, joka päättyi eilen. Myynnissä oli 12 eri kohdetta, joiden yhteistuotto oli yli 25 000 euroa. Linnanmäki ohjaa kaikki tuotot lastensuojelutyöhön. Vekkula ei kuitenkaan poistu Linnanmäeltä pysyvästi, vaan huvipuistoon rakennetaan uusi entistäkin parempi Vekkula lähivuosina.

Vekkulan Peilisalin patsaat.

Vuonna 1961 valmistunut Vekkula ehti ilahduttaa huvipuistokansaa yli puoli vuosisataa. Toimintavuosinaan hupitalo vei tiensä suomalaisten sydämiin ja tieto sen purkamisesta sai monet toivomaan mahdollisuutta ostaa alkuperäisen talon osia itselleen. Linnanmäki vastasi pyyntöihin laittamalla Vekkulan muutamia osia huutokaupattavaksi.

Huutokaupan kohteiksi valikoituivat iso lasikuitupelle, Keinuvan kajuutan irtaimistoa, riippusilta, liikkuvat portaat, pyörivä tynnyri moottorilla, sukellusveneen torni sekä kuusi Peilisalin patsasfiguuria. Yllättäen kaikki nämä vanhat Vekkulan osat löysivät uuden kodin Vihdin PuuhaParkista.

- Vekkula on ollut monille rakas kohde, joka kuuluu Linnanmäelle. Emme poista Vekkulaa pysyvästi, vaan tulemme rakentamaan vieläkin paremman Vekkulan. Siksi pyysimmekin asiakkailtamme ideoita uuteen Vekkulaan, jotta se vastaa heidän toiveitaan. Tulevan hupitalon avautumisaikataulu julkistetaan myöhemmin, Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin kertoo.

- Olemme iloisia, että pieni osa Linnanmäen vanhasta Vekkulasta on löytänyt itselleen uuden kodin Vihdistä ja saa mahdollisuuden viihdyttää ihmisiä, kunnes avaamme Linnanmäellä uuden monipuolisemman Vekkulan, Adlivankin jatkaa.

Vekkulan Peilisalin patsaat.

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja suomalaiselle lastensuojelutyölle. Vuonna 2017 lahjoitettiin 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat suomalaista lastensuojelutyötä.

KUTSU lehdistötilaisuuteen: Hyppää Taigan siiville jo ennakkoon Valokarnevaalin loistavien tähtihetkien lomassa!27.9.2018 12:23Tiedote

Päivä: To 11.10.2018 Klo: 14-15.30 (ilmoittautuminen klo 14, tilaisuus alkaa klo 14.30) Paikka: Linnanmäen Huvipuisto, Pohjoinen sisäänkäynti, Tivolikuja 1, Helsinki Ilmoittautuminen lomakkeella, päättyy pe 5.10. klo 12.00 Tervetuloa kuulemaan, miten Linnanmäen kaikkien aikojen isoin hanke, Taiga-ratalaitteen rakentaminen, edistyy. Paljastamme lehdistötilaisuudessa myös koko rataprofiilin ja saatte Kinossamme esimakua, miltä laitteen kyyti tulee tuntumaan. Haluamme kutsua lehdistön edustajat myös kokemaan Linnanmäen 14. Valokarnevaalin, jonne Ivana Helsinki on suunnitellut loistavia tähtihetkiä. Lehdistötilaisuudessa Paola Suhonen on paikalla kertomassa, miten Valokarnevaalilla tulee yhdistymään muoti, musiikki ja valo. Lehdistötilaisuus kestää noin tunnin (klo 15.30 asti), jonka jälkeen on mahdollisuus kokea kaverin kanssa Valokarnevaalin tähtihetket puiston avautuessa samaan aikaan! Linnanmäki antaa osallistujille omatoimista tutustumista varten kaksi ranneketta. Huomaathan, että til

Valokarnevaali täynnä säkenöiviä tähtihetkiä27.9.2018 11:11Tiedote

Helsingin perinteisiin piirtynyt Valokarnevaali saa Linnanmäen säkenöimään lokakuussa. Tänä vuonna teematapahtumassa nähdään ainutlaatuisia tähtihetkiä, jotka ovat suunniteltu yhteistyössä Ivana Helsingin kanssa. Valokarnevaali huipentuu kauden päätösviikonloppuna, kun puistossa nähdään kahtena iltana DJ Alex Mattsonin esitys, jonka kruunaa loistava lasershow! Karnevaali järjestetään 11.-21.10.2018.