Vekkulan paikka on Linnanmäellä

Linnanmäen vanha Vekkula viihdytti viimeisen kerran huvipuistoilijoita lokakuussa 2017. Kuuluisan hupitalon osia myytiin nettihuutokaupassa, joka päättyi eilen. Myynnissä oli 12 eri kohdetta, joiden yhteistuotto oli yli 25 000 euroa. Linnanmäki ohjaa kaikki tuotot lastensuojelutyöhön. Vekkula ei kuitenkaan poistu Linnanmäeltä pysyvästi, vaan huvipuistoon rakennetaan uusi entistäkin parempi Vekkula lähivuosina.
Vekkulan Peilisalin patsaat.

Vuonna 1961 valmistunut Vekkula ehti ilahduttaa huvipuistokansaa yli puoli vuosisataa. Toimintavuosinaan hupitalo vei tiensä suomalaisten sydämiin ja tieto sen purkamisesta sai monet toivomaan mahdollisuutta ostaa alkuperäisen talon osia itselleen. Linnanmäki vastasi pyyntöihin laittamalla Vekkulan muutamia osia huutokaupattavaksi.

Huutokaupan kohteiksi valikoituivat iso lasikuitupelle, Keinuvan kajuutan irtaimistoa, riippusilta, liikkuvat portaat, pyörivä tynnyri moottorilla, sukellusveneen torni sekä kuusi Peilisalin patsasfiguuria. Yllättäen kaikki nämä vanhat Vekkulan osat löysivät uuden kodin Vihdin PuuhaParkista.

- Vekkula on ollut monille rakas kohde, joka kuuluu Linnanmäelle. Emme poista Vekkulaa pysyvästi, vaan tulemme rakentamaan vieläkin paremman Vekkulan. Siksi pyysimmekin asiakkailtamme ideoita uuteen Vekkulaan, jotta se vastaa heidän toiveitaan. Tulevan hupitalon avautumisaikataulu julkistetaan myöhemmin, Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin kertoo.

- Olemme iloisia, että pieni osa Linnanmäen vanhasta Vekkulasta on löytänyt itselleen uuden kodin Vihdistä ja saa mahdollisuuden viihdyttää ihmisiä, kunnes avaamme Linnanmäellä uuden monipuolisemman Vekkulan, Adlivankin jatkaa.

Vekkulan Peilisalin patsaat.

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja suomalaiselle lastensuojelutyölle. Vuonna 2017 lahjoitettiin 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat suomalaista lastensuojelutyötä.