Venexpo 9.-12.11. Ilmaiseksi venemessuille Turkuun

Ensi kesän venehankintoja pääsee jälleen tekemään Turussa, Venexpossa , 9.-12.11. Turun Messukeskuksessa nähdään uusien veneiden lisäksi myös laadukkaita käytettyjä veneitä sekä muutamia mielenkiintoisia klassikkoveneitä.

Keijo Parkkusen Tornado 2

Suomi 100 -juhlavuoden kunniaksi tapahtumaan pääsee tänä vuonna maksutta. Turun Messukeskus toivoo, että esim. pääsylippuihin varatut rahat ohjattaisiin Pidä Saaristo Siistinä ry:lle.

Koepurjehdusta lapsille ja nuorille

Monipuolisessa messuohjelmassa on mm. tutustumismatka Baltian vierasvenesatamiin. Messuilta saadaan vinkkejä veneen ulkoasun muuttamiseen teippaamalla.

Ohjelmassa on myös koepurjehdusta lapsille ja nuorille, ja lauantaina messuilla vietetäänkin perhepäivää.

Esittelyssä on oma ”Airbnb” Skipperi. Samoin ohjelmalavalla esitellään meripartiotoimintaa, foilaamista sekä yksin- ja kaksinpurjehdusta Euroopassa.

Uutuus- ja klassikkoveneet

Esillä on ensimmäistä kertaa suurelle yleisölle purjevenetyyppi nimeltään Niklot Daycruiser. Se on Suomen olosuhteisiin suunniteltu hauska ja turvallinen purjevene, ja sen sarjavalmistus alkaa 2018.

Messuille on tuotu myös mielenkiintoisia ja harvinaisia klassikkoveneitä. Tällainen on mm. Turun Veneveistämöllä eli Åbo Båtvarfilla vuonna 1946 rakennettu Ann Mari -pikavene. Kunnostettu vene ehti olla noin parikymmentä vuotta ladon kätköissä.

Klassikkovenekokonaisuudessa on myös pieni lasikuituinen pikavene, Tornado, joita Turun Veneveistämöllä teetti Speden hyvä ystävä, keksijä Keijo Parkkunen. Veneillä ajettiin kilpaa ja myös huviteltiin. Sama venemalli oli mukana mm. ja Speden Pähkähullu Suomi -elokuvassa.

Koko messuohjelma: http://www.turunmessukeskus.fi/ohjelma/venexpo/

Näyttely sijoittuu kahteen halliin. Esillä olevat veneet: http://www.turunmessukeskus.fi/tapahtuma/venexpo/veneet/

Avoinna:

9.11. medialle klo 11-13, yleisölle klo 13-19
10.11. klo 13-19
11.11. ja 12.11. klo 10-18

Venexpo 9.-12.11. Turun Messukeskuksessa
www.venexpo.fi

Tiedote ja kuvia:

Lisätiedot messuista:
projektijohtaja Tiina Heiskari, puh. 050 487 2015, tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

Keijo Parkkusen Tornado 2

Yli 50 näytteilleasettajaa hyvällä asialla – vapaaehtoiset messujen pääsylippumaksut Saaristomeren hyväksi7.11.2018 10:12Tiedote

Venexpossa Turun Messukeskuksessa tehdään tuttuun tapaan laadukkaita venehankintoja tulevaan kesään. Tapahtumassa on 54 näytteilleasettajaa. Turun Messukeskus esittelee kahdessa hallissa uusia veneitä sekä yhdessä hallissa laadukkaita vaihtoveneitä 8.-11.11. Messukeskuksessa on esillä noin 80 venettä. Esillä on myös venetarvikkeita, laitureita ja mm. veneenrakennuskoulutuksen esittelyä. Lapsille on tarjolla mm. solmukoulu ja Tiikeri-pomppulinna.

Vapaaehtoiset pääsymaksut Saaristomeren hyväksi - Maksuton venemessutapahtuma Turussa 8.-11.11.31.10.2018 11:40Tiedote

Tiedote 31.10.2018. Venexpossa Turun Messukeskuksessa tehdään tuttuun tapaan laadukkaita venehankintoja tulevaan kesään. Turun Messukeskus esittelee kahdessa hallissa uusia veneitä sekä laadukkaita vaihtoveneitä 8.-11.11. Tapahtuman vapaaehtoiset lipputulot lahjoitetaan Saaristomeren hyväksi. Messukeskuksessa on esillä noin 80 venettä, joista suurin osa on uusia. Esillä on myös venetarvikkeita, laitureita ja mm. veneenrakennuskoulutuksen esittelyä. Lapsille on tarjolla mm. solmukoulu ja Pomppulinnamaailman testausta.

Greppa sminktips och hantverkstekniker26.10.2018 10:30Tiedote

Evenemanget Kvinnor som Kan arrangeras tillsammans med evenemangen Må bra och Outlet på Åbo Mässcentrum 26–28.10. Totalt medverkar omkring 220 företag i evene¬manget och därutöver framträder tiotals intressanta gäster med anföranden och infor¬mations¬inslag. Bland annat kommer en intressant paneldiskussion att föras på temat Utmaningar och möjligheter med artificiell intelligens. Arrangör för diskussionen är Henry ry.

Messuhumua Turun Messukeskuksessa viikonloppuna – Twerkkausta, kansainvälinen tankotanssikilpailu ja Onnellisten mummojen muotinäytös26.10.2018 10:30Tiedote

Turun Messukeskuksen tapahtumassa puhutaan viikonloppuna mm. terveydestä, hyvinvoinnista sekä erilaisista terveysväitteistä. Kädentaidot, muoti ja kauneustrendit sekä erilaiset henkisen kasvun puheenvuorot ovat myös vahvasti esillä. Yhteistapahtuma Osaava Nainen, Terve Olo ja Outlet järjestetään Turun Messukeskuksessa 26.-28.10. Vilkkaassa messuviikonlopussa on mukana noin 220 yritystä, ja yleisöllä on mahdollisuus tutustua 130:een ohjelmanumeroon.

Meikkivinkit ja käsityötekniikat haltuun22.10.2018 13:33Tiedote

Osaava Nainen -tapahtuma järjestetään yhdessä Terve Olo ja Outlet-tapahtumien kanssa Turun Messukeskuksessa 26.-28.10. Kaikkiaan noin 220 yritystä osallistuu tapahtumaan ja lisäksi messuilla esiintyy kymmeniä mielenkiintoisia vieraita puheenvuoroineen ja tietoiskuineen. Tapahtumassa käydään muun muassa mielenkiintoinen paneelikeskustelu, jonka aiheena on Tekoälyn haasteet ja mahdollisuudet. Keskustelun järjestää Henry ry.