Venezuelalainen kirjailija Karina Sainz Borgo esiintyy Turun Kirjamessuilla

Tiedote 3.6.2019. Turun Kirjamessuille saapuu kirjavieras Venezuelasta. Kirjailija Karina Sainz Borgo julkistaa messuilla romaaninsa Caracasissa on vielä yö (Kustannusosakeyhtiö Aula & Co). Sen on suomentanut espanjankielisestä alkuperäisteoksesta La hija de la española Taina Helkamo. Turun Kirjamessut ovat 4.-6.10. ja messujen ohjelma julkaistaan 2.9.

Sainz Borgo, Karin. Foto: Jeosm.

Caracasissa on vielä yö on terävä ja kipeän kaunis romaani, joka kuvaa Venezuelaa kaaoksen partaalla. Romaani maalaa lukijan eteen myös rauhallisemman menneisyyden, ajan, jolloin sekä kaupungissa että maaseudulla oli turvallista ja yhteiskunta toimi.

Kirjailija Karina Sainz Borgo syntyi Venezuelassa vuonna 1982. Hän muutti kymmenen vuotta sitten Espanjaan El Nacional-lehden kirjeenvaihtajaksi ja hän asuu nykyään Madridissa.

Kirjailijan haastattelupyynnöt ennakkoon ja messuilla sekä kirjan vedospyynnöt (vedos valmistuu elokuun lopussa):
Kustannusosakeyhtiö Aula & Co, viestintäpäällikkö Nora Varjama, puh. 050 547 6868, nora.varjama@aulakustannus.fi

Lisätiedot Turun Kirjamessuista:

Tiina Heiskari, projektijohtaja, puh. 050 487 2015, tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi
Jenni Haukio, ohjelmajohtaja, jenni.haukio@turunmessukeskus.fi
Taina Pärkö-Luotonen, viestintäpäällikkö, puh. 040 505 6424,
taina.parko-luotonen@turunmessukeskus.fi

Median akkreditointi messuille: https://www.turunmessukeskus.fi/medialle/akkreditointi/

Sainz Borgo, Karin. Foto: Jeosm.

Artesaanijäätelöä ja saksalaisia viinejä – Turun Ruoka- ja Viinimessuilla herkutellaan lähiruualla ja maistellaan viinejä23.9.2019 11:31:39 EESTTiedote

Turun Ruoka- ja Viinimessut tarjoaa nautintoja kaikille aisteille 4.-6.10. Samaan aikaan Turun Kirjamessujen kanssa järjestettävä tapahtuma houkuttelee ruokakulttuurin ystäviä mm. monipuolisen lähiruuan ja uutuusviinien pariin. Messuilla esittäytyvät yritykset tarjoavat herkkuja ostettavaksi ja maisteltavaksi. Messuosastoilla on myynnissä mm. alkoholijäätelöä, sirkkoja, juustoja ja suklaata. Makuelämyksiä saadaan myös mm. Kreikasta ja Italiasta.

Teatteritaide vahvasti esillä Turun Kirjamessuilla19.9.2019 12:25:27 EESTTiedote

Turun Kirjamessujen poikkitaiteellinen teema on tänä vuonna teatteri. Teemoittelunsa uudistanut tapahtuma tuo messuareenalle kirjallisuuden ja ajankohtaisten kulttuuri-ilmiöiden lisäksi noin 90 esiintyjää teatterin maailmasta. Teattereita on mukana myös näytteilleasettajina. Ohjelmassa on niin kotimaisen teatteritaiteen legendoja kuin nuoremman sukupolvenkin tekijöitä. Luvassa on ainutlaatuisia keskusteluja ja kohtaamisia. Tapahtuma järjestetään Turun Messukeskuksessa 4.-6.10. yhdessä Turun Ruoka- ja Viinimessujen kanssa.

Turun Kirjamessujen ajankohtaisteema 4.-6.10. - Miten ilmastonmuutos näkyy kirjallisuudessa?17.9.2019 14:56:53 EESTTiedote

Tiedote 17.9.2019. Turun Kirjamessut 4.-6.10. pureutuu muun muassa ilmastonmuutoksen kulttuurivaikutuksiin. Keskeinen kysymys kuuluu: Kun ilmasto muuttuu, muuttuuko kirjallisuus? Otsikosta keskustellaan heti avauspäivän aluksi perjantaina 4.10. klo 10.20 Tieto-lavalla. Tuolloin Turun yliopiston yleisen kirjallisuustieteen professori Markku Lehtimäki on Heikki Kettusen haastattelussa.

KUTSU MEDIALLE: Esirippu nousee! On aika julkistaa Turun Kirjamessujen 2019 ohjelma27.8.2019 11:52:08 EESTKutsu

Turun Kirjamessut yhdessä Turun Ruoka- ja Viinimessujen kanssa järjestetään Turun Messukeskuksessa 4.-6.10. Ohjelmajohtaja Jenni Haukio uudisti tapahtuman sisällöllisen teemoituksen tähän vuoteen. Pääteemana on teatteri ja ajankohtaisteemoina lukutaito sekä ilmastonmuutokset kulttuurivaikutukset. Kirjailijavieraat, teatterintekijät, keskustelut ja täysin ainutlaatuiset kohtaamiset tuovat yleisön eteen tekstejä, kuvia, henkilöitä, musiikkia ja draamaa. Tapahtuma on täyteläisempi ja moniulotteisempi kuin koskaan aiemmin!