Venezuelalainen kirjailija Karina Sainz Borgo Helsinki Lit -kirjallisuustapahtumassa 14.5.2022

Venezuelasta kotoisin oleva kirjailija Karina Sainz Borgo nähdään Helsinki Lit -käännöskirjatapahtumassa lauantaina 14.5.2022. Sainz Borgo on tunnettu romaaneistaan Caracasissa on vielä yö ja Kolmas maa. Hän tekee romaaneissaan tiliä Venezuelan rankan historian kanssa.

Karina Sainz Borgo kuva Jeosm

Käännöskirjafestivaali Helsinki Lit järjestetään 13.-14.5.2022 Helsingin Bio Rex -elokuvateatterin salissa. Tapahtuma kokoaa yhteen mielenkiintoisia ulkomaisia kirjailijoita. Aulan kirjailijoista tapahtumassa nähdään romaaneistaan Kolmas maa (2022) ja Caracasissa on vielä yö (2019) tunnettu kirjailija Karina Sainz Borgo.
Valitettavasti vierailu on peruttu.

Venezuelasta kotoisin oleva Karina Sainz Borgo on kirjailija ja toimittaja. Hän muutti Espanjaan viitisentoista vuotta sitten ja asuu nykyään Madridissa. Hänen romaaninsa Caracasissa on vielä yö herätti ilmestyessään suurta kansainvälistä kiinnostusta, ja voitti muun muassa Ranskassa arvostetun Grand Prix de l’Héroïne Madame Figaro -kirjallisuuspalkinnon 2020.

Huhtikuussa 2022 ilmestynyt Kolmas maa kertoo Angustias Salveirosta, joka saapuu syrjäiseen Mezquiten kylään hulluuden partaalla häilyvän miehensä ja kuolleiden kaksosvauvojensa kanssa. Kylä kuhisee laittomia siirtolaisia ja naisia, jotka pyrkivät parempaan elämään, mutta joutuvat henkensä pitimiksi myymään lopulta myös itseään. Sainz Borgo on saanut kiitosta muun muassa tavasta, jolla hän romaaneissaan kuvaa venezuelalaisten ihmisten kokemuksia.

Lisätiedot:
Nora Varjama, nora.varjama@aulakustannus.fi
Helsinki Lit -tiedustelut: https://helsinki-lit.fi/fi/liput-ja-festivaali-info

Karina Sainz Borgo:
Kolmas maa  (2022), suomentanut Satu Ekman
Caracasissa on vielä yö (2019), suomentanut Taina Helkamo

Karina Sainz Borgo kuva Jeosm
Karina Sainz Borgo: kolmas maa

Aula & Co on kuusivuotias, kasvava kustantamo. Julkaisemme sekä suuren yleisön lukuhittejä että kiinnostavia romaaneja maailmalta, populaaritieteellisiä ja terveyteen liittyviä tietokirjoja ja dekkareita.

Aula & Co:n kesän ja syksyn 2022 kirjat: https://aulakustannus.fi/ajankohtaista/aulan-kesan-ja-syksyn-2022-uutuuskirjat

Markus Leikola kirjoittaa kirjaa Ukrainan ja Venäjän suhteista – mesenaattikampanja käyntiin ennätysvauhdilla16.5.2022 12:26:41 EEST | Tiedote

Markus Leikola on seurannut Ukrainan ja Venäjän suhteita jo 40 vuotta. Kun sota syttyi, Markus Leikola alkoi kirjoittaa. Nyt hän viimeistelee elokuussa julkaistavaa kirjaa Sodan ja rauhan kronikka. Oivaltavassa tekstissä kietoutuvat yhteen sotatoimet, diplomatia, kulttuuri, talous ja viestintä. Kirjan kustantaa Aula & Co. Kirjasta käynnistettiin Mesenaatti-kampanja, jonka tuotoista puolet lahjoitetaan SPR:n kautta Ukrainalle. Parhaillaan käynnissä oleva kampanja saavutti minimitavoitteensa ennätysvauhtia, alle kahdessa vuorokaudessa.

Tähtitieteen pimennossa olleet naiset esiin – Markus Hotakaisen uutuuskirja Tähtitieteen naiset14.4.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Tähtitieteen parissa on työskennellyt paljon naisia, jotka ovat tehneet merkittävää tutkimusta, mutta joiden saavutukset ovat jääneet vähälle huomiolle. Markus Hotakaisen uutuustietokirja Tähtitieteen naiset nostaa heitä esiin. Kirjan julkistamistilaisuus on tiistaina 10.5. klo 18 Kaivopuiston tähtitornissa. Lisäksi Hotakainen esitelmöi kirjansa pohjalta Ursan illassa 19.4.

Kolme siskoa vannoo toisilleen selviytyvänsä – megahitti Auschwitzin tatuoijan jatko-osa suomeksi20.1.2022 11:48:22 EET | Tiedote

Heather Morrisin maailmanlaajuiset hittikirjat Auschwitzin tatuoija ja Cilkan tarina ovat myyneet maailmanlaajuisesti yli kahdeksan miljoonaa kappaletta ja Suomessakin yli 200 000 kappaletta. Holokaustin muistopäivänä julkaistava trilogian päätösosa Kolme sisarta kertoo teini-ikäisten Cibin, Magdan ja Livian tarinan Auschwitzin-Birkenaun keskitysleirillä ja kuolemanmarssilla. Cibi seurasi 15-vuotiaana leirille lähetettyä Liviaa vapaaehtoisesti, ja myöhemmin myös Magda vangittiin. Kohdatessaan jälleen keskitysleirillä he vannoivat toisilleen selviävänsä painajaisesta hengissä.