Verkkokaupan Kasvupolulle lähes sata hakijaa

Tällä kaudella ensimmäistä kertaa järjestettävälle Verkkokaupan Kasvupolulle haki 91 yritystä. Mukaan Kasvu Open -sparraukseen valittiin 15 yritystä.
Tuomariston jäsen, Oscar Softwaren eCommerce - liiketoimintayksikön päällikkö Ilona Leppälä sanoo, että runsaan hakemusmäärän perusteella Verkkokaupan Kasvupolku oli jo aikakin järjestää.

Valitut yritykset ovat Chia de Gracia OyCHOICE Finland Oy ja G Beauty Lab Oy Helsingistä, Aniverse Oy ja Saurum Osakeyhtiö Kuopiosta, KOTO Designmarket Jyväskylästä, Taitonetti Oy ja Pro Nutrition Finland Oy Oulusta, Decora House Oy Ylöjärveltä, Carccu Sastamalasta, Hevari Oy Heinolasta, Juomatarviketukku Lappo Oy Piikkiöstä, Preeco Trading Oy Lahdesta, Suomen Tukkumyynti Oy Tampereelta ja Oy Diabet Ab Maskusta.

Tuomariston jäsen, Oscar Softwaren eCommerce - liiketoimintayksikön päällikkö Ilona Leppälä sanoo, että runsaan hakemusmäärän perusteella Verkkokaupan Kasvupolku oli jo aikakin järjestää.

"Valitsimme mukaan Kasvupolulle yrityksiä, joiden into, palo ja omistautuminen tuli läpi hakemuspapereista. Pyrimme valitsemaan yrityksiä, joilla on jo kasvutarinaa, mutta myös tulevaisuutta."

Tuomariston jäsen, Paytrail Oyj:n toimitusjohtaja Markus Laurio sanoo, että valintaa vaikeutti yritysten eriasteisuus.

"Osa yrityksistä on vasta idean tasolla, kun taas osa kuuluu kotimaisten verkkokauppojen parhaimpaan prosenttiin. Painotimme valinnassa näyttöä kasvusta tai selkää potentiaalia kasvaa."

Leppälän ja Laurion lisäksi tuomaristoon kuuluivat Jarno Lahtinen (Oscar Software), Maiju Fernelius (Posti Group), Suvi Tikkanen (Paytrail) ja Seppo Sneck (Largo Capital).

Kasvupolun sisältö ja eteneminen

Mukaan valittuja yrityksiä sparrataan kahdessa Kiitoratapäivässä Tampereella 7.5. ja Helsingissä 4.6. Tällöin eri alojen (kasvu, kansainvälistyminen, myynti, rahoitus, markkinointi, johtaminen) asiantuntijat eli myllärit haastavat ja auttavat yrityksiä pääsemään omiin kasvutavoitteisiinsa. Kukin yritys kohtaa Kasvupolun aikana yhteensä 10 asiantuntijaa 45 minuutin luottamuksellisissa tapaamisissa.

Tuomaristo valitsee Kasvupolun päätteeksi kaksi parasta yritystä, jotka etenevät jatkosparrauksiin ja lokakuussa 2019 järjestettävään valtakunnalliseen finaaliin, Kasvu Open Karnevaaliin.

Emma Varis, puh. 040 485 5999

emma.varis@bang.fi

Oona Ikonen, puh. 040 555 5543

oona.ikonen@bang.fi

Kasvu Open on Suomen suurin, kaikille pk-yrityksille avoin ja maksuton kasvun sparrausohjelma. Mukaan sparraukseen voi hakea yrityksen liikevaihdosta, toimialasta, sijainnista tai iästä riippumatta.

Olemme kasvaneet pienestä pilottihankkeesta koko Suomen kattavaksi ja koko kasvuyrityskentän läpäiseväksi toimijaksi. Tavoitteemme on sytyttää kasvukipinä sellaisissakin yrityksissä, joissa sitä ei vielä ole.

Vuonna 2018 Kasvu Openille myönnettiin Tasavallan presidentin kansainvälistymispalkinto sekä European Enterprise Promotion Award, joka on Euroopan komission jakama tunnustus menestyksekkäimmille yritystoiminnan ja yrittäjyyden edistäjille.