Vertaistukiryhmä Kamalat äidit alkaa 26.10. Tukinetissä

Myllertävätkö nuoresi tunteet? Entä omasi? Askarruttaako arki teinin kanssa? Kaipaatko ajatusten vaihtoa muiden yhden vanhemman perheiden äitien kanssa? Murrosikäisten nuorten yksinhuoltajaäideille suunnattu maksuton verkkoryhmä järjestetään Mieli ry:n Tukinet-alustalla 26.10.-4.12.2020. Chat-keskustelut ovat torstai-iltaisin 29.10., 5.11., 12.11., 19.11., 26.11. ja 3.12. klo 18-20.

Hei Ihana, Kamala äiti!

Tule rohkeasti mukaan tutustumaan toisiin murrosikäisten äiteihin! Nyt on mahdollisuus osallistua verkkoryhmään helposti vaikka omalta kotisohvalta käsin.

KAMALAT ÄIDIT® -VERKKORYHMÄ
MURROSIKÄISTEN NUORTEN YKSINHUOLTAJAÄIDEILLE ALKAA 26.10.2020

Olet lämpimästi tervetullut mukaan maksuttomaan Kamalat äidit® -ryhmään, joka järjestetään Kamalat äidit® -toiminnan ja Yhden Vanhemman Perheiden Liiton VeNyvä-hankkeen yhteistyönä.

Ohjaajina toimivat vertaisohjaajat.

Aika: 26.10.-4.12.2020, chat-keskustelut ovat torstai-iltaisin 29.10., 5.11., 12.11., 19.11., 26.11. ja 3.12. klo 18-20

Paikka: Suljettu ryhmä Tukinetissä osoitteessa www.tukinet.net. Helppo rekisteröityä ja käyttää. Saat tarkemmat ohjeet ja tarvittaessa apua Tukinetin käyttöön ilmoittautumisen jälkeen.

Ryhmässä on keskustelualue, jossa voi jutella toisten kanssa itselle sopivaan aikaan. Kerran viikossa torstai-iltaisin on ryhmächat, jossa toivotaan mahdollisimman monen olevan paikalla. Lisäksi ohjaajat laittavat pohdittavaksi erilaisia materiaaleja jne.

Haku ryhmään: Kysy lisää ja hae mukaan ryhmään 9.10. mennessä: piritta.kahkonen@yvpl.fi tai p. 0406705887

Kamalat äidit® on murrosikäisten lasten ja nuorten äideille tarkoitettua toimintaa. Vertaisryhmissä käsitellään vanhemmuuteen ja naisen elämään liittyviä teemoja, arjen tilanteita, rajojen asettamista sekä aiheita, jotka kulloinkin äitejä askarruttavat. Vertaisryhmissä äideillä on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia toisten äitien kanssa ja kertoa omista kokemuksista, saada tukea ja käytännön ideoita arkeen. Ryhmät ovat suljettuja, luottamuksellisia ja maksuttomia.

Lisätietoja: www.kamalataidit.fi

Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA tukee Veikkauksen varoin Kamalat äidit® ja VeNyvä -toimintaa.

Seuraa meitä:

www.yvpl.fi/venyva

Facebook @venyvahanke

Instagram @venyva

Kysy lisää:

piritta.kahkonen@yvpl.fi tai p. 0406705887

Kysy lisää:

piritta.kahkonen@yvpl.fi tai p. 0406705887

Yhden Vanhemman Perheiden liitto on 45-vuotias lastensuojelujärjestö, jonka kohderyhmänä ovat lapsiperheet, joissa on yksi aikuinen lasten kanssa.  Yhden vanhemman perheitä on Suomessa 127 000.  Liito on ajanut toiminta-aikanaan elatusturvalain, yhteishuoltomahdollisuuden, vuoroasumisen sekä elatusapulaskurin. Vertaisryhmiä on 80 ympäri Suomea.  Strukturoidut ero-, leija- ja nuorten VeNyvä-ryhmät järjestetään myös verkossa yhteistyössä Mieli ry:n Tukinet -alustalla.

Yksinodottavien ja lapsen yksin saaneiden LEIJA-ryhmä Tukinetissa marras-joulukuussa 20207.10.2020 19:30:28 EESTTiedote

Odotatko yksin? Kasvatatko lasta yksin, ilman toisen vanhemman tukea? Pohditko omaa jaksamistasi? Huolettaako sinua lapsesi kysymykset toisesta vanhemmasta, joka ei ole lapsen elämässä? Ammatillisesti ohjattu yksin lasta odottavien ja yksin lasta kasvattavien vanhempien LEIJA-ryhmä alkaa Tukinetissa 16.11.-20.12.2020. Lämpimästi tervetuloa mukaan! Käy rekisteröitymässä Tukinetin käyttäjäksi ja ilmoittaudu mukaan ryhmään 10.11. mennessä lomakkeella, joka tulee näkyville teeman alle, kun olet kirjautunut sisään Tukinettiin. Osallistujat hyväksytään ryhmään hakuajan umpeuduttua. Löydät teeman täältä: https://tukinet.net/teemat/yksin-lasta-odottavien-ja-yksin-lapsen-saaneiden-leija-ryhma/forum/

Yksin lasta odottavien ja yksinhuoltajien uusi vertaistukiryhmä aloittaa Varkaudessa - tähtäimessä uusi yhdistys!1.10.2020 14:18:18 EESTTiedote

Varkauden Perheentalolla alkaa uusi yksinhuoltajien vertaistukiryhmä. Ryhmä alkaa kaikille yksin lastaan odottaville ja yksinhuoltajille suunnatulla avoimella tapaamisella lauantaina 17.10. klo 11-14. Tällöin tarkoituksena on keskustella vertaisryhmätoiminnan aloituksesta, kohderyhmän toiveista ja yhden vanhemman perheiden yhdistystoiminnan perustamisesta Varkauteen.

Yhden vanhemman perheet haluavat työmarkkinoille14.9.2020 10:04:51 EESTTiedote

Yhden vanhemman perheet olivat vielä 1990-luvulla eniten työssä käyvä kotitaloustyyppi, mutta viimeisin työttömyysasteluku on 13,1 %. Se on kaksinkertainen verrattuna muuhun väestöön. Perheiden hoivapalvelut eivät ole pysyneet työmarkkinoiden muutoksessa mukana. Lapsiperheet ja etenkin yhden vanhemman perheet tarvitsevat nopeasti riittävästi ja oikeanlaisia palveluja. Yhden Vanhemman Perheiden Liitto ry vaatii lapsiperheiden palvelujen päivittämisiä työministeri Haataiselle lähetetyssä vetoomuksessaan.

Yhden Vanhemman Perheiden Liitto ry valitsi Susanna Kavoniuksen uudestaan kaksivuotiskaudelle5.9.2020 17:44:39 EESTTiedote

Liiton puheenjohtajana vuodesta 2014 alkaen toiminut Susanna Kavonius valittiin tänään Helsingissä uudelle kaksivuotiskaudelle. Erovuoroisten tilalle liittohallitukseen valiittiin Susanna Reijonen Kuopion Seudun Yhden Vanhemman Perheet ry:sta, Riikka Kähkönen Oulun Seudun Yhden Vanhemman Perheet ry, Marjo Koivuaho Tampereen Yksin- ja Yhteishuoltajat ry:sta ja Satu Lahtinen Turun Seudun Yksinhuoltajat ry:sta. Varajäseniksi valittiin Johanna Siltakorpi Meri-Lapin Yhden Vanhemman Perheet ry:sta, Sirja Benamar Kuopion Seudun Yhden Vanhemman Perheet ry:sta, Seija Lamminpää Meri-Lapin Yhden Vanhemman Perheet ry:sta ja Ari-Martti Hopiavuori Hyvä Erovanhemmuus ry:sta.