Vertaistukiryhmä Kamalat äidit alkaa 26.10. Tukinetissä

Myllertävätkö nuoresi tunteet? Entä omasi? Askarruttaako arki teinin kanssa? Kaipaatko ajatusten vaihtoa muiden yhden vanhemman perheiden äitien kanssa? Murrosikäisten nuorten yksinhuoltajaäideille suunnattu maksuton verkkoryhmä järjestetään Mieli ry:n Tukinet-alustalla 26.10.-4.12.2020. Chat-keskustelut ovat torstai-iltaisin 29.10., 5.11., 12.11., 19.11., 26.11. ja 3.12. klo 18-20.

Hei Ihana, Kamala äiti!

Tule rohkeasti mukaan tutustumaan toisiin murrosikäisten äiteihin! Nyt on mahdollisuus osallistua verkkoryhmään helposti vaikka omalta kotisohvalta käsin.

KAMALAT ÄIDIT® -VERKKORYHMÄ
MURROSIKÄISTEN NUORTEN YKSINHUOLTAJAÄIDEILLE ALKAA 26.10.2020

Olet lämpimästi tervetullut mukaan maksuttomaan Kamalat äidit® -ryhmään, joka järjestetään Kamalat äidit® -toiminnan ja Yhden Vanhemman Perheiden Liiton VeNyvä-hankkeen yhteistyönä.

Ohjaajina toimivat vertaisohjaajat.

Aika: 26.10.-4.12.2020, chat-keskustelut ovat torstai-iltaisin 29.10., 5.11., 12.11., 19.11., 26.11. ja 3.12. klo 18-20

Paikka: Suljettu ryhmä Tukinetissä osoitteessa www.tukinet.net. Helppo rekisteröityä ja käyttää. Saat tarkemmat ohjeet ja tarvittaessa apua Tukinetin käyttöön ilmoittautumisen jälkeen.

Ryhmässä on keskustelualue, jossa voi jutella toisten kanssa itselle sopivaan aikaan. Kerran viikossa torstai-iltaisin on ryhmächat, jossa toivotaan mahdollisimman monen olevan paikalla. Lisäksi ohjaajat laittavat pohdittavaksi erilaisia materiaaleja jne.

Haku ryhmään: Kysy lisää ja hae mukaan ryhmään 9.10. mennessä: piritta.kahkonen@yvpl.fi tai p. 0406705887

Kamalat äidit® on murrosikäisten lasten ja nuorten äideille tarkoitettua toimintaa. Vertaisryhmissä käsitellään vanhemmuuteen ja naisen elämään liittyviä teemoja, arjen tilanteita, rajojen asettamista sekä aiheita, jotka kulloinkin äitejä askarruttavat. Vertaisryhmissä äideillä on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia toisten äitien kanssa ja kertoa omista kokemuksista, saada tukea ja käytännön ideoita arkeen. Ryhmät ovat suljettuja, luottamuksellisia ja maksuttomia.

Lisätietoja: www.kamalataidit.fi

Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA tukee Veikkauksen varoin Kamalat äidit® ja VeNyvä -toimintaa.

Seuraa meitä:

www.yvpl.fi/venyva

Facebook @venyvahanke

Instagram @venyva

Kysy lisää:

piritta.kahkonen@yvpl.fi tai p. 0406705887

Kysy lisää:

piritta.kahkonen@yvpl.fi tai p. 0406705887

Kalevankatu 16, c/o Väestöliitto

0401863421http://www.yvpl.fi

Yhden Vanhemman Perheiden liitto on 45-vuotias lastensuojelujärjestö, jonka kohderyhmänä ovat lapsiperheet, joissa on yksi aikuinen lasten kanssa.  Yhden vanhemman perheitä on Suomessa 127 000.  Liito on ajanut toiminta-aikanaan elatusturvalain, yhteishuoltomahdollisuuden, vuoroasumisen sekä elatusapulaskurin. Vertaisryhmiä on 80 ympäri Suomea.  Strukturoidut ero-, leija- ja nuorten VeNyvä-ryhmät järjestetään myös verkossa yhteistyössä Mieli ry:n Tukinet -alustalla.

Kansainvälinen yksinhuoltajapäivä 21.3.2024 - Yhden vanhemman rakkaus riittää, mutta perheet ansaitsevat myös tukea21.3.2024 08:26:33 EET | Tiedote

Suomessa noin 25 % perheistä arkea pyörittää yksi vanhempi. Yksi turvallinen vanhempi takaa tutkimusten mukaan lapselle tasapainoisen ja hyvän kasvatuksen. - Me pystymme vaikka mihin, mutta ansaitsemme hyvän sosiaaliturvan ja palvelut arjen sujumisen avuksi, painottaa Yhden Vanhemman Perheiden Liiton puheenjohtaja Susanna Kavonius. Yhden Vanhemman Perheiden Liitto on huolissaan hallituksen toteuttamista sosiaaliturvaleikkauksista, jotka kohdentuvat erityisen rankasti yhden vanhemman perheisiin.