Verto liittyy luomaan kestävästi rakennettua ympäristöä

Verto on liittynyt Green Building Council Finlandin jäseneksi. EU:n energiatehokkuusdirektiivi pakottaa kiinteistöjen energiatehokkuuden parantamiseen ja tarkempaan raportointiin. Haluamme varmistaa, että kiinteistö- ja rakennusalan ammattilaiset saavat luotettavaa tietoa ja työkaluja ympäristötehokkuuden toteuttamiseen.

Mikäli haluamme torjua maailmanlaajuista ilmastonmuutosta ja olla hiilineutraali yhteiskunta, on meidän leikattava kiinteistöjen energiankulutusta. Tavoitteen saavuttaminen vaatii toimenpiteitä kaikkialla, missä päästöjä syntyy, mutta ennen kaikkea kulutustottumuksissa. Vedenkulutustiedon asiantuntija Verto haluaa kehittää kiinteistö- ja rakennusalalle välineitä kiinteistöjen vesitalouden aiheuttaman energiankulutuksen vähentämiseksi.

- Yksi Verton strategian kulmakivistä on olla luomassa alaa kehittäviä ratkaisuja, jotka antavat suomalaisille mahdollisuuden hiilineutraaliin tulevaisuuteen. Green Building Council Finlandin jäsenenä voimme jakaa vedenkulutustiedon asiantuntijuutta myös kansainvälisesti, sanoo Verton asiakkuuspäällikkö Eerik Soininen.

- WorldGBC:n Eurooppa-yhteisöön kuuluu yli 20 kansallista Green Building Councilia ja siten lähes 5 000 jäsentä eri puolilla Eurooppaa. Yhteisissä tavoitteissamme on muun muassa eurooppalaisen rakennuskannan energiatehokkuus. World GBC:n lausunnossa Rakennusten energiatehokkuusdirektiiviin (EPBD) todetaankin esimerkiksi, että energiatehokkuutta koskevien vaatimusten tulee olla riittävän kunnianhimoisia, toteaa Mikko Nousiainen, Green Building Council Finland.

Vesi on taloyhtiöiden suurin energiasyöppö, sillä merkittävä osa kiinteistöjen energiakustannuksista koostuu vedestä. Hiilineutraalius vaatii kiinteistöiltä älykkyyttä. Teknisten järjestelmien on toimittava mahdollisimman energiatehokkaasti ja osattava minimoida energiankulutus uusiutuvan energian hinnan alati noustessa.

- Automatisoinnin avulla taloyhtiöt voivat saada huomattavaa energiansäästöä aikaan jo muutamassa vuodessa. Investoinnit hiilineutraaliuteen maksavat itsensä takaisin pienentyneenä energiankulutuksena ja siksi se on kannattava sijoitus, Soininen sanoo.

- Tavoitteet saavutetaan tiedolla. Olen iloinen, että Verto on liittynyt jäseneksemme ja saamme heidät osaksi yhteistä verkostoamme, Nousiainen toteaa.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.VertoLive animaatioSiirry videokanavalle

Mikko Nousiainen
Green Building Council Finland
etunimi.sukunimi@figbc.fi

Verto on markkinoiden älykkäin vedenmittausjärjestelmä ja Euroopan johtava vedenkulutustiedon asiantuntija. Valmistamme ja myymme huoneistokohtaisia, etäluettavia Verto -vedenmittausjärjestelmiä yli 35 vuoden kokemuksella. Pääkonttorimme sijaitsee Sastamalassa ja meillä on toimipisteet Helsingissä, Tampereella ja Turussa.

Verto-kodeissa asuu 400 000 asukasta ja olemme alan markkinajohtaja Suomessa. Verto on tunnettu palvelun korkeasta laadusta, nopeasta toimituksesta, ensiluokkaisesta asiakaspalvelusta ja asiantuntemuksesta. Verto-vedenmittausjärjestelmät suunnitellaan ja valmistetaan Suomessa, siis täysin kotimainen huippupalvelu. Siksi sille on myönnetty Avainlippu.

Verto ja Hausvise nykyaikaistavat vesilaskutuksen yhteistyössä2.11.2021 05:00:00 EET | Tiedote

Verton vedenmittausjärjestelmiä ja -palveluita tarjoava vedenkulutustiedon asiantuntija VertoNordic Oy ja markkinoiden modernein isännöintijärjestelmä Hausvise ovat aloittaneet yhteistyön, jonka tavoitteena on nykyaikaistaa taloyhtiöiden vesilaskutusta sekä helpottaa isännöitsijän arkea. Verton ja Hausvisen asiakkailla on tulevaisuudessa mahdollisuus saada vedenkulutustiedot automaattisesti Hausviseen.

Verto on tutkitusti vedenmittauksen edelläkävijä ja alansa luotettavin asiantuntija22.6.2021 05:00:00 EEST | Tiedote

Taloustutkimuksen tekemän kyselyn perusteella Verto on selvästi tunnetuin vedenmittausjärjestelmiä ja vedenmittauksen ylläpito- ja laskutuspalveluita tarjoava yritys Suomessa. Nykyaikaisuus on vastaajien mielestä Verton selkein vahvuus, sillä se nousee muita tärkeämmäksi tekijäksi, kun ollaan valitsemassa vedenmittausjärjestelmiä tarjoavaa yritystä. Nykyaikaisuuden rinnalla edelläkävijyys nimetään myös Verton selkeäksi vahvuudeksi.