VesiTekno Oy

VesiTekno Oy on voittanut Markkinaoikeudessa kiistan Bauer Watertechnology Oy:tä vastaan, markkinoidessaan omia tuotteita Bauer Watertechnology Oy käytti harhaanjohtavaa ja vääristelevää tietoa VesiTekno Oy:n tuotteista.

VesiTekno Oy on voittanut Markkinaoikeudessa vedenkäsittelylaitteita koskevan kiistan Bauer Watertechnology Oy:tä vastaan. Markkinaoikeuden päätöksen mukaan Bauer Watertechnology Oy on jakanut totuudenvastaista tietoa VesiTekno Oy:n tuotteista ja syyllistynyt elinkeinotoiminnassa sopimattomaan menettelyyn omia tuotteita markkinoidessaan. Markkinaoikeus kieltää Bauer Watertechnology Oy:ta jatkamasta tai uudistamasta VesiTekno Oy:n tuotteisiin kohdistunutta haitallista menettelyä.

Markkinaoikeus totesi 31.8.2017 antamassaan päätöksessä, että kummankin asianosaisyhtiön vedenkäsittelylaitteet ovat kemikaalittomia, mutta toimintaperiaatteeltaan erilaisia. Bauerin vedenkäsittelylaite asennetaan putken väliin asennusliikkeen toimesta, kun taas VesiTeknon laitteen voi asiakas itse asentaa helposti jo olemassa olevaan putkeen, kummassakin tapauksessa käämirakenne on asennuksen jälkeen putken ulkopuolella.

VesiTekno Oy:n markkinoima, ympäristöystävällinen sähköinen vedenkäsittelyjärjestelmä Vulcan suojaa vesiputkia ja laitteita kalkkeutumiselta ja ruostumiselta. Menetelmä perustuu patentoituun Vulcan-Impulse –teknologiaan, jossa vesi käsitellään ilman kemikaaleja tai suolaa. Bauer Watertechnology Oy:n tuotteet muodostavat toimiessaan voimakkaan magneettikentän. Vulcan-vedenkäsittelyjärjestelmää myydään menestyksekkäästi yli 80 maassa.

Markkinaoikeus kieltää Bauer Watertechnology Oy:ta jatkamasta tai uudistamasta menettelyä jossa se toteennäyttämättömästi esittää vedenkäsittelytuotteita markkinoidessaan, että

a) VesiTekno Oy:n myymät tuotteet TeknoPuhdas PATTERI tai TeknoPuhdas ECOBOOST olisivat vahingollisia putkistoille,
b) Vulcan-merkkinen vedenkäsittelyjärjestelmä ei voisi toimia
c) vain magneettikentällä saadaan aikaan mineraalien muokkautumista.

– Olemme tyytyväisiä, että tämä pitkä ja molempia osapuolia kuluttava prosessi on johtanut asianmukaiseen ratkaisuun ja tuotteisiimme kohdistuva haitallinen markkinointi päättyy, toteaa VesiTekno Oy:n toimitusjohtaja Jyrki Puputti.

Markkinaoikeuden kieltoa on noudatettava heti ja kieltoa tehostaa 50 000 euron uhkasakko.

Lisätietoja: VesiTekno Oy:n toimitusjohtaja Jyrki Puputti, p. +358 (0)40 1696989

Vulcan-vedenkäsittelyjärjestelmä: www.vulcan-finland.com/index.html
Markkinaoikeuden päätös: www.markkinaoikeus.fi/fi/index/paatokset/markkinaoikeudellisetasiat/markkinaoikeudellisetasiat/1504785070248.html

VesiTekno Oy on vuonna 1998 perustettu lämmitysjärjestelmien optimointiin, vesijohto- ja ilmastointiasennuksiin keskittynyt suomalainen yritys. VesiTekno Oy:n valikoimaan kuuluvat Vulcan-tuotteiden ohella tehokkaat lämpö- ja patteriverkostojen pesut, joilla on saatu Suomessa jo tuhannet järjestelmät toimimaan tehokkaasti ja energiaa säästäen.

VesiTekno Oy
Mestarintie 5
12100 Oitti

Ammattitaito omaa luokkaansa

VesiTekno Oy on yritys jonka ammattitaitoon luotetaan ja on siksi ainoana yrityksenä Suomessa päässyt huoltamaan kaikkein vaativimpia lämmitys- ja jäähdytysjärjestelmiä. Olemme liki 20 vuoden ajan auttanut kiinteistöjä pienentämään energialaskuaan sekä ratkaisemaan lämmitys- ja jäähdytysjärjestelmien ongelmia.

"Vastuu huomisesta" kuvaa hyvin yhtiön pitkäjänteistä toimintaa, tähän mennessä yli 3000 erilaista lämmitys- ja jäähdytysjärjestelmää on saanut apua VesiTekno Oy:ltä, olemme näin luomassa puhtaampaa huomista.

YKSINKERTAISESTI PARAS

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi