Veturinkuljettajien lakko pysäyttää kaikki lähijunat torstaina ja perjantaina – vältä joukkoliikennettä

VR:n veturinkuljettajien lakko keskeyttää lähijunaliikenteen torstaina ja perjantaina kokonaisuudessaan. Veturinkuljettajat eivät saavu torstaina tai perjantaina alkaviin työvuoroihinsa. Liikenne palaa normaaliksi lauantaina 20. maaliskuuta.

HSL ei järjestä lakkotilanteessa korvaavaa liikennettä. Reittioppaasta voi tarkastaa oman reittinsä poistamalla reittioppaan asetuksista junavaihtoehdon.

Koska riskinä on, että bussit täyttyvät tilanteessa herkästi, pyydämme välttämään joukkoliikenteen käyttämistä, jos matkan voi jättää tekemättä. Näin takaamme mahdollisimman turvallisen ja sujuvan matkan niille, joiden tarvitsee päästä liikkumaan. Haluamme, että joukkoliikenne pysyy terveysturvallisena myös poikkeustilanteessa.

Seuraamme tilanteen etenemistä tiiviisti torstain ja perjantain aikana ja kerromme tuoreimman liikennetilanteen verkkosivuillamme osoitteessa hsl.fi.

HSL:n viestintäpäivystys

HSL ja Traficom kutsuvat koko Suomen Kävelykilometrikisaan15.4.2021 11:33:16 EEST | Tiedote

HSL sekä Liikenne- ja viestintävirasto Traficom kutsuvat kaikki suomalaiset kävelemään. Valtakunnallinen Kävelykilometrikisa käydään 1.5.–31.10. Kisa on kaikille avoin ja osallistua voi yksin tai porukalla. Joukkueilmoittautuminen avataan 15.4. Tänä vuonna yhteistyötä tehdään myös valtakunnallisen Kävelykipinä-tempauksen kanssa, jonka suojelijaksi on lupautunut Suomen tasavallan presidentti Sauli Niinistö.

HSL:n hallituksen päätöksiä 13.4.202113.4.2021 14:46:38 EEST | Tiedote

Esitys kunnille joukkoliikenteen pienkohteiden rakentamisesta vuodelle 2022 Hallitus päätti ehdottaa HSL:n jäsenkunnille ja Uudenmaan ELY-keskukselle rakennettavia joukkoliikenteen pienkohteita, joita varten ne varaavat määrärahoja vuodelle 2022. Mukana on muun muassa runkobussilinjojen infran parannuksia ja sähköbussien latausasemia. Linkki kokousasiaan Asiakkaiden suositteluhalukkuus joukkoliikenteessä maaliskuussa 2021 Hallitus päätti merkitä tiedoksi asiakkaiden suositteluhalukkuuskyselyn, eli NPS-kyselyn, tulokset maaliskuulta 2021. HSL:n NPS-luku oli 24, mikä vastaa hyvää tulosta. Vastaajista 45 prosenttia suosittelisi HSL:n palveluita – suosittelijoiden osuus on HSL:n mittaushistorian korkein. NPS-luku nousi joulukuun 2020 tuloksesta, jolloin luku oli 20. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki kokousasiaan

HSL:n hallitus: Joukkoliikenne tarvitsee pikaisia valtion tukitoimia30.3.2021 12:30:00 EEST | Tiedote

HSL:n taloudelliset näkymät ovat heikentyneet entisestään alkuvuodesta. Matkustajamäärät ovat pudonneet lähes 60 prosenttia normaalista, ja Traficomin rajoitukset pitävät osaltaan matkustajamäärät edelleen tavallista alemmalla tasolla. Tämän takia koko vuoden lipputulot jäävät 150-160 miljoonaa vuoden 2019 lipputuloista. Välttämättömän liikkumisen turvaamiseksi HSL:n liikennöintikustannukset ja palvelutaso ovat kuitenkin lähes samalla tasolla kuin vuonna 2019. Tilanteesta selvitäkseen HSL tarvitsee valtion tukea.