Vielä ehtii mukaan: Miten koronakriisi on vaikutanut yrityksiin? Tulokset julki klo 10.15

Mitä muutoksia koronakriisi on aiheuttanut suomalaisyrityksissä? Mitä se aiheuttaa yritysten tulevaisuudelle? Tervetuloa kuulemaan tuoreen Yrittäjägallupin tulokset verkossa tänään klo 10.15.

Kantar TNS kysyi Suomen Yrittäjien pyynnöstä koronakriisin vaikutuksista yrityksiin. Yli 1100 yrittäjää vastasi. Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen esittelee tulokset verkkotiedotustilaisuudessa tänään klo 10.15.

Osa kysymyksistä on uusia, osaa tuloksista taas voi verrata aiemmin kriisin aikana julkistettuihin Yrittäjägallupeihin

Mitä osallistuminen vaatii?

Toteutamme tiedotustilaisuuden Log Me In Inc. -yrityksen GoToWebinar -järjestelmällä. Osallistumiseen tarvitset

1. tietokoneen tai älypuhelimen/tabletin (älypuhelimeen/tablettiin on ladattava Go To Webinar-app puhelimen sovelluskaupasta)

2. internet-yhteyden

3. äänentoistoa varten kuulokkeet tai kaiuttimet.

HUOM! Ohjelmisto ei toimi OS X 10.6 Snow Leopard -käyttöjärjestelmässä. OS X 10.7 ja sitä uudemmat ovat tuettuja. OS X 0.7-versiossa tulee käyttää Chrome-selainta. Myös joidenkin Firefox-selaimen versioiden kanssa on ollut ongelmia.

Ilmoittaudu tiedotustilaisuuteen klikkaamalla tätä linkkiä.

Täytä siinä avautuva lomake omilla tiedoillasi.

Saat osallistumislinkin sähköpostitse. Mukaan pääset liittymään klikkaamalla sähköpostin Join webinar -painiketta. Jos webinaarialusta ei aukea tai et kuule ääniä, sulje järjestelmä/verkkosivu ja liity mukaan uudelleen.

Kysymykset

Toimittajat voivat esittää tilaisuudessa kysymyksiä. Kysymykset kirjoitettaan ohjauspaneelissa olevalla questions-toiminnolla: kysymys kirjoitetaan questions-laatikkoon ja painetaan send, jolloin se näkyy tilaisuuden järjestäjälle. Kysymyksiin vastataan esityksen jälkeen. Kirjoitathan kysymyksen alkuun median, jota edustat.

Kysymyksiä voi esittää myös suullisesti. Ohjeet siihen annetaan tilaisuudessa.

Lämpimästi tervetuloa!

Suomen Yrittäjät on jäsenmäärältään elinkeinoelämän suurin, 115 000 jäsenyrityksen keskusjärjestö, joka ajaa Suomen pienten ja keskisuurten yritysten asiaa. Jäsenyrityksistä 50 000 on työnantajayrittäjiä. Ne työllistävät yrittäjät mukaan lukien noin 660 000 henkilöä. Työllistämisluku perustuu vuonna 2018 yhdessä Tilastokeskuksen kanssa tehtyyn laskelmaan. Yrittäjäjärjestön toiminta rakentuu 383 paikallisyhdistyksestä, 20 aluejärjestöstä ja 58 toimialajärjestöstä. Lisätietoa: www.yrittajat.fi.

Vuoden nuori yrittäjä -palkinnosta kilpailevat efektilaiteyrittäjä, luomuruuan tukkukauppiaat ja leikkikenttäyrittäjä30.5.2020 07:00:00 EESTTiedote

Vuoden nuori yrittäjä 2020 -kilpailun finaaliin ylsivät efekti- ja äänilaitteita valmistava Douglas Castro yrityksellä Darkglass Electronics Helsingistä, luomuruuan tukkukauppaa pyörittävät Lasse ja Maria Jalkanen yrityksellä Foodin Keski-Suomesta ja leikki- ja urheiluvälineiden valmistukseen keskittyvä Tomi Mäkilä yrityksellä Leikkiset Hämeestä.

Yrittäjägallup: Yrityksissä pientä virkoamista, mutta tilanne yhä paha29.5.2020 10:30:00 EESTTiedote

Yritysten tilanne on hieman parantunut toukokuussa, tuore Yrittäjägallup kertoo. - Pientä virkoamista on havaittavissa, mutta yleistilanne on yhä paha, Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen kommentoi. Yrittäjät ehdottaa hallitukselle laajaa työmarkkinauudistuspakettia. - Pitää lopettaa reformivälttely. Emme voi kiertää vuosikymmeniä työmarkkinauudistuksia kuin kissa kuumaa puuroa, hän sanoo.

Kutsu: Yrittäjägallup julki tänään klo 10: Miten koronakriisin vaikutus yrityksiin on kuukaudessa muuttunut?29.5.2020 07:11:00 EESTKutsu

Miten koronakriisi vaikuttaa Suomessa toimiviin yrityksiin nyt? Onko kuukaudessa tapahtunut muutoksia? Jos on, mihin suuntaan? Ovatko tuet tehonneet? Suomen Yrittäjät julkistaa tuoreen Yrittäjägallupin tulokset verkkotiedotustilaisuudessa tänään klo 10 alkaen. Samalla kerrotaan, mitä keinoja Yrittäjät esittää, jotta Suomi pääsee kriisin jälkeen liikkeelle.

Kutsu: Miten koronakriisin vaikutus yrityksiin on kuukaudessa muuttunut? Mennäänkö parempaan vai huonompaan suuntaan? Yrittäjägallup julki 29.5. klo 1028.5.2020 07:12:00 EESTKutsu

Miten koronakriisi vaikuttaa Suomessa toimiviin yrityksiin nyt? Onko kuukaudessa tapahtunut muutoksia? Jos on, mihin suuntaan? Ovatko tuet tehonneet? Suomen Yrittäjät julkistaa tuoreen Yrittäjägallupin tulokset verkkotiedotustilaisuudessa perjantaina 29.5. klo 10. Samalla kerrotaan, mitä keinoja Yrittäjät esittää, jotta Suomi pääsee kriisin jälkeen liikkeelle.