Viestintätoimisto Bravura Oy

Viestintäyhtiö Bravura laajentaa omistuspohjaansa, Inderes strategiseksi kumppaniksi

Sijoittajaviestintään ja pörssilistautumisiin erikoistunut Viestintätoimisto Bravura Oy laajentaa omistuspohjaansa vastatakseen kasvavaan sijoittajaviestinnän asiantuntijatarpeeseen ja tukeakseen listautumista harkitsevia ja jo listautuneita yhtiöitä.

Bravura on toiminut sijoittajaviestintäkumppanina lukuisissa listautumisissa First North Finland -markkinapaikalle ja tukenut listautuneita yhtiöitä myös niiden siirtyessä First North -listalta Nasdaq Helsingin päälistalle. Bravuran perustaja Tiina Olkkonen saa 1.8.2017 solmitussa liiketoimintakaupassa uusiksi partnereikseen Anu Kuulan ja Pauliina Tennilän sekä henkilösijoittajana Seppo Kuulan. Uudet yhtiökumppanit tuovat Bravuraan sekä lisäresursseja että strategista, markkinoinnillista ja analyysiosaamista. Lisäksi Bravura ja analyysiyhtiö Inderes ovat sopineet strategisesta yhteistyöstä, mikä mahdollistaa uusien sijoittajaviestinnän palveluiden tuottamisen sekä pörssiyhtiöille että listautumista suunnitteleville tulokkaille.

”Bravuran asiakaskunta on kasvanut voimakkaasti viime vuosien aikana onnistuneiden hankkeiden myötä. Lukuisten listautumisprojektien kautta meille on kertynyt merkittävä määrä sijoittajaviestinnän projektiosaamista, tehokkuutta ja kykyä toimia tiiviissä yhteistyössä listautumisprojektien muiden neuvonantajien kanssa. Listayhtiöiden palveleminen pitkäjänteisesti ja tuloksekkaasti on meille äärimmäisen tärkeää. Koen, että nyt oli hyvä aika vastata kasvaneeseen kysyntään ja ottaa uusi askel uusien kumppaneiden kanssa. Uusi omistuspohja varmistaa resurssiemme riittävyyden ja kykymme vastata kasvaneeseen asiakastarpeeseen. Tavoitteenamme on tuoda alalle uutta ajattelua ja uusia tuulia”, sanoo Tiina Olkkonen.

”Olemme kuluneen viiden vuoden aikana luoneet Bravuran kanssa uuden liiketoimintalähtöisen lähestymisen sijoittajaviestintään, ja haluan olla mukana jakamassa sitä kaikille pienille, keskisuurille, ja ennakkoluulottomille isoille listayhtiöille. Digitalisaatio rikkoo vanhoja teollistumisen luomia toimintatapoja. Sijoittajaviestintä on olennainen osa yrityksen tarinaa, ja siten myös osa tuloksellista asiakas- ja työntekijäviestintää”, toteaa Seppo Kuula.

”Sijoittajaviestintä Suomessa kaipaa tuoretta näkökulmaa. Tarpeettoman usein sijoittajaviestintää tehdään sääntelylähtöisesti tai siitä hoidetaan vain pakolliset velvoitteet. Laajaa sijoittajayhteisöä palvelevana analyysitalona tiedämme tarkalleen, miten vastaanottajalähtöistä sijoittajaviestiä rakennetaan. Olemme ylpeitä voidessamme yhteistyössä Bravuran kanssa ryhtyä rakentamaan uusia menetelmiä ja digitaalisia työkaluja, joilla teemme pörssiyhtiöiden seuraamisesta sijoittajille entistä helpompaa", toteaa Inderesin toimitusjohtaja Mikael Rautanen.

Tiina Olkkonen, p.040 827 8844, tiina.olkkonen@bravura.fi
Anu Kuula, p.044 582 6102, anu.kuula@bravura.fi
Pauliina Tennilä, p.040 570 5530, pauliina.tennila@bravura.fi

Viestintätoimisto Bravura Oy