Vihan kadut -tekijän uusi trilleri jengien sisäpiiristä

Kansainvälisen Vihan kadut -menestysromaanin kirjoittajan Ryan Gattisin uusi trilleri kysyy, kuinka pitkälle olet valmis menemään suojellaksesi rakkaitasi.

Ryan Gattisin (s. 1978) kansainväliseksi hittiromaaniksi noussut Vihan kadut ilmestyi Suomessa vuonna 2015. Kirjaa kuvailtiin muun muassa vuoden parhaaksi käännöskirjaksi Suomessa. HBO on varannut teoksen kuvausoikeudet.

Vihan kadut -kirjan henkilöinä äänen saivat niin jengiläiset, diilerit kuin ensihoitajatkin, jotka saivat osansa vuoden 1992 rotumellakoissa Los Angelesissa. Tarinan uskottavuuden takaamiseksi Gattis käytti kirjan kirjoittamisessa apuna esilukijaa rikollispiireistä.

Uusi Ei menetettävää -trilleri sijoittuu samankaltaiseen jengiympäristöön kuin Vihan kadut.

Trillerissä entinen narkkari, kassakaappispesialisti Ricky ”Aave” Mendoza on päättänyt pysyä kaidalla tiellä. Vastaan tulee kuitenkin tilaisuus auttaa hänen elämänsä tärkeintä ihmistä varastamalla huumediilerien kassakaapista rahaa.

Los Angelesin pahamaineisimmalle huumekauppiaalle työskentelevä Rudy ”Rillipää” Reyes saa tehtäväkseen napata Aaveen.

Molemmilla pelissä on kuitenkin kaikki, mikä on tärkeää: elämä, vapaus ja perhe. Kuinka pitkälle olet valmis menemään suojellaksesi rakkaitasi?

Ryan Gattis antaa Suomeen Skype-haastatteluja. Haastattelupyynnöt: piia.vaisanen@like.fi, p. 050-5204699

Ei menetettävää -kirjasta sanottua:

"Viiltävän älykästä slangia ja kerrontaa. Hahmot ovat moniulotteisia ja heidän tunteensa aitoja. Gattis luo vangitsevan ja mukaansatempaavan romaanin tilaisuudesta, muutoksesta ja toivosta.” – The Guardian

"Henkeäsalpaava romaani, jolla on suuri sydän." – Paula Hawkins

”Kaunokirjallinen trilleri, jossa on enemmän vauhdikkaita käänteitä kuin dvd-boksissa.” – The Scotsman

Kirjailijan kuva ja kirjan kansikuva:

Arvostelukappaleet:

arvostelukappaleet@like.fi

Stupido Records täyttää 30 vuotta – uutuuskirja paljastaa sattumukset ja sekoilut suomalaisen musiikkibisneksen aluskasvillisuudessa20.3.2019 09:37:00 EETTiedote

Stupido Records on harvoja suomalaisia itsenäisiä pitkän linjan indie-levy-yhtiöitä. Sen 30-vuotista taivalta juhlitaan 11. ja 12.4. Helsingin Tavastia-klubilla, luonnollisesti värikkään livekattauksen voimin. Perustaja Joose Berglund paljastaa uutuuskirjassaan Stupido Records 30-vuotta – pari lanttia kaaoksesta, kuinka virolaisen Villu Tammen singlelevyn "vahingossa" julkaiseminen johti lopulta vuosikymmenien työhön suomalaisen vaihtoehtorockin parissa.