Vihreä eduskuntaryhmä järjestäytyi

Vihreä eduskuntaryhmä järjestäytyi uuden vaalikauden alkaessa. Eduskuntaryhmän johdossa jatkavat kansanedustajat Harjanne, Hyrkkö ja Pitko.

Eduskuntaryhmän puheenjohtajana jatkaa Atte Harjanne. Hän on 38-vuotias toisen kauden kansanedustaja Helsingistä. Harjanne on toiminut eduskuntaryhmän puheenjohtajana vuodesta 2021. Harjanne on koulutukseltaan diplomi-insinööri.

Eduskuntaryhmän ensimmäisenä varapuheenjohtajana jatkaa Saara Hyrkkö. Hän on 35-vuotias toisen kauden kansanedustaja Espoosta. Hyrkkö on toiminut eduskuntaryhmän ensimmäisenä varapuheenjohtajana vuodesta 2019. Hyrkkö on koulutukseltaan diplomi-insinööri.

Toisena varapuheenjohtajana jatkaa Jenni Pitko. Hän on 36-vuotias toisen kauden kansanedustaja Oulusta. Pitko on toiminut eduskuntaryhmän toisena varapuheenjohtajana vuodesta 2019. Pitko on koulutukseltaan arkkitehti.

Vihreät julkaisivat tiedepoliittisen ohjelman: Korkeakoulujen perusrahoitusta on vahvistettava ja tutkijoiden vakituisia työsuhteita lisättävä 15.5.2023 13:04:34 EEST | Tiedote

Vihreät esittää korkeakoulujen perusrahoituksen vahvistamista, tutkijoiden vakituisten työsuhteiden määrän kasvattamista 30 prosentista 70 prosenttiin ja automaattista pysyvää oleskelulupaa tutkinnon suorittaneille ulkomaalaisille. Vihreät hyväksyivät tiedepoliittisen ohjelman puoluevaltuuston kokouksessa Helsingissä sunnuntaina 14.5.