Vihreä kortti voi yllättää – jopa 470 miljoonaa euroa käyttämätöntä rahaa S-Pankissa asiakasomistajien tileillä

Moni vilauttaa kassalla vihreää korttia miettimättä sen enempää siitä saamaansa hyötyä. S-Pankin tilin saldo kannattaa kuitenkin tarkistaa, sillä ostoksista kertynyt bonuspotti voi yllättää: S-Pankin tileillä on käyttämättä asiakasomistajien rahoja jopa 470 miljoonaa euroa.
S-Etukortti Visalla saa tilillä olevat Bonukset hyötykäyttöön.

Käyttämällä vihreää S-Etukorttia S-ryhmän toimipaikoissa voi kerryttää rahana maksettavaa Bonusta. Moni näin tekeekin: oma tai rinnakkaiskortti löytyy 3,9 miljoonalta suomalaiselta. Vuonna 2022 asiakasomistajat saivat keskimäärin 193 euroa Bonusta ja muita rahana maksettavia etuja. Yhteensä S-ryhmä palkitsi asiakasomistajiaan viime vuonna lähes 500 miljoonalla eurolla.

”Asiakasomistajuus selkeästi kiinnostaa meitä suomalaisia, sillä vuosittain saamme noin 80 000 uutta omistajaa. Asiakkaamme arvostavat eduista erityisesti Bonusta, sillä se on tilille tulevaa oikeaa rahaa, jonka käytöstä voi itse päättää. Moni kokee Bonuksen helpoksi tavaksi säästää ja käyttää isompiin hankintoihin, kuten unelmien lomamatkaan tai vaikkapa remonttiin. Erityisesti nuoret arvostavat myös S-Etukortilla saatavia alennuksia ravintoloista ja käyttötavaroista, kuten vaatteista tai kosmetiikasta”, kertoo asiakkuusjohtaja Heini Dahlström S-ryhmästä.

Bonusprosentti kasvaa, mitä enemmän ostoksia tekee. Jos asiakasomistajaperhe kuluttaa kuukaudessa vihreää korttia vilauttamalla vähintään 900 euron verran, Bonusta maksetaan viisi prosenttia. Säännöllisesti asiointinsa keskittävät asiakasomistajat saavat tililleen vuosittain Bonuksena ja muina rahana maksettuina etuina tyypillisesti yli 1 000 euroa. Tämän lisäksi asiakasomistajat hyötyvät kilpailukykyisistä hinnoista ja saavat vielä muita rahanarvoisia etuja satojen eurojen edestä.

Bonusta voi kerätä noin 2 000 S-ryhmän toimipaikasta ympäri Suomen – yli 950 marketista, 470 huoltoasemalta, 500 ravintolasta ja kymmenistä hotelleista. Omien toimipaikkojen lisäksi Bonusta kertyy myös yhteistyökumppaneilta esimerkiksi vakuutuksista, puhelinliittymistä sekä optiikka- ja hammaslääkäripalveluista.

Yli 100 000 suomalaista säästää bonusrahat rahastoon

Jokaiselle asiakasomistajalle avataan liittymisen yhteydessä S-Pankkiin tili, jolle maksetaan asiakasomistajan omasta ja mahdollisista rinnakkaiskorteista kertyvä Bonus ja muut edut kerran kuussa. Moni vilauttaa vihreää korttiaan kassalla säännöllisesti, mutta unohtaa hyödyntää bonusrahat: asiakasomistajien tileillä S-Pankissa tällä hetkellä käyttämättömiä rahoja jopa 470 miljoonaa euroa.

”Kannustamme asiakkaitamme ottamaan nämä rahat hyötykäyttöön. Tarjoamme kaikille asiakasomistajille ja heidän perheenjäsenilleen maksutta tilin lisäksi myös kortin ja pankkitunnukset, joiden avulla tiliä pääsee käyttämään”, S-Pankin korttien tuoteryhmäpäällikkö Marketta Lundell kertoo.

Helpoiten tilille kertyneet rahat saa kiertoon hankkimalla S-Etukortti Visan, jolla voi maksaa kaikkialla maailmassa. S-ryhmässä S-Etukortti Visalla maksaessa saa Bonuksen lisäksi myös maksutapaetua.

Bonusrahat voi myös pistää poikimaan säästämällä ne rahastoon. Yli 100 000 suomalaista ohjaakin jo kuukausittain Bonuksensa S-Pankin rahastoon joko S-mobiilin Säästäjä-palvelussa tai verkkopankissa. Säästäjässä voit Bonuksen lisäksi ohjata säästöön myös 0,50–5 euroa jokaisesta S-Etukortti Visalla tehdystä pankkikorttimaksusta.

”Bonuksen ohjaaminen rahastoon on helppo tapa aloittaa rahastosäästäminen jo muutamalla eurolla kuukaudessa. Mahdollisuuksien mukaan voi tehdä lisätalletuksia tai aloittaa säännöllisen kuukausisäästämisen itselle sopivalla summalla”, sanoo Lundell.

Kätevimmin oman bonussaldon pääsee tarkistamaan S-Pankin ja S-ryhmän palvelut yhdistävästä S-mobiili-sovelluksesta, johon voi kirjautua kaikkien pankkien pankkitunnuksilla.

Heini Dahlström, asiakkuusjohtaja, S-ryhmä, p. 010 768 0960, heini.dahlstrom@sok.fi
Marketta Lundell, korttien tuoteryhmäpäällikkö, S-Pankki. Yhteydenotot S-Pankin viestinnän kautta: puh. 050 573 5855, viestinta@s-pankki.fi

S-Etukortti Visalla saa tilillä olevat Bonukset hyötykäyttöön.