Vihreiden nuorten liittokokous järjestetään tulevana viikonloppuna 20.11.–22.11.

Vihreiden nuorten liittokokous järjestetään etänä marraskuun kolmantena viikonloppuna.

Viikonlopun aikana Vihreille nuorille valitaan toinen tasa-arvoinen puheenjohtaja vuosille 2021–2022 ja liittohallitus vuodelle 2021. Liittokokouksessa esitellään myös Vihreiden nuorten uusi asepalvelusmalli, joka tähtää vapaaehtoisuuteen ja syrjimättömyyteen perustuvaan maanpuolustukseen.

Liittokokouksessa valitaan helsinkiläisen Amanda Pasasen tilalle uusi puheenjohtaja vuosille 2021–2022 lauantaina 21.11. Vihreillä nuorilla on kaksi tasa-arvoista puheenjohtajaa, jotka valitaan kahden vuoden kaudeksi vuorovuosin. Liiton puheenjohtajaksi vuosille 2021–2022 ovat ehdolla Oona Käyhkö, 23 (Helsinki), Peppi Seppälä, 27 (Espoo) ja Coel Thomas, 26 (Helsinki). Puheenjohtajaparina vuoden 2021 ajan jatkaa tamperelainen Brigita Krasniqi.

Liittohallitukseen ovat asettuneet ehdolle seuraavat henkilöt:

Jami Haavisto, 22 (Helsinki)
Elina Huttunen, 19 (Turku)
Onni Härkönen, 20 (Tampere)
Paula Karhunen, 24 (Helsinki)
Tuomo Kondie, 27 (Tampere)
Konsta Lindi, 20 (Helsinki)
Anni Mylläri, 24 (Espoo)
Jere Ollila, 20 (Helsinki)
Wilma Poutanen, 22 (Joensuu)
Silja Susilahti, 25 (Helsinki)

Liittokokouslähetystä on mahdollista seurata Vihreiden nuorten YouTube-kanavalta sekä Facebookista. Liittokokouksen aikataulua voi tarkastella Vihreiden nuorten verkkosivuilla.

Lisätiedot, haastattelupyynnöt:
Kia Katjos, viestintäsuunnittelija
p. 045 269 1454, kia.katjos@vihreatnuoret.fi

Vihreiden nuorten liittokokous: Asepalvelus uudistettava vapaaehtoiseksi ja syrjimättömäksi22.11.2020 11:43:01 EETTiedote

Vihreät nuoret vaatii liittokokouksessaan suomalaisen asepalveluksen kehittämistä vapaaehtoisuuteen ja sukupuolien yhdenvertaiseen kohteluun perustuvaksi. Vihreiden nuorten uudessa asepalvelusmallissa esitetään keinoja, joilla asepalvelus uudistetaan vastaamaan nykyaikaa. Moniin Vihreiden nuorten mallin uudistuksiin voidaan nykytilanteessa siirtyä nopeallakin aikataululla.